Waar leuke oudere hond te vinden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemetje75

Re: Waar leuke oudere hond te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:41

Vraag ook je eigen dierenarts eens om raad. Die weten vaak ook wel herplaatsers. Ik heb een deel van mijn herplaatskatten via de dierenarts.

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:03

Helaas vanmorgen besloten mijn buitenlandse hond donderdag middag te laten gaan ze is blind dement en heel angstig heeft nu een keer door angst mij gebeten en heb nog 2 jonge kinderen in huis. Ze vliegt overal op en onderdoor als ik aan stofzuigen ben laat dan plas lopen en schud en Shaked half uur natijd nog. In overleg besloten donderdag afscheid te nemen ze is ongeveer tussen de 10 en de 12 jaar oud en artrose in achterpoten

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:23

Hier dolgelukkig met 4 Bulgaartjes. Via Hondengedoe op Facebook weet je dat het via een betrouwbaar kanaal gaat. Er zitten daar zulke leuke hondjes.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 06:34

cariena1973 schreef:
Helaas vanmorgen besloten mijn buitenlandse hond donderdag middag te laten gaan ze is blind dement en heel angstig heeft nu een keer door angst mij gebeten en heb nog 2 jonge kinderen in huis. Ze vliegt overal op en onderdoor als ik aan stofzuigen ben laat dan plas lopen en schud en Shaked half uur natijd nog. In overleg besloten donderdag afscheid te nemen ze is ongeveer tussen de 10 en de 12 jaar oud en artrose in achterpoten

Sterkte!

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 07:49

Duhelo schreef:
een beetje verder weg (belgie, west vlaanderen), maar hier zitten er op de 2 de pagina al een drie tal kleinere oudere herplaatsers.
https://dierenasielroeselare.be/honden.php?page=1

Geloof dat die alleen in België herplaatsen.
Zie dat er vaak bij staan op Facebook.
Ik zit in de roemeense honden.
Heb er zelf 3 en vang op.
Geen dankbaarder hond dan een rescue hond.
In Amerongen de Hazenberg zitten paar leuke honden.
Maar helaas vaak in asiels moeilijk plaatsbare de vechtrassen, herders en rotweilers.
De makkelijke leukere komen er niet gauw is bijna wachtlijst voor. Maar kijk beslist.
Asiels zitten niet vol met honden, 1 a 2 zeker niet in vergelijking met de buitenlandse asielen waar ze opgepot zitten 8 a 10 in een hok. Rijen lang

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:12

Ik weet nog een ouder hondje, keeshondje. 12 jaar. Komt bij oudere mensen vandaan. Kan niet met katten en liefst rustig huis ivm altijd rustig gewend.
Reutje, gecastreerd. Voor meer info kan je altijd even pb doen.

Sterkte nog met het overlijden van je vriendje!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:25

Via gouden mand gezocht op FB
Zitten NL herplaatsers
Ook veel buitenlanders
Maar imo hoeft dat geen belemmering te zijn .
Wordt zelf alleen niet blij van de complete " gevonden " nestjes.
Heb daar een apart gevoel bij

Heb zelf al 3 keer een buitenlandse hond in huis gehaald .
Super honden
Wel al volwassen leeftijd
De 1e vondt ik hier via bokt
Via een onderschrift
Dat was mijn Turk Mickey
De 2e was ik gast gezin
De 3e via MP was door en stichting naar NL gehaald , het NL gezin wilde hem niet houden en mochten zelf een andere thuis zoeken
Beetje apart verhaal ook
Maar een heerlijke hond uit Grieken land

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:32

Zinzi_jewel schreef:

Mwah, worden ook veel volledige nestjes katten gedumpt en daar kraait geen haan naar...
Zeker bij straathonden is er nou eenmaal veel wildgroei, zeker in het buitenland waar niemand castreert. Dan vinden ze 'complete' nestjes. Compleet tussen aanhalingstekens, want laten we wel wezen, ze vinden vaak 3-4 pups bij nesten podenco/go medio (ik zit aardig in de pods), terwijl die nesten vaak toch wel 7-10 pups groot zijn... Of die overige dan niet te vinden zijn (opgegeten door roofdieren?), of dood gevonden worden, laat ik even in het midden.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:04

Via de stichting waarvoor ik foster ben zit er momenteel nog 1 hondje wat voldoet aan het door jou geschetste profiel. Deze hond is momenteel al in Nederland, dus goed geïntegreerd en het karakter is hierdoor ook volledig bekend. Het is een teefje van 10 maanden. Mocht je interesse hebben breng ik je graag in contact met de juiste persoon.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:22

Skippy01 schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Mwah, worden ook veel volledige nestjes katten gedumpt en daar kraait geen haan naar...
Zeker bij straathonden is er nou eenmaal veel wildgroei, zeker in het buitenland waar niemand castreert. Dan vinden ze 'complete' nestjes. Compleet tussen aanhalingstekens, want laten we wel wezen, ze vinden vaak 3-4 pups bij nesten podenco/go medio (ik zit aardig in de pods), terwijl die nesten vaak toch wel 7-10 pups groot zijn... Of die overige dan niet te vinden zijn (opgegeten door roofdieren?), of dood gevonden worden, laat ik even in het midden.

