Welk ras is deze hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:11

Een Franse bulldog wat een ras is met nogal een waslijst aan gezondheidsproblemen, en dit in blue merle kleur. Op gezondheidsvlak niet echt een aanrader, al zijn franse bulletjes qua karakter meestal wel erg leuk!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 19:25

Mizora schreef:
Dit is een van de weinige goede franse bulldog fokkers, en ze wordt door een groot deel van de normale fb-fokkers uitgekotst omdat ze wel gaat voor gezonde dieren die kunnen rennen en ademhalen, ook geboorteproblemen zijn zeldzaam.

http://www.hawbucks.nl/franse-bulldog/

Maar dan zijn het direct ook geen luiwamessen meer, want het zuurstoftekort is weg.

Ze hoeven echt niet lui te zijn!
Thanks voor de website ga eens kijken :D

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:26

Ik vind Franse Bulletjes ook leuk, en een blue Merle kleur........prachtig!!
Maar is dat niet het grootste probleem voor dit soort hondjes??
Dat ze gewoon zo leuk zijn??

Maar dat geld voor alles wat leuk, apart en anders is.........dat moeten we hebben.
Helaas.
Goed hoor TS, dat je je daar van bewust bent!!

beatje

Re: Welk ras is deze hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:30

Bij veel rassen die in die link staan van gezelschapsrassen komen vrijvernstige fokfouten voor die gezondsheidsproblemen geven. Ik zou weg blijven bij alle toyrassen en idd de kortneuzen .

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:43

Ik heb ook een franse bull gehad. Leek een gezond exemplaar, maar helaas. Nog geen 4 jaar oud geworden. Hij was wel super leuk qua karakter en helemaal niet lui.
Hij heeft een cherry eye, melktanden die er niet uitvielen, neus gaten verwijdt, ooronsteking, nekhernia gehad, en overleed plotseling s’nacht aan een hersenbloeding .
Ik heb nu weer een jack russell. Had ik voor de fb ook.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:14

anjali schreef:
capopjekop schreef:
Het ligt er heel erg aan bij welke fokker je ze haalt. Vrienden van ons gaan net hun Franse bulldoggen fokken. Ze hebben bij de koop van hun honden juist extra gelet op de neus en ze zijn getest. Heel actieve en vrolijke hondjes. Wel echte karaktertjes. Daar betaal je wel wat meer voor.

Ik vind deze hondjes ook leuk. maar volgens mij kunnen ze niet op een natuurlijke manier bevallen,maar moet altijd met een keizersnede? Als dat zo is dan vind ik ze inderdaad veel te ongezond doorgefokt.Als je er perse toch zo een zou willen dan zou je een oudere herplaatser of opvanghond kunnen nemen.Als ze er toch eenmaal zijn moeten ze nu eenmaal goed verzorgd worden.

Dat zou ik eens moeten vragen als we er weer zijn. Maar deze hebben iig geen problemen met ademen. Maken flinke wandelingen met het gezin en zijn erg fanatiek met spelen. Energie voor 10 die hondjes en super dol op knuffelen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:20

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 01:06

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:05

Anna79 schreef:
Staar je niet blind op rasgroepen; ik heb een koningspoedel (rasgroep 9) en die moet echt wel wat te doen hebben hoor!

Het is ook niet dat een rasgroep 9 hond een soort bankhangende knuffel is met een hartslag natuurlijk ;) Het zijn honden, ze moeten bewegen, ze willen iets te doen hebben, maar ze hebben niet de fanatieke werkdrift van de gemiddelde border collie, of de eigenwijze tomeloze energie van de gemiddelde jack russell (ik chargeer uiteraard).

En in rasgroep 9 zitten helaas ook véél hondjes met gezondheidsproblemen: kortsnuitjes, bolle ogen, te kleine schedels, patella luxatie...

En dan zijn er nog hondjes waar gewoonweg niet of nauwelijks aan te komen is, of waarbij je verplicht mee moet in fokprogramma's indien de hond goed genoeg bevonden is, zoals bij markiesjes en smousjes - wachtlijst is meen ik rond de 2 jaar voor zo'n hondje.

Tibetaanse terriers en kromfohrlanders zijn bijv in rasgroep 9 weer aardig gezonde honden, maar die worden niet gelukkig van alleen een blokje om - die willen wel op z'n minst even flink kunnen rennen met vriendjes op een veld of meedoen met een sportactiviteit.

