Ik ben van een boerderijtje na mijn scheiding in een rijtjes huis terecht gekomen. Ik heb de kleine hondjes meegenomen. En de papegaaien en de katten. 6 chiwafwafs dus. Ik werk fulltime en heb een huishoudster voor elke dag een uurtje die dus ook de hondjes doet. En iemand die invalt voor de honden als mijn schoonmaakster niet kan. Kost me dus 10 euro per dag en de hondjes zijn van 7 tot 11 alleen en van 12 tot 15.30. Want dan is mijn zoon weer thuis. Voor mij een ideale oplossing. Zo hoef ik niet na mijn werk nog eens alles thuis te doen en hebben mijn hondjes een uur iemand voor hun. Ik hebbgekozen voor hun, zij hoeven er niet onder te lijden dat we uit elkaar zijn. Heerlijk zo. Wel neem ik nooit meer zoveel honden want meenemen op vakantie gaat niet. Maar nu gaan ze naar ex en schoonmaakster doet de rest van de beestjes.
Qua planning lijkt het me prima haalbaar. Qua ras zou ik even heroverwegen als je een deel van de verantwoordelijkheid bij een ander neer gaat leggen. Of dat nou familie of een uitlaatservice is: een mens- en hondsociale hond is nou eenmaal makkelijker. Ow, en kort haar is voor mij écht de grootste ellende gebleken hoor Ik heb een korthaar van 10kg en ik vind OVERAL haar. Met een plukvacht reduceer je dat al, en wil je echt geen haar, ga dan voor meer krulvachten (Barbet, waterhond, weathen terrier, poedel)
Ligt er natuurlijk ook wat voor uitlaatservice je zoekt.
Ik geef mijn honden niet mee aan iemand die ook nog 5 andere honden tegelijk loopt. Die van mij gaan met de hondenuitlater mee... met zn 2. Niemand anders erbij.
Vind je schema heel goed kunnen. Beetje zoals Nine zegt op de eerste pagina.
Mbt ras van hond. Als jij van groot houd zeker doen. Houd er alleen rekening mee dat eentje van dat formaat vinden dat goed met paarden en een kat om kan gaan wellicht wat moeilijker is als ze ouder zijn.
blauwdruivje
Geplaatst: 22-07-19 14:01
Hoi hoi,
Nog een tip. Onze hond gaat naar zowel een dagopvang als mee met een uitlaatservice. Het voordeel is dat als de één met vakantie is, de hond naar de ander kan. Dan heb je niet meteen een probleem als de één weg is.