Hondenschool/trainer Twente gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Hondenschool/trainer Twente gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:27

Geven ze in de buurt misschien speurlessen?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 18:32

Geen idee Kiwiwitje, maar ook hiervoor denk ik dat dit in groepsverband geld en dan moet hij denk ik eerst binnen een groep normaal mee kunnen draaien. Zat te denken aan eerst met een goede instructeur/gedragstherapeut daar aan te werken, voordat we überhaupt aan iets meer kunnen denken. Hij kan zijn aandacht nog nergens op richten dan alleen wat er allemaal om zich heen gebeurd. Hij is helemaal hyper en dan werkt zijn neus even niet meer ben ik bang voor. Wat lekkers mee op straat ziet hij ook geheel niet, dat werkt allemaal super als je oefent in de tuin, maar zodra de poort open gaat, is die aandacht weg. Speurlessen lijkt mij dan te hoog gegrepen, of zie ik dat verkeerd?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:35

Speuren kan ook 1 op 1. Geeft zelfvertrouwen en samenwerken. Dus zou jullie band en zijn vertrouwen best een boost kunnen geven. Helemaal hyper en zijn neus niet meer gebruiken is gewoon trainen. honden gebruiken van nature hun neus. de ene wat meer dan de andere..
Maar als je ook aandacht mist buiten dan mis je in het algemene al leiderschap over je hondje.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 18:48

Dat is het idd, hij is terrier op en top en reageert op alles, is vliegensvlug en ik krijg hem dan niet tot rust of aandacht terug op mij. Daar faal ik absoluut, maar weet het niet om te keren. De boxers zijn hier allemaal ook absolute druktemakers geweest, ook geen makkelijke hond om met al het moois op de wereld de aandacht bij de baas te houden buiten, maar dat is met oefening altijd prima gegaan.
1 op1 klinkt beter voor het begin, ik heb wat tips voor hondenscholen gekregen en ga binnenkort eens bellen om te zien wat goed zou kunnen passen. Iemand ervaring met Dogs4care in Albergen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:26

Heerlijk die eigenwijsheid van terriers :')
Heel herkenbaar _O-
Maar zonder dollen, heel pittig. Hopelijk bied een van de scholen uitkomst!