En nee, dat hoeft niet tot in den treuren hoor :) (zelf heb ik een podengo, en mensen hebben mij ook gewaarschuwd voor de energie daarvan, maar buiten dat hij niet los kan lopen ivm jachtdrift, is hij heus wel tevreden met blokjes om als hij óók zijn energie maar kwijt kan met een lange wandeling, mee met de fiets of rennen met andere honden op het hondenveld)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 09:53

Lang wandelen is zeker geen probleem en juist een mooie stok achter de deur voor extra beweging.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:02

Lau schreef:
Lang wandelen is zeker geen probleem en juist een mooie stok achter de deur voor extra beweging.

Top! Ik ben benieuwd waar straks je voorkeur naar uitgaat :)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:39

Als je een kleine hond zoekt die graag lange wandelingen doet : kijk eens naar een Parson Russel Terrier. Het ras heeft nooit de hype gekend van de JR en heeft dus niet de problemen van een modehond.
Eventueel een teckel, maar die hebben dan weer hun bouw niet mee. En bij teckels moet je dan natuurlijk wel tegen een eigenwijs karakter kunnen.
Zoals al gezegd heel ver weg blijven van kortsnuiten. Fysiek zijn die beestjes echt niet ok. Het ergste is dat de eigenaars dat zo gewoon zijn dat ze denken dat er niks aan de hand is.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 10:44

Die link van de Bulldogs op pagina 1 die hadden echt een mooie snuit. En denk ik dan ook geen zuurstof gebrek. Dus ik ga binnenkort eens contact met ze opnemen.

Parson Russel terriër klinkt ook erg interessant en ga ik mij eens in verdiepen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:42

Moet het perse een pup zijn? En perse van een bepaald ras? Als je een hond zoekt,is het dan niet beter eerst te kijken of je geen opvanghond kunt vinden die voldoet aan je wensen?Overigens zitten er zeker bij herplaatsers ook rashonden. Ook wel onder zeldzamere rashonden. mijn vroegere buurman wilde nooit andere honden dan Afghaanse windhonden.Hij had die altijd als herplaatsers via de rasvereniging.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:43

Heb je ook al eens gekeken naar een dwergschnauzer? Best een gehard ras, super aanhankelijk, kan mee voor een lange wandeling en verhaart niet. En je kan ze heus wel in een leuk model laten trimmen hoor. Ik vind ze op google foto’s ook niet mooi.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:46

Mam (dierenartsassistente) zegt een kruising Franse Bulldog idd :j

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:48

anjali schreef:
Moet het perse een pup zijn? En perse van een bepaald ras? Als je een hond zoekt,is het dan niet beter eerst te kijken of je geen opvanghond kunt vinden die voldoet aan je wensen?Overigens zitten er zeker bij herplaatsers ook rashonden. Ook wel onder zeldzamere rashonden. mijn vroegere buurman wilde nooit andere honden dan Afghaanse windhonden.Hij had die altijd als herplaatsers via de rasvereniging.

Het wordt inmiddels op alle fora en social media onderhand een soort dooddoener... (En ja, ik heb dus zelf wél een opvanghondje, uit Portugal, maar ook dát levert vaak kritiek op. En in mijn familie is van de honden die er zijn, de helft opgevangen uit Spanje en Portugal, de andere helft is als pup van een fokker gekomen). Als iemand een pup wil: go for it. Als iemand een opvangertje wil: go for it.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:51

Skippy01 schreef:
anjali schreef:

Het wordt inmiddels op alle fora en social media onderhand een soort dooddoener... (En ja, ik heb dus zelf wél een opvanghondje, uit Portugal, maar ook dát levert vaak kritiek op. En in mijn familie is van de honden die er zijn, de helft opgevangen uit Spanje en Portugal, de andere helft is als pup van een fokker gekomen). Als iemand een pup wil: go for it. Als iemand een opvangertje wil: go for it.

Maar TS zegt eigenlijk nergens dat ze 1. een rashond wil en 2. een pup wil.
Dus Anjali haar suggestie is even goed als alle andere suggesties.
En het topic is eigenlijk begonnen met de foto van een niet-rashond :o

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:57

Sclimpre schreef:
Maar TS zegt eigenlijk nergens dat ze 1. een rashond wil en 2. een pup wil.
Dus Anjali haar suggestie is even goed als alle andere suggesties.
En het topic is eigenlijk begonnen met de foto van een niet-rashond :o

Klopt, het gaat me meer om deze zinsnede "is het dan niet beter eerst te kijken of je geen opvanghond kunt vinden".

