Puppy breekt uit, hoe oplossen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:46

Zindelijk maken? Als je niet wil dat ie op de bank gaat van dat zilverfolie op leggen. En een plasje en een poepje op je vloer hoort bij een pup, gaat vanzelf weer weg. Bij acht maanden moet dat eigenlijk allanf het geval zijn. Consequent naar buiten gaan.

Edit: ik neem aan dat ie op deze leeftijd niet meer elke keer poept en plast binnenshuis , maar af en toe
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 30-07-19 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:48

Die haken met een drukknop erop heb je ook bij de action. :)*

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:49

Bench is helemaal prima hoor TS! Mijn pup heeft ook nu eerste half jaar in de bench en camera erop aangezien madam ging jodelen dus kom ik haar toespreken en dan ist goed... nu ze wat ouder is laat ik haar steeds vaker alleen met de rest.
Je zou ook een pak tiewraps halen die krijgen ze noet makkelijk los hoor! Of anders idd handel vervangen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:54

theadora99 schreef:
Ja. Op de momenten dat we thuis zijn (bijna altijd is er wel iemand thuis), probeert ze wel eens iets. De laatste tijd weer wat meer nadat ze een periode niets expres kapot heeft gemaakt. Mijn moeder heeft afgelopen week in het ziekenhuis gelegen, daardoor waren we minder thuis. Als we dan iets moesten doen was er niemand thuis en dan laat ik haar nu ze weer wat probeert lieber opgesloten. Opvoeden gaat nou eenmaal niet vanuit een supermarkt.

Kapot bijten hoort erbij je moet ze aanleren waar ze dat op mogen maar ooj afleren waar het niet op mag. Als de tanden wisselen word dit gedrag versterkt.
Hier pup maar laten we express nu steeds vaker los langere tijd is nu 5 maanden heeft wat aan tafel poot geknabbelt is gecorigeerd en heeft wat aan kussen willen knabbeln is geccorigeerd en pakt nu braaf haar eigen spullen. En ze zal heus als ze gaat wisselen weer meer willen knabbelen tja!
Zelfde als je aan kindjes wil 'beginnen' koop vooral geen dierbare dure meubels

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 00:09

Blue_Monday schreef:
Zindelijk maken? Als je niet wil dat ie op de bank gaat van dat zilverfolie op leggen. En een plasje en een poepje op je vloer hoort bij een pup, gaat vanzelf weer weg. Bij acht maanden moet dat eigenlijk allanf het geval zijn. Consequent naar buiten gaan.

Edit: ik neem aan dat ie op deze leeftijd niet meer elke keer poept en plast binnenshuis , maar af en toe

Ze is volledig zindelijk, tot je haar langere tijd buiten de bench laat als ze alleen is. Ze kan het makkelijk langere tijd ophouden, als ik thuis ben komt ze aangeven als ze eerder moet dan de planning. Geen probleem allemaal. Laatste ongelukje is 2 maanden terug denk ik. Dus heeft hier niets mee te maken.

Ik snap dat kapot bijten erbij hoort, maar het is onze keuze dit langzaam op te bouwen met en bench en als dit niet jullie keuze is is dat prima maar gelukkig doet iedereen het op hun eigen manier. Mijn hondenschool ben ik tevreden over hoor.

Tiewraps kunnen we nergens aan vastmaken en vind ik een beetje eng. Als er iets is, kan ze niet zo makkelijk los, cijferslot idem dito. Bench staat op een van de koelste plekken in het huis.

