Zijn meerdere oplossingen dan een hek plaatsen van 2 meter
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Barbet schreef:Je hebt het over een barbet, die hebben wij.
Dat zijn werkhonden, die vooral met hun baasjes willen zijn om mee samen te werken.
Dat zijn geen geschikte honden om overdag zo alleen te laten, ook niet als je er 2 zou hebben.
Misschien kun je beter zoeken onder de typische erfhonden.
Als het om de vacht gaat bv de bouvier.
Mloes schreef:Twee honden moet ik nog even met vriendlief bespreken haha!
V.w.b. omheining van het perceel; we willen ook twee schaapjes, dus de weilanden worden sowieso met schapengaas afgezet. De rest van het perceel is volledig afgezet met heggen, waar je ook makkelijk schapengaas tegenaan kan zetten zonder dat het er heel lelijk uitziet. Dus dat zou op zich redelijk makkelijk te realiseren zijn.
@theadora99: we werken nu nog dezelfde dagen ja, straks met kind wellicht andere dagen inderdaad dus dan zou het zelfs maar om 2 dagen gaan.
Qua hondenras, vriend is allergisch.. Niet heel erg, maar ik wil gewoon dat de hond bij het gezin hoort en dus binnen slaapt en in de woonkamer bij ons ligt enzo. We zijn ons dus een beetje aan het oriënteren op een hypoallergene hond, een Labradoodle of een Barbet spreekt ons het meest aan. Maar we moeten nog goed onderzoeken of hij daar dan wel tegen kan, hoe die hondenrassen zijn qua gezondheid, hoe ze zijn met jonge kinderen, etc. etc.
Skippy01 schreef:Kimsel94 schreef:
Ik hecht niet zoveel waarde aan dier&recht. Ze brengen het leuk, alsof ze kennis van zaken hebben. Het is nét de PVDD...Waterhonden en poedels bestaan al eeuwen. Ruwharige plukvachten ook. Die zijn ooit met een ander doel dan 'tegen allergie' gefokt.
Kimsel94 schreef:Ik vond vooral het punt over dat ze helemaal niet hypoallergeen zijn een groter punt...
Uit onderzoek blijkt dat er in huizen met zogenaamd allergievrije honden en katten net zo veel allergenen worden gevonden. Veel mensen denken dat een allergie te maken heeft met het verharen van dieren, maar dat is niet waar.
"Het stofje waarvoor mensen allergisch zijn, wordt in het lichaam geproduceerd en dat wordt door sappen uitgescheiden", zegt Kessen. "Via de schilfers, urine, traanvocht en speeksel en die zijn ook bij hypoallergene dieren overal in huis te vinden."
Skippy01 schreef:Kimsel94 schreef:Ik vond vooral het punt over dat ze helemaal niet hypoallergeen zijn een groter punt...
Uit onderzoek blijkt dat er in huizen met zogenaamd allergievrije honden en katten net zo veel allergenen worden gevonden. Veel mensen denken dat een allergie te maken heeft met het verharen van dieren, maar dat is niet waar.
"Het stofje waarvoor mensen allergisch zijn, wordt in het lichaam geproduceerd en dat wordt door sappen uitgescheiden", zegt Kessen. "Via de schilfers, urine, traanvocht en speeksel en die zijn ook bij hypoallergene dieren overal in huis te vinden."
En toch heeft mijn moeder 9 jaar zware medicatie geslikt om onze spaniel te kunnen hebben, en heeft ze van de doodle nul komma nul last. Daar kan ze letterlijk haar neus in begraven en flink snuiven zogezegd. Mijn podengo geeft haar zeer milde allergieklachten, terwijl die wél haar verliest. Dan zou je misschien kunnen stellen dat bepaalde vachten ook veel méér huidschilfers laten dwarrelen? Hoe dan ook hebben veel mensen écht aanzienlijk minder last van krul- en plukvachten dan van honden die verharen. Wat niet kan en tóch zo is, is dan precies datgene waar de wetenschap nog niet achter is misschien...
Kimsel94 schreef:Ja, dat zou goed kunnen dat dat nog niet gevonden is.. Ik hoor zelf ook goede verhalen over de doodles maar toen ik dit las dacht ik ook van hee is dat echt zo? Vond dat wel het delen waard om misschien nog bij stil te staan
rien10 schreef:Ja, gek he? Het heeft denk ik met de individuele hond te maken, en met met verschil teef en reu.
Ze woonden niet binnen, te veel allergieklachten. We hadden een mooie kennel gebouwd.
De Australian Labradoodle woont wel binnen. En ja, dat is dus gewoon een kruising. Er zit denk ik veel Spaniel door heen, is een laag, lang hondje. Lekker ding.
rien10 schreef:Mloes schreef:Twee honden moet ik nog even met vriendlief bespreken haha!
V.w.b. omheining van het perceel; we willen ook twee schaapjes, dus de weilanden worden sowieso met schapengaas afgezet. De rest van het perceel is volledig afgezet met heggen, waar je ook makkelijk schapengaas tegenaan kan zetten zonder dat het er heel lelijk uitziet. Dus dat zou op zich redelijk makkelijk te realiseren zijn.
@theadora99: we werken nu nog dezelfde dagen ja, straks met kind wellicht andere dagen inderdaad dus dan zou het zelfs maar om 2 dagen gaan.
Qua hondenras, vriend is allergisch.. Niet heel erg, maar ik wil gewoon dat de hond bij het gezin hoort en dus binnen slaapt en in de woonkamer bij ons ligt enzo. We zijn ons dus een beetje aan het oriënteren op een hypoallergene hond, een Labradoodle of een Barbet spreekt ons het meest aan. Maar we moeten nog goed onderzoeken of hij daar dan wel tegen kan, hoe die hondenrassen zijn qua gezondheid, hoe ze zijn met jonge kinderen, etc. etc.
Waar woon je? Regio Rotterdam mag je komen Labradoodle-kroelen om te testen.
Mloes schreef:Ja welk hondenras het dan zou worden is ook nog een groot vraagteken hoor. Vind labradoodles wel leuke honden, maar moeten inderdaad nog uitzoeken of zo'n hond past bij hoe wij de hond willen houden, een gezin met baby/ kleine kinderen, etc.
Gelukkig is mijn vriend niet onwijs allergisch voor honden maar wel te erg om de gok te nemen. Ik vind het belangrijk dat de hond echt onderdeel van je gezin is, zo ben ik zelf ook opgegroeid. Dus de hond moet gewoon binnen in de woonkamer kunnen. Als het zover is gaan we uitgebreid op onderzoek. Hij merkt het wel snel genoeg, hij hoeft mijn paard maar één keer te aaien, daarna aan z'n neus te zitten en hij wordt acuut snotterig, traanogen, etc.
V.w.b. asiel: zou ik heel graag willen inderdaad! Maar ik vrees dat daar niet heel vaak labradoodles of andersoortige hypoallergene honden zitten.