Eigen hond als tiener

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:31

Ik vind het erg knap -en al zeker gezien je leeftijd- dat je zo nadenkt over de aanschaf. Deed elke toekomstige hondeneigenaar dat maar eens! Dus petje af!

Ik ben je in een ander topic tegen gekomen dus ik denk dat ik weet welke hond je zou willen. :)

Zelf vind ik het een beetje raar dat jij voor de kosten moet instaan. Extraatjes vind ik logisch maar de basiskosten zouden toch door je ouders moeten gedragen worden? Mijn mening hoor, maar ja, dat bepaal jij blijkbaar niet.

En een bedenking die ik ook heb, is dat niet elke hond het leuk vindt om telkens te switchen van huis, net zoals co ouderschap niet voor elk kind de meest ideale oplossing is.

Moet het per se een hondje zijn? Heb je al aan andere dieren gedacht?

Freggle_Edge

Re: Eigen hond als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:50

Gaaf dat je er zo mee bezig bent en alle voor en nadelen goed onder de loep neemt.

Ik zou het alleen doen als je het echt samen met je moeder kan doen.

Hier hebben we sinds een jaar twee honden. Zowel mijn zoon als ik wilde er graag een hond bij. Mijn zoon wilde de pup (Bullet) als zijn hond hebben. Ik heb gezegd dat als hij alle trainingen zou doen en zijn eerste diploma zou halen, hij de hond tot zijn hond mag bestempelen.
Reuze trots was hij toen hij met een mega jonge hond van 7 maanden het diploma haalde en hij officieel de sport in mocht. Voor hem voelt Bullet ook echt als zijn hond en voor de hond trouwens ook.
Toen hij onlangs nadacht over uit huis gaan, sprak hij zijn bezorgdheid uit over Bullet.
Ik heb hem gezegd dat het zijn hond blijft, maar dat het verstandig is dat Bullet hier blijft wonen. Zoonlief helemaal opgelucht. Want dat vond hij toch wel voor iedereen beter.
Super gaaf om die verantwoording te zien voor dieren.
Maar voor mij voelen de honden als onze gezinshonden.
Alleen als we trainen hebben we echt onze eigen hond. En zo is het goed.
De kosten hoeft mijn zoon trouwens niet te betalen.
Dat hij goed voor ze zorgt vindt ik meer dan genoeg bewijs dat hij de verantwoording voor de dieren aan kan.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:51

Ik heb ook een hond genomen tijdens mijn middelbare school. Inmiddels studeer ik en nog steeds geen spijt. Zit nu in mijn tweede appartementje (honden waren ook bij vorige toegestaan). De eerste was dicht bij de uni, dus kon ik altijd tussendoor langs huis. Nu woon ik dichter bij mijn moeder. Periodes dat ik drukker ben (continu lange dagen maken) is mijn hond vaker bij mijn moeder en andera past ze sowieso op bij lange college dagen.
Ik draag de kosten van voer en dergelijke zelf. Moeder betaald de verzekering en medische kosten. Al probeer ik medische kosten in mee te betalen als de ruimte er is :)
Het is soms echt plannen en kan niet spontaan ergens slapen, maar heb er zeker geen spijt van.

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 08:43

Dankjulliewel allemaal voor jullie berichten! Ik heb hier heel veel aan. Soms heb je gewoon echt even een second opinion nodig.

Ik heb het inmiddels nog een keer met mijn moeder overlegd en ik ben ontzettend blij met wat daaruit kwam. Ze is bereid om mij overal in bij te staan waar nodig, financieel of qua zorg. Ook zou ze het niet erg vinden om alle verantwoordelijkheid van het hondje over te nemen en het als haar eigen te beschouwen als ik ga studeren of als het gewoon niet lukt. De reden dat ze mij het zelf laat betalen is omdat ze weet dat ik dat zelf graag wil. Zo voelt het meer als mijn eigen hond en minder als gezinshond.