Stalnollie, ik vind dat as ik 10 minuten weg ben en ze kauwt dan aan de tafelpoot, dat ik dit niet kan corrigeren als ik thuis kom. Hoe corrigeer je dit soort dingen dan? Ik doe dit gewoon als ik thuis ben wel, dan doet ze dit ook niet. Het gaat om langere tijden weg en bijv de nachten.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 06:50

Jeetje de discussie bench is er weer hoor. Mijn hond heeft tot zijn 2e standaard s nachts in de bench geslapen, en ging erin als wij weg waren. Hij vond dit totaal niet erg, de bench wordt niet als strafhok gebruikt. Hoe vaak hij er uit zichzelf in ging liggen als wij beneden nog tv aan het kijken waren, en meneer naar bed wou :')
Ook wij hebben zonder bench geprobeerd maar dat resulteerde in een opgegeten vensterbank, deurkozijn en plinten. Dit heeft niks met opvoeden te maken.

@Thea: Ik zou inderdaad ook zo’n hendeltje proberen wat hier al genoemd wordt.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 07:02

TS heeft ervoor gekozen om gebruik te maken van een bench en dat is haar prima recht. Ik denk dat de anti-bench mensen beter elders kunnen discussieren :D .
Sommige honden kunnen ook gaan slopen, plassen of poepen door overprikkeling. En dat vind ik dan weer niet diervriendelijk als het beestje zelf graag in de bench ligt en zich daar prettiger bij voelt.

Ik denk daarnaast dat de eerder genoemde optie wel een goed idee is. Deze is voor jullie wel alsnog makkelijk en snel te openen in geval van nood. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Puppy breekt uit, hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 07:12

Ik vind een bench geen probleem. Wel vind ik de bench er behoorlijk oncomfortabel uit zien? Klein, geen kussen, waar is de waterbak?

Helemaal als je hond er langere tijd in zit, zou een fijn kussen/kleedje en toegang tot water wel prettig zijn, me dunkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 07:16

Wat klinkt die theorie altijd zo mooi. Opvoeden, andere hondenschool etc. Wij hebben zelfs nog een gedragstherapeut bij onze hond van toen 1 jaar gehad omdat ze alles sloopte, ons beet als wij elkaar een knuffel gaven etc. Enigste dat echt heeft geholpen was er over heen groeien. Ondertussen is zij 2,5 en geen bench meer nodig.

Ts: Ze loopt regelmatig los dus waarschijnlijk kan ze het alleen zijn ook prima aan. Ik denk niet dat zij hiermee wacht tot een minuut voor jullie terug zijn, maar gewoon direct nadat jullie weg zijn ;) Ik zou het dus zeker eens aandurven van haar alleen te laten. Verder denk ik misschien te makkelijk, maar kunnen jullie geen oog indraaien in de bench en er een klein hangslotje aanhangen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 07:25

ALs ik de foto bekijk zit de sluiting met een schroefje. Ik zou naar de bouwmarkten gaan en zo’n zelfde sluiting ophalen maar dan met druksluiting. Hebben dezelfde gaatjes en kan je met dezelfde schroeefjes er weer opzetten. Ben je met een paar euro en 5 minuten werk klaar

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:07

Vindt een aantal nog al hard in hun mening over de bench. Soms moet je honden tegen zichzelf beschermen.
Onze hond heeft als pup ook in de bench gelegen, was een veilig plek en handig ivm zindelijk zijn. Na een tijdje hond los gedaan en van de stress en ongemak van haar kant ging ons hele huis eraan. Ze ging op de plinten kauwen, aan de muren krabben enz. Op de beelden is duidelijk te zien dat ze zich niet happy voelde alleen in de grote ruimte. Dus gele grote bench gehaald, kunnen wel 4 van haar in, waterbak erin en hond in de bench als we weg zijn. Nu zie je op de beelden een rustige slapende hond als ik weg ben.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:30

Mijn hond brak vroeger ook wel eens uit de bench. En ja, ze kreeg zeker ook genoeg beweging en uitdaging.
Al snel heb ik besloten om haar gewoon los te laten en dat ging en gaat prima.
De bench die je hebt lijkt me inderdaad ook wel aan de kleine kant.

