Hond bij een winkel leggen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blazy

Re: Hond bij een winkel leggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:36

Ik doe het wel vermits de weersomstandigheden het toe laten. Niet te warm, sneeuw, regen, etc want dan blijven ze thuis.
Ze reageren net zo als dat 1 van ons naar binnen is en de ander wacht met de honden.
Zijn enthousiast als ze aandacht krijgen, zitten lekker rond te kijken of te snuffelen
De meeste mensen gaan er om heen, een enkele hondengek blijft staan knuffelen maar dat gebeurd ook als ik er bij ben. Vanaf de apotheek heb ik ze vrijwel steeds in het zicht, vanaf de bakker ook. AH/jumbo doe ik enkel als ik bv iets ben vergeten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:42

Vroeger deed ik het weleens.
Was dan bij snel een zak bolletjes kopen of een krop sla.

Al jaren doe ik het niet meer.
Te bang dat hond wordt meegenomen.

Hond vindt aan een hek staan niks.
Op hondentraining moet het soms 5 minuten om de agility spullen op te ruimen.
Hij schreeuwt alles bij elkaar. Ik loop in het zicht.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:45

Nooit! Doodsbang dat ze gejat worden als sparringspartner voor vechthonden in opleiding.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:50

Ik deed het met mijn duitse herder regelmatig. Die zat niet vastgebonden maar gewoon "blijf" was genoeg om die hond op de plek te laten wachten. Eigenlijk ging die hond overal mee naartoe en waar ze niet binnen mocht wachtte ze voor de deur of in de auto. Perfect autoalarm ook. Alle ramen open en sleutel erin...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:54

Nee. Mijn rottweiler zou meegenomen kunnen worden voor gevechten (al is ze daar veel te lief voor :+ ) en mijn husky is gewoon te knap... die willen mensen nu al mee nemen :')

En ik vind het soms sneu. Zoals met 30 graden , winters en in de stromende regen. Zitten die beestjes daar maar wat..

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:54

Ik zou het nooit doen.
Naast dat mensen de hond weg kunnen halen of los kunnen maken zijn er ook lui die de hond kunnen gaan treiteren. Of simpel een klein kind wat het niet verkeerd bedoelt maar toch iets doet wat de hond niet fijn vind. Wat als je hond, ook al is hij nog zo lief, toch een keer hapt?
Kortom er kan zoveel gebeuren dat ik het nooit zou doen.

Vroeger bij ons op het winkelcentrum had iemand een Deense dog, deze maakte hij altijd vast aan zijn fiets. Vond dat altijd wel hilarisch om te zien, alsof dat beest die fiets niet mee kon slueren als ie zou willen. Voor zover ik weet is dat altijd goed gegaan. Dier was echt een goedzak en groot genoeg om respect af te dwingen om er niet mee te sollen. Nou zou ik het alsnog niet doen maar vond het altijd een fantastisch beeld

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:58

Wij deden het vroeger wel, niet bij alle winkels maar bijv wel bij de supermarkt in het dorp.

Nu in deze tijd zou ik het zeker niet doen, je hoort zovaak dat er honden gestolen worden.
Ik vindt dat je het nog best vaak ziet eigenlijk

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:59

Ja wij doen dit wel als we kleine boodschappen doen.
Nu is het een rustig hoekje waar onze hond vast zit, en loopt er bijna niemand langs. En kent ondertussen iedereen onze hond hier ook. Bij een andere supermarkt zou ik dit niet doen nee.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:00

Ik doe het alleen bij de bakker, kleine winkel dus ik kan haar altijd zien.

Echt een winkel in zonder zicht op m’n hond? Nee

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:01

Wij hebben het 1 keer gedaan met onze eerste hond, maar toen ging m'n moeder 1 minuut naar binnen en stond toen alweer buiten. Daarna nooit meer gedaan. Zie ook het nut er niet van in om de honden mee te nemen als we boodschappen zouden gaan doen. En natuurlijk de angst dat ze worden meegenomen. M'n oudste hond waarschijnlijk niet sinds ze een huidaandoening heeft en hier en daar wat kalen plekken heeft, dus niet bepaald aantrekkelijk ( :') , inmiddels heeft ze inmiddels weer een groot deel van d'r vacht terug), maar de ander zie ik iemand nog wel meenemen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:01

Ik zag van de week een hond die bij de appie vast lag en die bang was voor een vrachtwagen, hond kwam los en rende weg. Met een paar man erachter aan maar de hond was te snel een een doolhof van een wijk in gerend. Uiteindelijk opgegeven en aangegeven bij de appie. Hoe het is afgelopen weet ik niet..
Ik begrijp het niet, laat je hond gewoon thuis of ga anders met zn tweeen..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:09

Die van mij rent gewoon de winkel in om me te zoeken als hij los raakt, dat heb ik namelijk een keer meegemaakt :')

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:11

Ooh nee hoor, gaan altijd met zijn 2 als het moet.