Om nog even terug te komen op het wisselen van huis: Als dat niet lukt is dat echt niet erg. Dan blijf ik maar gewoon bij mijn moeder, en ga ik wel in de weekenden naar mijn vader. Ik dacht wel gelezen te hebben dat als je een hond ergens vanaf puppy aan laat wennen het misschien nog wel te doen is gezien ze er dan mee opgegroeid zijn. Maar natuurlijk is het welzijn van het hondje het allerbelangrijkst en ik ben zeker bereid om mij daaraan aan te passen.
Laatst bijgewerkt door Remembrance op 18-07-19 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:47

Wat goed dat je er zo bewust mee bezig bent en over nadenkt!
Het hangt uiteindelijk vooral af van hoe jouw ouders erin staan qua zorg en op en neer verhuizen. Top dat je moeder daarin dus goed meedenkt, dan lijkt het mij zeker haalbaar hoor!

En inderdaad: mocht je met studeren er tegenaan lopen dat hij niet mee kan op kamers, dan is het wel heel fijn als de hond dan bij je ouders kan blijven (in jouw geval je moeder).

Ik heb drie jaar geleden, toen ik al werkte, mijn hond geadopteerd. Ik had bij mijn ouders een hond gehad, en toen hij er niet meer was, wilde ik er eentje van mezelf.
Ik ben toen bewust naar een iets oudere pup op zoek gegaan, maar uiteindelijk 'vond' deze hond mij ipv andersom. Het is dan ook écht mijn hond, ook al is hij ook ontzettend gek op bijna alle andere mensen, vooral mijn moeder. Harde eisen van mijn kant waren 'niet te groot' en 'sociaal naar mensen tot het extreme aan toe' (dat laatste ivm hele erge pech met mijn vorige hond, die kampte met sudden onset agression).

En zelfs nu, ik ben 30 en woon alleen, ben ik écht wel blij met mijn ouders als achtervang! Ik werk, mijn moeder laat de hond 3 dagen per week uit. Als ik eens een paar dagen weg ben en hij kan niet mee (gebeurt zelden, want heb naast de hond ook het paard nog), dan gaat hij naar mijn ouders of mijn broer. Dat zijn wel dingen die moeten kunnen, ook voor jou.

Verder zijn veel dingen wel te regelen, zeker met een wat kleinere , sociale hond lukt het vaak wel om opvang te regelen voor nood, maar het gaat vooral om de dagelijkse ondersteuning.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:52

Als je ouders als achtervang/extra eigenaren willen optreden dan kan dat wel.

Ik heb op mijn 12e een hond gekregen van mijn ouders, en op mijn 16e er een tweede zelf bij gekocht. Harstikke leuk. Tot dat je 18/19 bent en een backpackreis wil maken. Tot je wil gaan studeren en op kamers wil. Tot je met vriendinnen leuke weekeindjes weg wil plannen. Tot je werk vind wat toch niet heel gemakkelijk samen gaat met een hond. Tot je een vriend krijgt en wil gaan samen wonen..

Mijn hond die ik als twaalf jarige kreeg is inmiddels 15+... en is bij mijn ouders blijven wonen. De hond die ik op mijn 16e kocht woont bij mij en mijn vriend. Maar zit ook nog heel wat uren en soms dagen bij mijn ouders..

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:11

Wat fijn dat je er zo bewust over nadenkt!

En een goed tweede gesprek met je moeder, top!
Ik denk dat dit topic vooral voor jou heeft bijgedragen wat aandachtspunten zijn en wat er allemaal afgesproken moet worden, wat realistisch en haalbaar is.
Goed bezig!

Toen ik en mijn zusje (ik 19, uni, zij 14, middelbare school) nog thuis woonden, hebben we 2 hondjes genomen. Een voor haar en een voor mij, maar uit ervaring kan ik mededelen dat het niet zo werkt :o Eentje was een beetje angstig van karakter, ontweek bezoek en hechtte zich vooral aan mij, de ander is echt een allemansvriendje, ideale gezinshondje, gezin, bezoek, vreemden, iedereen is leuk.
Mijn zusje en ik hebben de zorg verdeeld en mijn ouders als opvangnet gehad. Gezien ik de oudste was en hoogstwaarschijnlijk het eerste uit huis ging, zouden ze met mij mee gaan.

En toen kreeg ik de optie op een halfjaar stage te lopen in Berlijn. Prima, zusje was er nog voor de hondjes, en toen ging zij in die periode samenwonen en uit huis :D En zijn de hondjes met haar meegegaan.

