Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ik heb geen katten maar zelf een flinke allergie. En ken een aantal honden met allergien. Paar van onszelf paar van anderen. Dus ok naast de standaard dingen hebben jullie gecheckt:je schoonmaakmiddel, shampoo, wasmiddel, huisstofmijt, welke voeren hebben jullie geprobeert? Is poes altijd buiten of binnen? En is daar verschil in veel binnen of buiten in klachten?
Een hond van iemand was allergisch voor de parfums in middelen die in huis gebruikt werden.
Een hond van iemand was allergisch voor mensen, een ramp voor een menslievend sociale knuffel.
Een van ons kon alleen tegen lamsvlees en rijst.
nine1987 schreef:Niet heel fantastisch voor de kat misschien, maar misschien ook wel als het stress gerelateerd is..
Kat op een aparte kamer zetten met een zeil/laminaat ondergrond.. Deze elke dag schoonmaken en elke dag de ligplaatsen (handdoeken/kussentjes/whatever), schoonmaken.. En kijken wat het doet.. En dit uitbouwen per kamer..
Freya6 schreef:Mijn kat had het ook, bleek dat heel regelmatig ontwormen en ontvlooien (maar met name ontwormen) uiteindelijk hielp, evenals HA voer van royal canin, na een paar jaar werd het beter en kan ze weer Genesis voer eten. Soms jeukt ze nog, dan ontworm ik haar direct en dat werkt.
Hoop dat je de oorzaak vind. Een kuur voor de lever kan ook helpen, allergieen komen vaak uit de lever.
Ook stress verminderen kan bijdragen.
SEtequila schreef:Okee we doen wel meer dan alleen huis en bank stofzuigenik bedoel meer dat ik er niet iedere week met harde chemicaliën over heen ga. Schoenen dragen we sowieso niet in huis en ik trek op stal altijd andere schoenen aan die niet ons huis binnen komen. Ik zal wel even met de DA bespreken welke schoonmaakmiddelen relatief veilig zijn. Dan gaan we proberen of het helpt wanneer we iedere dag de hele boel boenen.
Lukasje schreef:Freya6 schreef:Mijn kat had het ook, bleek dat heel regelmatig ontwormen en ontvlooien (maar met name ontwormen) uiteindelijk hielp, evenals HA voer van royal canin, na een paar jaar werd het beter en kan ze weer Genesis voer eten. Soms jeukt ze nog, dan ontworm ik haar direct en dat werkt.
Hoop dat je de oorzaak vind. Een kuur voor de lever kan ook helpen, allergieen komen vaak uit de lever.
Ook stress verminderen kan bijdragen.
Hoe regelmatig is regelmatig ontwormen? Ik ontworm mijn volwassen binnenkat 2x/jaar.
En welke leverkuur bedoel je dan precies, welk product?
Avalanche81 schreef:SEtequila schreef:Okee we doen wel meer dan alleen huis en bank stofzuigenik bedoel meer dat ik er niet iedere week met harde chemicaliën over heen ga. Schoenen dragen we sowieso niet in huis en ik trek op stal altijd andere schoenen aan die niet ons huis binnen komen. Ik zal wel even met de DA bespreken welke schoonmaakmiddelen relatief veilig zijn. Dan gaan we proberen of het helpt wanneer we iedere dag de hele boel boenen.
Dank voor de verduidelijking. Ik was al geschrokkenWat ik graag gebruik: groene zeep (niet giftig, fijn voor leer, maar ook voor je houten vloer.
Seepje is ook een fijn natuurlijk product, krijg je het heel goed mee schoon, er is ook wasmiddel van. Heel tevreden van![]()
Citronella op basis van Javaanse olie als alternatief voor allesreiniger, ruikt ook echt super fijn