SPOED ree in tuin binnenstad, politie wil hem afschieten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Momo94

Re: SPOED ree in tuin binnenstad, politie wil hem afschieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:24

Eventueel voor een volgende keer een bokkenboer bellen. Die mogen namelijk verdoving schieten. Daarna uitzetten. Wat fijn in ieder geval dat het toch is gelukt! :D

Selka

Top vriend heb je!

Nicky1963

tanec_meisje schreef:
[ [url=m/SCQApZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed nieuws!

Vriend heeft jager weg gestuurd. Daarna kwam politie, ook om af te schieten. Mijn vriend zei dan vang ik m wel, mocht in eerste instantie niet maar hij heeft m met n deken weten te vangen. Daarna met drie agenten en hij zelf in de politie bus naar het bos gereden om hem los te laten *\%/*

Jouw vriend is een held! Fijn dat het gelukt is, hopelijk heeft het ree niet te veel stress, gelukkig is de temperatuur buiten aan de lage kant, wat oververhitting hopelijk tegengaat.

Top gedaan!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:26

Knap gedaan van je vriend !!!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:26

Wat goed gedaan zeg! +:)+

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:28

mooi dat het gelukt is!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:28

Wat een held die vent van je! Fijn dat t zo gelukt is.
Maar hoe is hij in hemelsnaam in je tuin beland

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:29

Geweldig!! *\o/* Jullie zijn helden! _/-\o_ _/-\o_

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:31

Wat een topvriend heb jij! _/-\o_

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:33

Fijn dat het gelukt is, is hij willekeurig uitgezet of in overleg met de beheerder van het bos?
Reeën zijn territoriaal (met name ´s zomers). Waarschijnlijk is hij uit het bos verjaagd en zal hij nu weer verjaagd worden, tenzij op deze plek toevallig nog ruimte is.

Maarja, hij heeft in elk geval weer een kans ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:39

tanec_meisje schreef:
Goof schreef:

Als de andere optie meteen een kogel is lijkt een pijltje me zeker wel een optie.

Ja precies, kogel gaat hij sowieso dood

De kop van een Nederlandse politiekogel is in principe veel te hard om zo'n reetje te schieten. Vaak gaat ie er bij zo'n ree dwars doorheen zonder te doden. Tegelijkertijd zit er dan wel een gat in het beestje en wordt het lijden alleen maar verlengd. Zou zeker niet de 1e keer zijn.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:41

Een ree in de binnenstad is kats in shock. Als je die gaat verdoven heb je dikke kans dat ie het niet overleefd.
Afschieten is, hoe sneu ook, een vrij logische keuze.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 14:49

Kan even wat uitgebreider reageren nu.

Hij zat niet in onze eigen tuin, mijn vriend was aan het werk (legt tuinen aan) en hoorde steeds iets in de tuin ernaast. Toen bleek daar die ree te zitten. Dierenambulance gebeld, die wisten dus te melden dat men al de hele dag bezig was om het diertje te vangen maar tot dus ver zonder succes.

De politie zou het verder afhandelen, oftewel, die kwamen hem afschieten. Kijk ik begrijp het gevaar voor verkeer etc. hoor, maar het feit dat de vangkans in de tuin vrij groot was hadden wij allebei zoiets van, dat kan toch niet zomaar? En misschien heeft de ree al teveel stress en overlijdt deze alsnog aan de shock, maar dan heeft hij nu in ieder geval toch een kans gekregen. Mijn vriend is gelukkig heel eigenwijs en heeft een groot hart voor dieren en heeft hem weten te vangen. Waarna de politie hem, of hij de politie, assisteerde om hem vrij te laten.

Volgens mij hebben ze hem gewoon uitgezet, zonder overleg met staatsbosbeheer of wat dan ook.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:03

Wat top van jou vriend zeg, die heb je alvast goed uitgekozen :D Die ree heeft geluk gehad dat hij zo iemand op zijn pad tegen kwam en krijgt nu lekker een tweede kans!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:29

De bronstijd bij de reeën is nu. Heel onrustige tijd voor de reeën. Waarschijnlijk opgejaagd door een reebok, die kunnen lang achter reegeit aanjagen.

Ik hoop dat de ree zich redt, in ieder geval nu een kans.

Top dat je vriend zich zo ingezet heeft voor het dier.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:42

Je vriend is een held!
Peter klaver uit dodewaard heeft heel veel ervaring met reeën verdovende op afstand.
Gelukkig is het opgelost

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:53

Wat een topper is die vriend van jou zeg *\o/* Vreselijk dat ze hem af wilden schieten. Aan de ene kant begrijp ik het, maar volgens mij hadden ze echt nog wel meer kunnen proberen. Dapper dat jouw vriend de jager en politie gewoon weg durfde te sturen :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:55

Laulitz schreef:
Wat top van jou vriend zeg, die heb je alvast goed uitgekozen :D Die ree heeft geluk gehad dat hij zo iemand op zijn pad tegen kwam en krijgt nu lekker een tweede kans!

Inderdaad prima vriend! Die zouden er meer moeten zijn zo! <3 :j

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:01

Helden zijn jij en je vriend!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:07

Je vriend is fantastisch.
Politie en jager zou ik aangeven en ik zou Esther Ouwehand op de hoogte stellen via twitter of facebook want dit beleid is echt te zot voor woorden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:14

Goed gedaan!