Het meer angstige hondje heeft zich toen ook meer ontpopt tot gezinshondje, niet meer zo aanhankelijk aan mij, maar nog wel wantrouwend naar vreemden.

Ondertussen zijn de twee hondjes alweer 8 jaar oud, wonen bij mijn zusje en heb ik een eigen hondje :)

En nu hebben we meerdere opvangnetten :) Mijn zusje wilt gerust op mijn hondje passen en ik op dr twee van haar, en mijn ouders zijn ook altijd bereid om er een week ofzo voor te zorgen als we mer vakantie willen oid.

Het kan dus zeker, zolang je opties achter de rug hebt als het je zelf niet lukt! En qua aan wie dr hond echt, ligt ook aan de situatie en karakter van de hond :D vooral lekker veel samen ondernemen!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:28

Remembrance schreef:
Om nog even terug te komen op het wisselen van huis: Als dat niet lukt is dat echt niet erg. Dan blijf ik maar gewoon bij mijn moeder, en ga ik wel in de weekenden naar mijn vader. Ik dacht wel gelezen te hebben dat als je een hond ergens vanaf puppy aan laat wennen het misschien nog wel te doen is gezien ze er dan mee opgegroeid zijn. Maar natuurlijk is het welzijn van het hondje het allerbelangrijkst en ik ben zeker bereid om mij daaraan aan te passen.

Je stelt een hond boven tijd/contact met je vader?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:32

elnienjo schreef:
Je stelt een hond boven tijd/contact met je vader?

Welke puber niet? :+ :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:33

ik vind het ook echt goed zoals je hiermee bezig bent.

Ik heb op mijn 15e een eigen pony gekocht en heb al die jaren zelf de kosten betaald, mijn ouders stonden garant voor evt hoge dierenarts rekeningen maar die heb ik maar 1x hoeven gebruiken in al die jaren.
Ik zou het zeker doen, zeker nu ik je update lees waarin staat dat je moeder je bij wil staan. Ik heb het alleen maar als goed voor mijn ontwikkeling ervaren. Ik had eigenlijk nooit geld om uit te gaan etc maar heb daar ook eigenlijk nooit behoefte aan gehad, ik moest nadenken voor ik mijn zuurverdiende centjes uit gaf maar ik kreeg wel een fantastische tijd ervoor terug

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:44

Toen ik 15 was kreeg ik mijn Duitse Herder. Hij was van mij, ik trainde hem. maar mijn ouders betaalden alles. Ik studeerde vanuit huis, dus dat liep prima. maar Toen ik ging samen wonen hadden we de constructie dat hij in de weekenden bij mij en vriend was en door de week ivm onze studies bij mijn ouders. WAT een drama elke vrijdagavond of zaterdagochtend als hij bij ons kwam!! IK was thuis de roedelleider voor hem.. maar nu was ik er door de week niet. en mijn ouders zijn lief... heel lief en hebben altijd honden gehad. Maar zo inconsequent als ik weet niet wat. Dus Hond had het daar prima en kwam dan in de weekenden in een geheel andere roedel zeg maar. Bij mij en bevocht mij op allerlei manieren om het baas-zijn. Ik won altijd... maar leuk was het niet. Later woonden we nog maar 1 km van mijn ouders en was de hond meer bij mij en werd het gedrag beter. Maar denk dus niet dat elke hond het heen en weer verhuizen tussen huizen zomaar gaat accepteren. En goed nadenken hoor... Je zit als het goed gaat voor 15 jaar vast aan de hond!! Dat is tot je 30 bent. Kun jij NU overzien hoe jouw leven zich gaat ontwikkelen?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:58

Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen. Je hebt een vangnet, denkt er goed over na en hebt al een heel plan. Ook voor jou persoonlijk, juist als je gaat studeren en er een scheiding aankomt, ga je er heel veel steun aan hebben. Lekker doen hoor TS :j
Misschien wel een idee om geen pup te nemen (gebroken nachten, puppycursus, kost weer meer tijd), maar 1 die al wat ervaring heeft :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:11

