Buurkat terroriseerd mijn binnenkat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Buurkat terroriseerd mijn binnenkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:21

Hoe breed is het vensterbankje oid waar de buurkat op zit? Er bestaan voor duiven ook van die stekels voor op een randje, misschien dat dat werkt?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:26

Aangezien je de kat al 1x per week voor je buurvrouw voert ga ik er vanuit dat je (goed) contact met haar hebt? Ik zou het aan haar vertellen, en als ze zelf niet met een voorstel komt één van de voorstellen die hier voorbij komen voorleggen.

Ik begrijp uit je post dat de tuin wel van je buurvrouw is en niet van jou? Dus de poes is in haar eigen tuin, alleen dan wel voor jouw raam? Dan zou ik helemaal even het gesprek aan gaan. Wel zo fijn voor alle partijen denk ik.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 16:30

Ik ben ook liever voor 2 katten samen... Toen Rooie kwam, leefde Kleintje nog. Helaas heb ik haar in moeten laten slapen, maar vervolgens leefde Rooie helemaal op. Durft veel meer, is relaxter. Tja, volg het individu, denk ik dan.
Er komen overigens ook andere buitenkatten voorbij wandelen, zitten elkaar dan nieuwsgierig aan te kijken, waarna 1 van beiden besluit wat anders te gaan doen. Bij deze poes is het voor het eerst negatief contact. Misschien ook door haar jonge leeftijd, pubertijd/ ontdekken waar haar grenzen liggen...

@WesternWay :')

Thanks voor de tips allemaal! Ik ga het eerst een week aankijken of het vanzelf minderd, folie proberen met evt waterspuit/ luchtspuit bij het raam. en ondertussen de buurvrouw vertellen dat dat contact niet zo lief is...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:20

Folie is natuurlijk wel een fijne oplossing (hebben wij ook, mede zodat de honden minder getriggerd worden), minpuntje is natuurlijk wel dat jouw kat dan ook niet meer naar buiten kan kijken. Heb van dat spiegelfolie nog nooit gehoord maar als dat zou bestaan, dan zou dat wel fijn zijn in jouw situatie.

Van wat ik er van begrijp huur jij van de buurvrouw? Is een aanname omdat jouw huis feitelijk in haar tuin staat. Dan is het wel handig om op goede voet met haar te blijven. Water is een goede optie.

Er is ook een pakket te koop bij Cranenbroek wat eigenlijk is ontworpen om katten en honden uit de tuin te weren, bij ons in gebruik om de honden in de tuin te houden.

Zijn dunne stroomdraadjes en een schrikdraad apparaatje. Weet niet meer hoe duur maar was zeker niet heel erg aan de prijs. Je zou dat voor je raam op de vensterbank kunnen spannen.
Voordeel is dat dit ook werkt als jij niet in de buurt bent. Geeft geen oplawaai als een paarden schrikdraad apparaat maar is zeker onprettig.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:36

Frummels schreef:
Zoiets buiten zetten? https://www.bol.com/nl/p/pest-tech-ultr ... oductTitle

Wij hadden een soortgelijk probleem met vechtende katten in onze tuin bij het oude huis. Soortgelijk ding geplaatst en nooit meer een kat in de tuin gehad. :D

Helaas werkt dat lang niet bij iedere kat, zul je net zien dat de buurkat er doof voor is en de kat van TS hoort het ding misschien juist wel, nog meer stress... Verder zijn er genoeg mensen, jongeren maar ook ouderen, die de herrie kunnen horen, is mijn ervaring. Ook andere eventuele huisdieren van de buurvrouw en/of TS kunnen die herrie trouwens horen, en dan zonder weg te kunnen, mochten ze in een kooi of in huis zitten...

Je zou zo'n ding op proef moeten plaatsen, en kopen als het werkt... maar of dat te regelen is?
Verder lijkt het me lastig een kat uit iemands eigen tuin te weren, ik denk niet dat de buurvrouw daar blij mee is.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:39

Zoolgangster schreef:
Frummels schreef:
Zoiets buiten zetten? https://www.bol.com/nl/p/pest-tech-ultr ... oductTitle

Wij hadden een soortgelijk probleem met vechtende katten in onze tuin bij het oude huis. Soortgelijk ding geplaatst en nooit meer een kat in de tuin gehad. :D

Helaas werkt dat lang niet bij iedere kat, zul je net zien dat de buurkat er doof voor is en de kat van TS hoort het ding misschien juist wel, nog meer stress... Verder zijn er genoeg mensen, jongeren maar ook ouderen, die de herrie kunnen horen, is mijn ervaring. Ook andere eventuele huisdieren van de buurvrouw en/of TS kunnen die herrie trouwens horen, en dan zonder weg te kunnen, mochten ze in een kooi of in huis zitten...

Je zou zo'n ding op proef moeten plaatsen, en kopen als het werkt... maar of dat te regelen is?
Verder lijkt het me lastig een kat uit iemands eigen tuin te weren, ik denk niet dat de buurvrouw daar blij mee is.

Ik heb er nog eentje liggen die ik niet meer nodig heb, dus die gebruiken mag altijd, mocht TS dat willen :) Je kunt de frequentie overigens aanpassen, zodat je er zelf geen last van hebt maar de kat het nog wel hoort. Ik hoorde het zelf inderdaad ook, mijn man niet :+ Maar dan nog hoorde ik liever snachts 10 seconden de hoge pieptoon dan 3 uur lang krijsende katten onder het slaapkamerraam :))

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:30

En Rooie? Hoort die het ook?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:08

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 15:44

Ultrasone ben ik idd ook niet zo voorstander van, omdat Rooie dat ook zou horen. Wel een lief aanbod, Frummels!
Ssscat lijkt ook een mooie oplossing...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:18

Zou idd geen ultrasone zooi neerzetten
De eigen kat moet dat ook aanhoren, want dat hoort hij in huis ook echt wel
Zou wel heel cru zijn
(En sowieso vind ik het klöte apparaten , ik krijg er koppijn van , ook van die dure die je als mens echt niet zou moeten horen volgens de fabrikant )

Dan is een water of lucht spray met bewegingssensor denk fijner zijn

Chocoladeijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:05

Wij hebben zoiets ook gehad, toen we onze kitten in huis kregen heeft de buurkat een maand lang van zonsopgang tot zonsondergang door t raam lopen loeren. :z Gelukkig was op een gegeven moment de interesse wel weg. Nu de onze wat ouder is en ook buiten loopt komen ze mekaar ook gewoon tegen en is er niks aan de hand.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 12:22

Hoe is het afgelopen:
Rooie is assertief geworden :Y)
Na verschillende keren zelf gaan staan blazen en tegen het raam meppen is buurtkat het wat minder leuk gaan vinden. Ja, ze zijn nog wel alert op elkaar, maar mijn vriendje kan weer normaal slapen op de bank, en op de vensterbank, en...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:25

Fijn dat t zich lijkt op te lossen.
Als de buiten vensterbank breed genoeg is voor de poes om op te zitten zou je ook eens dubbelzijdig plakband kunnen proberen. Katten haten dingen die plakken aan hun pootjes.