Wat zijn die politiemensen dan toch ook een stel minkukels he. Ik heb ooit gehad dat er een hond steeds van links naar rechts een drukke straat overstak. Alle auto's toeteren en uitwijken maar wel doorrijden. Heb de hond gevangen, in mijn auto gezet en naar het politiebureau gereden dat vlakbij was. Daar gemeld, ze hadden een hok waar hij zo lang kon zitten. Zeiden ze: Ja haalt u hem maar uit de auto, want wij doen dat niet in verband met bijtgevaar. Het was best een grote hond. Oké, beestje uit de auto gehaald, in het hok gezet. Bleek later ontsnapt te zijn bij een logeeradres. Baasjes die op vakantie waren daarna dolgelukkig, grote bos bloemen gekregen. Maar zo achterlijk dat die agent hem dan niet uit de auto durfde te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:17

Bloodymary schreef:
Maar zo achterlijk dat die agent hem dan niet uit de auto durfde te halen.

Want? Zij kennen die hond niet? Zij zullen vaak genoeg niet zulke vriendelijke honden meemaken, dus kan me best voorstellen dat ze voorzichtig zijn..

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 16:20

Heb het verhaal net nog even face to face van hem gehoord. De jager was als eerste ter plaatse. Deze was nogal geïrriteerd omdat hij dus al de hele dag met deze ree bezig was. Imo wat kinderachtig, je laat je emoties toch niet meespelen in de beslissing een dier maar af te schieten omdat je er 'klaar' mee bent en het gehad hebt? Die ree vlucht niet voor de lol, die is gewoon bang... Mijn vriend weigerde hem te vertellen waar de ree precies zat :+

Nou, toen arriveerde de politie, 4 man sterk. Vriend vroeg, kunnen we hem niet vangen? Nee dit mocht niet, gevaar dat hij weer zou ontsnappen etc (begrijpelijk). Hoe het nou precies gegaan is weet ik niet, maar er liep een agente op de ree af, die sprong door de heg en daar kon mijn vriend hem vangen, alles of niks.. Politie was eigenlijk een beetje verbaasd dat de ree nu toch gevangen was en wist niet zo goed hoe of wat nu verder.

Uiteindelijk ree in de politiebus geladen, ondertussen met 4 man vastgehouden, naar bos gereden en rustig daar uit de bus geladen. Op de grond gelegd en los gelaten. Stond vlot op, liep richting een plas om te drinken en is daarna in het bos verdwenen. Duimen maar op een goede afloop :(:)

Beestje heeft onderweg wel de agenten blauwe schenen geschopt :P , was enorm sterk zei mijn vriend. Hij hield het lijf vast dus zat niet in de gevarenzone haha.. Het was overigens een vrij jonge ree nog.
Laatst bijgewerkt door tanec_meisje op 01-08-19 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:21

Relaxed schreef:
Bloodymary schreef:
Maar zo achterlijk dat die agent hem dan niet uit de auto durfde te halen.

Want? Zij kennen die hond niet? Zij zullen vaak genoeg niet zulke vriendelijke honden meemaken, dus kan me best voorstellen dat ze voorzichtig zijn..

Ik kende de hond ook niet. Maar van de politie verwacht ik wel dat ze mans genoeg zijn om zoiets aan te pakken. Desnoods hadden ze handschoenen of andere bescherming aan kunnen trekken, die moet heus wel te vinden zijn op het politiebureau.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:22

tanec_meisje schreef:
Heb het verhaal net nog even face to face van hem gehoord. De jager was als eerste ter plaatse. Deze was nogal geïrriteerd omdat hij dus al de hele dag met deze ree bezig was. Imo wat kinderachtig, je laat je emoties toch niet meespelen in de beslissing een dier maar af te schieten omdat je er 'klaar' mee bent en het gehad hebt? Die ree vlucht niet voor de lol, die is gewoon bang... Mijn vriend weigerde hem te vertellen waar de ree precies zat :+

Nou, toen arriveerde de politie, 4 man sterk. Vriend vroeg, kunnen we hem niet vangen? Nee dit mocht niet, gevaar dat hij weer zou ontsnappen etc (begrijpelijk). Hoe het nou precies gegaan is weet ik niet, maar er liep een agente op de ree af, die sprong door de heg en daar kon mijn vriend hem vangen, alles of niks.. Politie was eigenlijk een beetje verbaasd dat de ree nu toch gevangen was en wist niet zo goed hoe of wat nu verder.

Uiteindelijk ree in de politiebus geladen, ondertussen met 4 man vastgehouden, naar bos gereden en rustig daar uit de bus geladen. Op de grond gelegd en los gelaten. Stond vlot op, liep richting een plas om te drinken en is daarna in het bos verdwenen. Duimen maar op een goede afloop :(:)

Beestje heeft onderweg wel de agenten blauwe schenen geschopt :P , was enorm sterk zei mijn vriend. Hij hield het lijf vast dus zat niet in de gevarenzone haha

Mooi gedaan hoor! Ja, en die jager, hij had natuurlijk zijn lunchpauze al moeten missen, dan maar kapot schieten dat beest.