Zilfstar schreef:
Toen ik 15 was kreeg ik mijn Duitse Herder. Hij was van mij, ik trainde hem. maar mijn ouders betaalden alles. Ik studeerde vanuit huis, dus dat liep prima. maar Toen ik ging samen wonen hadden we de constructie dat hij in de weekenden bij mij en vriend was en door de week ivm onze studies bij mijn ouders. WAT een drama elke vrijdagavond of zaterdagochtend als hij bij ons kwam!! IK was thuis de roedelleider voor hem.. maar nu was ik er door de week niet. en mijn ouders zijn lief... heel lief en hebben altijd honden gehad. Maar zo inconsequent als ik weet niet wat. Dus Hond had het daar prima en kwam dan in de weekenden in een geheel andere roedel zeg maar. Bij mij en bevocht mij op allerlei manieren om het baas-zijn. Ik won altijd... maar leuk was het niet. Later woonden we nog maar 1 km van mijn ouders en was de hond meer bij mij en werd het gedrag beter. Maar denk dus niet dat elke hond het heen en weer verhuizen tussen huizen zomaar gaat accepteren. En goed nadenken hoor... Je zit als het goed gaat voor 15 jaar vast aan de hond!! Dat is tot je 30 bent. Kun jij NU overzien hoe jouw leven zich gaat ontwikkelen?

Maar dan ben jij er zelf niet. Mijn honden kunnen uitstekend wisselen van huis, ergens gaan logeren, noem maar op. Zolang ik erbij ben, want dat is normaal. Het wordt pas lastig als ik ze telkens aan een ander moet toevertrouwen. Dat kunnen ze niet, de ene raakt er onzeker van, de ander heeft geen ontzag of respect voor anderen.

Ik zou persoonlijk dus geen problemen zien in wisselen van huis zoals ts moet gaan doen. Je merkt vanzelf of dat gaat of niet, maar ze is er zelf wel als stabiele factor om het maar zo te zeggen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:18

Zilfstar schreef:
. Kun jij NU overzien hoe jouw leven zich gaat ontwikkelen?

Nee dat kan TS niet maar dat kan niemand. En uiteraard, bij een jonger iemand verandert er vaak op korte tijd meer maar zelfs al is (lijkt) je leven stabiel, niemand krijgt die garantie op de volgende 15 jaar.

Erg positief in dit verhaal vind ik de verantwoordelijkheidszin van TS en dat is een karaktereigenschap, dat heb je, of niet.

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 10:55

Dankjulliewel voor de reacties allemaal! Het lijkt erop dat het allemaal wel te regelen valt. Het lezen van jullie ervaringen met dergelijke situaties is heel fijn!

Het kopen van een oudere hond ipv een puppy zou ik ook een goed idee vinden. Hij moet alleen wel hypoallergeen zijn, dus dat maakt de zoektocht wat moeilijker.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:59

Remembrance schreef:
Dankjulliewel voor de reacties allemaal! Het lijkt erop dat het allemaal wel te regelen valt. Het lezen van jullie ervaringen met dergelijke situaties is heel fijn!

Het kopen van een oudere hond ipv een puppy zou ik ook een goed idee vinden. Hij moet alleen wel hypoallergeen zijn, dus dat maakt de zoektocht wat moeilijker.

rasverenigingen hebben soms ook herplaatsers. En verder is er op facebook een pagina voor poedel en doodle herplaatsingen - met hondjes varierend van jong tot oud.

(bijv. deze: https://www.facebook.com/groups/621298421401413/ of deze: https://www.facebook.com/Poedelbemiddeling/ )

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:21

Het hangt er allemaal vanaf of jouw ouders eventueel een periode op de hond zouden willen passen denk ik. Je weet nu nog niet waar je over een paar jaar staat, hoe het dan gaat. Het kan best zijn dat je bijv. stage moet lopen ergens en dat de hond misschien een half jaar ofzo niet met jou mee kan? Kan de hond dan gewoon bij jouw ouders blijven?