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:03

Typisch Pommelien. Mevrouw die zogenaamd veel van dieren houdt maar wel bontjassen draagt en inderdaad haar dieren bij broodfokkers wegkoopt. En als je haar er op aanspreekt word je geblokt _O-

Franse Bul is 1 van de vele rashonden waar je niet aan moet willen beginnen. Ook niet bij zogenaamd goede fokkers. Die bestaan simpelweg niet momenteel.
Hoewel de plannen er al jaren liggen inmiddels, wordt er nog steeds niet gezonder gefokt. Dit is een ziek ras, linksom of rechtsom.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:32

BarbaLala schreef:
Franse Bul is 1 van de vele rashonden waar je niet aan moet willen beginnen. Ook niet bij zogenaamd goede fokkers. Die bestaan simpelweg niet momenteel.
Hoewel de plannen er al jaren liggen inmiddels, wordt er nog steeds niet gezonder gefokt. Dit is een ziek ras, linksom of rechtsom.

Ik vrees dat je daar gelijk in hebt.
Een paar jaar geleden deden we hondenschool. Op een ochtend in de lente, 20°, de eerste keer van het jaar dat je overwoog je trui uit te doen, werden de groepen eens anders ingedeeld, op grootte. Ik zat met mijn hond samen met 5 bulletjes. Prompt verhuisde onze groep naar een schaduwkant. En we gingen het rustig aan doen, want het was warm. Warm? 20°? Maar voor de bulletjes was het idd te warm. Nooit zoveel gehijg, gerochel en gekreun meegemaakt. Ze zagen er stuk voor stuk uit alsof ze het ieder moment konden begeven. Het ergste vond ik dat zowel de eigenaars als de instructrice dit blijkbaar heel normaal vonden.
Een 'goede' fokker kan de schade ms wat beperken, maar een Franse Bul heeft nu eenmaal zo'n rare constructie dat er niet veel van te maken is.
Ik begrijp niet dat je als je van dieren houdt bewust honden fokt die zo fout in elkaar zitten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:40

BarbaLala schreef:
Typisch Pommelien. Mevrouw die zogenaamd veel van dieren houdt maar wel bontjassen draagt en inderdaad haar dieren bij broodfokkers wegkoopt. En als je haar er op aanspreekt word je geblokt _O-

Ken je hawbucks?
https://farm2.staticflickr.com/1938/43966072070_fae6995332_b.jpg

Dit is een pure franse bulldog pup met 7 weken. Overigens aangehouden voor de fok.

De neusgaten:
https://farm5.staticflickr.com/4829/439 ... c961_b.jpg

Ik vind dit prima gezonde honden qua type. Niet mijn ding, ik ben van de windhonden, maar op zich echt prima.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:56

Sclimpre schreef:
Als je een kleine hond zoekt die graag lange wandelingen doet : kijk eens naar een Parson Russel Terrier. Het ras heeft nooit de hype gekend van de JR en heeft dus niet de problemen van een modehond.
Eventueel een teckel, maar die hebben dan weer hun bouw niet mee. En bij teckels moet je dan natuurlijk wel tegen een eigenwijs karakter kunnen.
Zoals al gezegd heel ver weg blijven van kortsnuiten. Fysiek zijn die beestjes echt niet ok. Het ergste is dat de eigenaars dat zo gewoon zijn dat ze denken dat er niks aan de hand is.

Eens :D tophonden die Parsons! Luisteren goed, veel energie en erg op de baas gericht. Zijn sterke hondjes.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:06

essie_blue schreef:
Sclimpre schreef:

Eens :D tophonden die Parsons! Luisteren goed, veel energie en erg op de baas gericht. Zijn sterke hondjes.

Maar wel een sterk jachtinstinct toch?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:10

Lukasje schreef:
Maar wel een sterk jachtinstinct toch?

Dat zeggen ze over alle terriers, en spaniels en en en... ;)
Bij de meeste rassen is het stuurbaar. In mijn ervaring zijn teckels en (half)windhonden daarin lastiger te sturen dan terriers en spaniels, en zelfs daar zijn individuen die gewoon los kunnen lopen zonder ervandoor te gaan (de mijne helaas niet). Mijn vroegere spaniel hebben we het destijds volledig af kunnen leren om zelf te jagen. En ik ken inmiddels ook best wat terriers bij wie dat mensen goed gelukt is. Kost wel even wat aandacht en training natuurlijk, maar dat geldt voor het volledige opvoedproces van eender welke hond.