Het gaat hier over honden
Katten is vreselijk hoe nonchalant daarmee omgegaan wordt .

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:00

Sterkte met het grote verlies! Onze (stamboom)hond ook via MP, anderhalf jaar oud en rechtstreeks bij de fokker vandaan. Wij hebben het enorm getroffen!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:55

Zinzi_jewel schreef:
Het gaat hier over honden
Katten is vreselijk hoe nonchalant daarmee omgegaan wordt .

Wow, ik haal 1 zin over katten aan, leg daarna uit hoe het zit bij veel straathonden (podenco/podengo zijn hondenrassen, geen kattenrassen) in spanje/ portugal en jij haalt er alleen de zin over katten uit? ;)

Natuurlijk gaat het over honden :) Dat mag duidelijk zijn.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:33

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:35

staat leuke blonde lab op, achtergelaten door baasje

https://www.facebook.com/dierenartsdavi ... nf&__xts__[0]=68.ARDioLt9OE45AsSdsKj4fF76Fuo27nW7qz77EAtTlCVCb4R9VnNpAAWY3m_HZiee6wwL4FLgT09yqAL-JlfMMNV1SSSbQ9A2Iinw-YoS8z02PtJSsQMzzCH_I5VPxlEpcOF8l_RygB3GGeFe43TdqWMxYz9mJHf4G4F6BxryGoYxw_8Fok2YyVblwVE__RxMolOYqFt1ihwGafXL4yyZ6tcyMIt-wtL_OtTYYxtGzb04mOJ4mF5RH9ONcPiXmzE5MG7SXwr2T25ThGW95nrT9U9a2A4LrfUc8WKM878PgVYiR04UkibXqDnBM-Tk7Z421yAGT8G_DlntlxwCj5wROifZ8gw

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:17

Staat nu een hele leuke teef op gouden mand gezocht Facebook
Fleki
Is gesteriliseerd en geënt etc
Zit al jaren in de opvang
Als je de foto s ziet wordt je spontaan verliefd

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:19

Er is in Den Bosch speciaal een opvang voor oudere honden. Ze kunnen herplaatst worden, maar mocht dat niet lukken dan kunnen ze daar ook blijven. Kijk bij hondenopvang Den Bosch, st. Hondenbescherming, De Vrolijke Kwispelaar

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 13:00

Ik heb even advies nodig van onze bokkers.

Via vrienden van ons hebben we een labradoodle aangeboden gekregen van 8 maanden. Ze zoeken een goed huisje voor hem aangezien ze hem zelf niet kunnen houden door omstandigheden.

We zijn gisteren wezen kijken. En wat een lieverd en voldoet aan veel van onze eisen.

Hij is heel sociaal vind iedereen en alles leuk. Kent de basiscommando's, gaat goed mee in de auto, is zindelijk, kan een paar uurtjes alleen zijn, en is geen sloper af blaffer

Maaaar hij is toch een stuk jonger en ietsje groter dan we in gedachten hadden.
En dat brengt ons aan het twijfelen.
.

We wonen in een apartement op 1 hoog en hebben geen tuin. Wel wonen we op loopafstand van een mooi park waar ook een omheind honden gebied is met speeltoestellen.
We zijn er ons bewust van dat hij veel uitdaging en beweging nodig heeft. Ben nu dan ook informatie aan het inwinnen bij verschillende hondenscholen om 1 a 2x in de week te gaan trainen. Behendigheid lijkt me super leuk om te doen.

Wat denken jullie is dit haalbaar zonder tuin voor een jonge energieke hond?
Nog andere tips trucs dingen waar wij even niet aan gedacht hebben?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:02

Je gaat m vaker uitlaten.
Zie dan t probleem niet van appartement wonen

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 13:18

Denk niet perse vaker uilaten maar langer uitlaten.
Onze Jack ging 4x per dag naar buiten maar die had voldoende aan 3x per dag een rondje om de kerk en 1x per dag 20 a 30 min door het park. Dan was hij echt op.