Ik denk dat het op zich prima kan, mits jouw ouders klaar staan om de hond ook op te vangen.
Ik kocht mijn eerste eigen hond ook als tiener. En als het even zo uit kwam kon ze gewoon bij mijn ouders blijven. Nu nog steeds trouwens, logeren ze wel eens een weekje bij mijn ouders. Gewoon als het zo uit komt, dan kan dat, heel erg fijn!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:34

Wij hebben 3 dochters en alle drie hebben ze hun eigen hond.
De oudste is inmiddels 22 en woont op zichzelf. Ze heeft de hond mee genomen en er inmiddels ook eentje bij. Als ze langere tijd weg moet, komen de honden bij ons.
De middelste en jongste wonen thuis en ze hebben beide hun eigen hond. Als ze uit huis gaan, gaan ze mee. Of niet, hangt van de situatie af. Ze mogen ook hier blijven, of komen wanneer het nodig is.
Onze kinderen ervaren het als heel positief dat ze als kind al hun eigen hond hadden. En ik ook. Ik vind het goed als kinderen opgroeien met dieren en leren hoe ermee om te gaan. En dat ze dan iets helemaal van zichzelf hebben, vinden ze alleen maar heel erg fijn.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:28

Het wisselen van huis kan prima. Vooral als je het als puppy aanleerd.

Mijn hond heeft vanaf week 1 tijdens werkuren bij mijn ouders gezeten (ik kon haar een week eerder dan mijn vakantie ophalen en mijn moeder had wel vrij).
Soms blijft ze een avond daar slapen en dat gaat zonder problemen.
Als ik elke dag na de koffie roep:"wie gaat er mee?"
Dan staan er 2 a 3 honden om me heen behalve die van mij :')

Ze vind het heerlijk om alleen te zijn maar als ze even kan spelen met de rest is ze super blij.
Ze stapt in de morgen half slapend in de auto en gaat dan bij mijn ouders verder slapen. Mijn moeder laat haar meestal iot als ik ochtenddienst heb (of ik laat alle honden uit).

Dit doen we zo met mijn hond, die van mijn broertje en de beide honden van mijn ouders.
Diegen die de meeste tijd heeft, die heeft de honden waarvan de eigenaar moet werken/even geen tijd heeft. Alle honden en baasjes tevreden.

En kwa hechten: ik train met de hond van mijn broertje, hij vind dat echt super leul. Maar het is toch echt de hond van mijn broertje en hij trekt het meest naar hem (en daarna naar mij)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 00:06

Hier een ervaringsdeskundige haha! Allereerst idd complimenten dat je er zo goed over nadenkt.

Ik heb op mijn 13e een hondje gekregen vanwege de scheiding van mijn ouders. Zij ging met mij mee terwijl ik co-ouderschap had met mijn ouders. Met mijn vader is de zorg voor de hond uiteindelijk geescaleerd waardoor ik daarna vast bij mijn moeder ging wonen. Ik vond het best wel vervelend dat mijn vriendinnen leuke dingen gingen doen na schooltijd, shoppen bijvoorbeeld, maar ik naar huis "moest" voor mijn hond. Het idee was vooraf dat ik de hond dan zou meenemen, maar in de praktijk was het heen en weer te ver/lang fietsen en mocht ze naar veel dingen niet mee (strand, winkels etc).

Toen ik ging studeren, ben ik thuis blijven wonen dus dat ging prima. Toen ik uit huis ging en fulltime ging werken, heeft de hond co-ouderschap gekregen haha. Ik bracht haar overdag altijd bij mijn moeder (net een kind dus, best heftig..), en eigenlijk op zaterdagavond ook altijd want ja.. Feestjes wil(de) ik natuurlijk niet missen.

Ik denk dat wij ons onvoldoende hebben beseft toen hoe het eruit ging zien met een hond en zou het ook niet opnieuw hebben gedaan, ook al had ik deze hond natuurlijk echt niet in mijn leven willen missen!

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 14:53

Ladyson schreef:
Hier een ervaringsdeskundige haha! Allereerst idd complimenten dat je er zo goed over nadenkt.