Wat doet ze als ze in de bench moet en jullie zijn erbij? Je kan het in de bench blijven in principe ook trainen, maar dat kost natuurlijk ook veel tijd.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 08:39

_San87_ schreef:
Ik vind een bench geen probleem. Wel vind ik de bench er behoorlijk oncomfortabel uit zien? Klein, geen kussen, waar is de waterbak?

Helemaal als je hond er langere tijd in zit, zou een fijn kussen/kleedje en toegang tot water wel prettig zijn, me dunkt.

Er zijn er meerdere die zeggen dat hij klein is maar hij is zeker niet te klein. Misschien dat de foto vertekent. Verder heeft ze een kleedje erin liggen (die ze zelf opfrommelt en aan de kant duwt, ze ligt het liefst gewoon op de vloer). Waterbak staat overdag in de standaard.

Als wij erbij zijn breekt ze ook uit. We hadden haar laatst even vast gedaan vlak voor we weggingen en ze was er met een minuutje uit.

Wij eijden vandaag even naar de bouwmarkt om eens te kijken wat kan gaan werken, in elk geval al bedankt voor de tips!

merijn06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:45

Palmera schreef:
theadora99 schreef:
Ja. Op de momenten dat we thuis zijn (bijna altijd is er wel iemand thuis), probeert ze wel eens iets. De laatste tijd weer wat meer nadat ze een periode niets expres kapot heeft gemaakt. Mijn moeder heeft afgelopen week in het ziekenhuis gelegen, daardoor waren we minder thuis. Als we dan iets moesten doen was er niemand thuis en dan laat ik haar nu ze weer wat probeert lieber opgesloten. Opvoeden gaat nou eenmaal niet vanuit een supermarkt.

Opvoeden gaat ook niet als je haar in de bench laat.

Je bent toch ook niet 24/7 bezig met het opvoeden van je hond? >;) Een kind voed je ook niet op als hij in bed ligt.

Ts: misschien is het mogelijk om op de tralies bij het slot een plankje te hangen? Ik weet niet of je dat al hebt geprobeerd? Dan kan ze er in ieder geval niet bij het slot.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:19

theadora99 schreef:
_San87_ schreef:

Er zijn er meerdere die zeggen dat hij klein is maar hij is zeker niet te klein. Misschien dat de foto vertekent. Verder heeft ze een kleedje erin liggen (die ze zelf opfrommelt en aan de kant duwt, ze ligt het liefst gewoon op de vloer). Waterbak staat overdag in de standaard.

Als wij erbij zijn breekt ze ook uit. We hadden haar laatst even vast gedaan vlak voor we weggingen en ze was er met een minuutje uit.

Wij eijden vandaag even naar de bouwmarkt om eens te kijken wat kan gaan werken, in elk geval al bedankt voor de tips!

Zeker met het warme weer lijkt het me logisch dat ze haar kussen aan de kant duwt. Dat doen mijn honden ook. De ondergrond van de bench is veel frisser om op te liggen dan een kussen als het zo heet is.

Zeker als je langere tijd weg bent en je hond in die bench moet blijven, is het wel fijn als hij ook een beetje ruimte heeft om 'rond te lopen'. Dat kan in de bench die jij hebt, niet als ik de foto zo zie. Daarom dat ik hem best wel klein vind.

Ik zou het in de bench blijven gaan trainen. Door de bench meer te beveiligen tegen ontsnappen los je het probleem imo niet op en heb je kans dat je hond meer en meer gaat proberen om te kunnen ontsnappen en zich mogelijk ook gaat bezeren tijdens één van deze pogingen.

Een andere optie is een soort van speelhoekje maken, een deel van de ruimte afzetten met kunststof panelen, bv. https://www.boxenland.nl/c-4203686/kunststof-playpens/
Maak iets leuk van dat hoekje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:56

theadora99 schreef:
_San87_ schreef:

Ah okay, dat de foto vertekent zou idd kunnen.