Dat gaan we natuurlijk niet redden met een jonge energie hond.
Ik heb nu in mijn hoofd s'ochtends een halfuur wandelen s'middags naar de honden speeltuin s'avonds een uurtje wandelen (hondenschool) en voor het slapen gaan nog een halfuurtje wandelen.
Maar zou dat genoeg zijn doordeweeks?

In het weekend willen we wat vaker de auto pakken en naar het bos / strand gaan.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:24

Je wilt een jonge onstuimige hond op een appartement gaan houden zonder tuin en denkt dat wandelen doordeweeks wel voldoet? Als je een paard in een box opsluit en die een paar uurtjes buiten laat komen is Bokt te klein en dan zou dit wel voldoen voor een jonge labradoodle? Zo'n hond moet ook doordeweeks lekker los kunnen lopen in plaats van alleen aan een lijntje lopen :( . Alleen lekker los kunnen lopen in het weekend is dan echt onvoldoende hoor. Je moet je zelf sowieso afvragen waarom je een hond op een appartement zou willen opsluiten.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:27

Flauw
Veel honden op een appartement hebben t beter als honden die e3n tuin hebben
Ze kunnen tenslotte zich zelf vermaken in de tuin .
Als je een hond bekijkt die ligt groot deel van de dag lam in zijn mand
Als jouw labradoodle 2 uur per mag lopen en snuffelen al dan niet aan de lijn .
Heeft ie al meer als menig hond

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 13:32

Daarom vraag ik toch ook om advies?
Maar denk dat je het niet helemaal snapt. Ik ben er bewust van dat hij beweging en uitdaging nodig heeft.

S'middags naar de speeltuin zou niet 10 min heen en 10 min terug zijn. Dan word er echt wel gespeeld. Balletje mee. En even lekker bezig zijn.

Met wandelen savonds bedoel ik dus zoiezo 1x hondenschool en de andere dagen een uur erop uit. Maar dit zal dus geen bos of strand zijn. Dat zou dan door het park zijn waar hij los zou kunnen. Wat toestellen mee pakken in de speeltuin. Dat hij wel lekker actief bezig is.

Tuin kan ik er nu niet bij toveren. We zijn wel aan het kijken voor een eengezinswoning met tuin. Maar dat zal niet op korte termijn zijn. En vond ik voor nu ook niet relevant om te vermelden.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:34

Zinzi: dus omdat veel mensen een hond op een appartement hebben moet dat voor anderen ook geen probleem zijn? Wow, als elke 'dierenliefhebber' zo denkt :o . Hoe zou jij het vinden als je twee uur per dag aan een lijntje vrij mag lopen en voor de rest hele dagen zit opgesloten?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:35

Mazida: Een appartement waar de hond overal toegang tot heeft is imo niet te vergelijk met een box (eerder met een paddock waar ze alles hebben dat ze nodig hebben).
Ikzelf woon in een huis, benedenverdieping is een 60 m2, we hebben een klein koertje (tuin ligt erg onhandig, is nog in aanbouw en niet omheind, daar zijn we momenteel dus niks mee.)
Hond gaat iedere morgen, middag en namiddag mee voor een plasrondje (1.7km). Daarna gaat ze ofwel mee naar de paarden met een paar km wandeling eraan geplakt, ofwel gaat ze later op de avond mee voor 5a10 km wandelen. In de weekends gaan we wat km's gaan doen en gaat ze mee naar de paarden, ze gaat regelmatig naar mijn ouders waar ze los in de tuin kan ravotten (ts heeft dat in dat uitlaatveld) en tussendoor krijgt ze thuis hersenwerk. Nu en dan een les detectie of mantrailing, en ze is meer dan voldaan hoor.
wandelingen worden afgewisseld korte leiband en flexi gedaan en nu en dan gaan we een rondje gaan fietsen of steppen om wat meer op tempo te gaan. We proberen regelmatig naar een hondenweide te gaan waar ze eens echt los kan rennen ook.
Veel meer dan de hond bij mijn ouders die wel een tuin heeft maar max 1 a 2 keer per week meegaat met ons op wandeling...

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:38

Als jij de hond elke dag los kan laten lopen en ook mentale uitdaging kan bieden is een tuin echt niet nodig...(wij hebben zelf een jonge enorm energieke hond) wonen dan wel in een woning met tuin...maar vraag me af waar de hond meer bewegingsruimte heeft...de meeste honden komen niet boven dus alleen benedenruimte en bij mij komt hond ook echt niet dagelijks langere tijd in de tuin...echter wel dagelijks minstens 1 liever vaker een half uur los...( daarnaast uiteraard ook meerdere wandelingen aan de riem)spelen met andere honden en mentale spelletjes in huis...wij hebben in huis een zeer relaxte hond...dus kan zeker wel als je maar oog hebt voor behoefte van het dier...