Ik heb op mijn 13e een hondje gekregen vanwege de scheiding van mijn ouders. Zij ging met mij mee terwijl ik co-ouderschap had met mijn ouders. Met mijn vader is de zorg voor de hond uiteindelijk geescaleerd waardoor ik daarna vast bij mijn moeder ging wonen. Ik vond het best wel vervelend dat mijn vriendinnen leuke dingen gingen doen na schooltijd, shoppen bijvoorbeeld, maar ik naar huis "moest" voor mijn hond. Het idee was vooraf dat ik de hond dan zou meenemen, maar in de praktijk was het heen en weer te ver/lang fietsen en mocht ze naar veel dingen niet mee (strand, winkels etc).

Toen ik ging studeren, ben ik thuis blijven wonen dus dat ging prima. Toen ik uit huis ging en fulltime ging werken, heeft de hond co-ouderschap gekregen haha. Ik bracht haar overdag altijd bij mijn moeder (net een kind dus, best heftig..), en eigenlijk op zaterdagavond ook altijd want ja.. Feestjes wil(de) ik natuurlijk niet missen.

Ik denk dat wij ons onvoldoende hebben beseft toen hoe het eruit ging zien met een hond en zou het ook niet opnieuw hebben gedaan, ook al had ik deze hond natuurlijk echt niet in mijn leven willen missen!

Dankjewel voor je bericht! Dit is zeker iets om in gedachten te houden. Fijn om ook eens een ervaring van de andere kant te horen. Ik ga er nog even op mijn gemak over nadenken. Mocht er een hondje komen zal dit pas over een jaar zijn, dus tot dan heb ik alle tijd om al mijn opties af te wegen. Als ik bijvoorbeeld dit jaar al merk dat ik het niet red met de zorg van onze huidige hond of liever andere dingen doe, heb ik nog alle tijd om toch te beslissen om geen eigen hond te nemen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:01

Lijkt me een prima plan! Zo te zien is de hond bij jouw moeder ook meer dan welkom, dan is toch iedereen blij? Jij, de 2 honden omdat ze een speelkameraad hebben en ik denk dat jouw moeder het eigenlijk ook wel leuk vindt. Voor jou is het feit dat je voor de hond moet zorgen en er ook voor moet betalen een stap naar volwassenheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:25

Je denkt er in ieder geval goed over na. Als je moeder de zorg eventueel over wil nemen zou ik het gewoon doen als je dit over een jaar nog wil.

Ik ben nu 29 en heb mijn ene hondje al 12 jaar. Ik had hem dus al toen ik nog thuis woonde en naar school ging, hij was er toen ik klaar was met school en ging werken, en hij is mee gegaan toen ik op mezelf ging wonen. Hondje was toen ik nog thuis woonde al van mij maar omdat mijn moeder ook haar hond had zorgden we gewoon samen voor de honden. Toen het hondje van mijn moeder er nog niet was ging hij vaak mee naar haar werk (GGZ) en af en toe met mij mee naar school. Ik heb nooit een probleem gezien in het feit dat ik nog maar 17 was en niet wist hoe het zou gaan en dat probleem is er ook niet gekomen. Hij is er juist in veel verschillende periodes in mijn leven geweest en dat is wel heel mooi om aan terug te denken.

Ik zou je wel aanraden om echt iets samen met de hond te gaan doen, cursus bijvoorbeeld, dan ben jij echt diegene die met hem aan de slag gaat en dan hebben jullie iets wat jullie samen kunnen doen, dat zorgt ook vaak wel voor een sterkere band.

xkuslaurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:35

ik als student draag ook veel zorg voor de hond thuis (deels eigen hond) wat ik als voordeel heb is dat ik bij mijn studie mijn hond gewoon mee naar school mag nemen wanneer er niemand thuis is gebeurt dit dus ook en is die nooit alleen thuis.

wanneer je straks gaat studeren is het dus belagrijk erover na te denken wie de hond uitlaat als jij van half 9 tot half 6 op school zit. al die tijd kan de hond namelijk niet alleen thuis zitten zonder uitgelaten te worden

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:17

Waarom ga je niet een leuke cursus volgen met je huidige hond. Dan kun je ook een betere band krijgen met de hond misschien en voelt het meer als jou hond?

Ik heb mijn hond sinds mijn 17e en heb wel altijd het grootste deel van de zorg op me kunnen nemen naast mijn studies. En het is ook echt mijn hond, ondanks dat hij ook gek is op mijn ouders.