Dus ze heeft wel toegang tot water als jullie er niet zijn. Dat is weer iets om weg te strepen. Toch voelt ze zich blijkbaar niet prettig/comfortabel in de bench als jullie weg zijn, heb je al eens nagelopen wat dat eventueel kan zijn? Wordt ze getriggerd door iets? Blijft ze er 's nachts wel gewoon in?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:42

Mijn husky heeft inmiddels al 2 draadkooien gesloopt en liep ook steeds los als ik thuis kwam. Kan niet los want vreet aan plinten en plast op het tapijt. Dit was helemaal geen probleem als dit een eigen huis was maar we huren dit , moeten het ook weer netjes terug leveren!

Ik heb deze gister gekocht want ik was het zat dat de 2e bench van 90 euro kapot is na anderhalve maand. Deze kostte 100 euro en kunnen 2 honden in. Ook erg ruim. Geen ontsnappingen meer!
Afbeelding

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:00

Kabayo schreef:
Mijn husky heeft inmiddels al 2 draadkooien gesloopt en liep ook steeds los als ik thuis kwam. Kan niet los want vreet aan plinten en plast op het tapijt. Dit was helemaal geen probleem als dit een eigen huis was maar we huren dit , moeten het ook weer netjes terug leveren!

Ik heb deze gister gekocht want ik was het zat dat de 2e bench van 90 euro kapot is na anderhalve maand. Deze kostte 100 euro en kunnen 2 honden in. Ook erg ruim. Geen ontsnappingen meer!
[ [url=m/fREuyL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou je voor je eigen geruststelling eens moeten meten hoe warm het in die kist wordt met 2 honden

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:03

candalisa schreef:
Bench is helemaal prima hoor TS! Mijn pup heeft ook nu eerste half jaar in de bench en camera erop aangezien madam ging jodelen dus kom ik haar toespreken en dan ist goed... nu ze wat ouder is laat ik haar steeds vaker alleen met de rest.
Je zou ook een pak tiewraps halen die krijgen ze noet makkelijk los hoor! Of anders idd handel vervangen

Tiewraps lijkt me in geval van nood niet echt veilig. Zo’n haak met kinderslot er op lijkt me beter werken. :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:18

Michellette schreef:
Kabayo schreef:

Zou je voor je eigen geruststelling eens moeten meten hoe warm het in die kist wordt met 2 honden

Correctie. 1.

Valt hardstikke mee ;)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:32

Giolli schreef:
candalisa schreef:

Tiewraps lijkt me in geval van nood niet echt veilig. Zo’n haak met kinderslot er op lijkt me beter werken. :j

Als je een tangetje erbij laat liggen geen probleem is sneller open als een slot evt open maken

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:46

Kabayo schreef:

Meen je dat echt dat je een volwassen Husky in een buffetkast steekt?
Mooie kast, maar daar een hond in opsluiten lijkt me een heel vreemd idee.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:52

Wij hebben ook een dressoir laten maken met 2 benches erin. Met 3 volwassenen kan je in 1 bench, ik noem het riant. Goede ventilatie door ruime deur, hond kan zelf kiezen of hij voor de deur ligt of achter de gesloten zijde. Tot nu toe wordt de gesloten zijde gekozen als plek waar je je rust neemt. Niks aan het handje, iedere hond gaat er tot nu toe binnen 2x zelfstandig in, zodat ze rustig kunnen slapen 's nachts. Een hond die voldoende rust kan nemen is een tevreden hond.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:01

Sclimpre schreef:
Kabayo schreef:

Meen je dat echt dat je een volwassen Husky in een buffetkast steekt?
Mooie kast, maar daar een hond in opsluiten lijkt me een heel vreemd idee.

Nooe je vult zelf wat in.
Een pupje

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:07

Dan ben je voorlopig geholpen. Maar eens die 4 à 5 maand is past die er toch niet meer in?
ik denk dat het bij TS een beetje hetzelfde probleem was. Bench gekocht op maat van de pup, maar pups groeien en de bench groeit niet mee.