Je hebt er toch totaal geen zicht op.
Nu heb ik een klein schattig hondje om te zien, mensen willen hem nu al zo meenemen.
Maar hij is echt niet lief tegen vreemden, hoe schattig hij er ook uitziet.

Mijn broer heeft vroeger toen ie als vakkenvuller werkte buiten iemand een hond in elkaar zien schoppen die daar lag.
Uiteraard dader gevlucht, maar je wil je dier toch niet aan zulke idioten blootstellen.

En inderdaad, de meeste dieren liggen niet ontspannen op hun baas te wachten.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:13

Ik ben een slechte baas, doe het namelijk wel. Hond vindt het niet super leuk, maar ik moet ook wel eens dingen doen die ik niet leuk vind ;)
Hij wordt sowieso niet graag alleen gelaten, dus alleen thuis blijven vindt hij ook niks.
Bij mij kan ik het super combineren met uitlaten. Ik zorg wel dat ik precies weet wat ik nodig heb en dat ik heen uitgebreide boodschappen ga doen. Waar ik nu woon is wel lekker dorps, waarschijnlijk scheelt dat wel.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:21

Kleine boodschapp neem ik de hond weleens mee.
Fietsend doe ik het wel vaker. Dan zit hij in de bakfiets met zn "niet aaien" tuig om. Dus dan zouden mensen behoorlijk wat handelingen moeten doen om mijn eenkennig hond mee te nemen. Tegen die tijd ben ik wel weer bij de fiets

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:26

Nee absoluut niet. En dan maakt het niet uit wat voor hond.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:34

nee, nooit. Ben altijd veel te bang dat er wat gebeurd. Met onze vorige hond had het prima gekunt, maar was veel te bang dat ze werd meegenomen.
Mijn vriend was al meerdere malen door iemand lastig gevallen die dr wilde kopen. Waarschijnlijk voor fok, want hij toonde pas interesse toen hij vastgesteld had dat ze nog een intacte teef was. Was veel te bang dat hij dr zou zien zitten en denken; dit is mn kans. En ze was een allemansvriend, dus die was vrolijk met hem mee gegaan.
En nee, dat ging niet om een dure stamboekhond. Was gewoon een kruising duitse x mechelse herder. Wel heel mooi en groot (want in de duitse zat wat canadees).
Heb dr wel eens een paar keer bij de snackbar buiten aan een paal gebonden, maar dan had ik dr constant in het zicht.

Huidige hond is niet betrouwbaar met vreemden, dus al zou ik het durven; met hem KAN het dus niet, uit veiligheid voor anderen maar ook hemzelf. Met hem hoef ik dan weer niet bang te zijn dat iemand hem zomaar meeneemt :+

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:36

Ik doe het ook absoluut niet! Zou het niet alleen niet durven ivm enge dingen zoals dat hij nog meegenomen wordt of inderdaad hangjeugd die hem gaat lopen lastigvallen oid, maar ook omdat mijn hond er ontzettend slecht tegen kan om “achtergelaten” te worden. Heb hem 1x aan een boompje vastgezet in het bos omdat ik zag dat er een jong geitje was ontsnapt uit een wei, en ik deze even wilde vangen om terug in de wei te zetten, en toen werd hij ook helemaal wild. Flink trekken aan de riem en zitten janken en piepen. En dan ben ik nog in zicht, laat staan als hij me niet meer kan zien :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:41

Sheran schreef:
Zijn er echt mensen die zo'n hond gaan aaien of dingen gaan voeren? Mij is altijd geleerd: van zo'n hond blijf je gewoon af. Ik zie iedereen dat ook doen.

Ja, die zijn er! En daarom liep mijn oude buurvrouw ook een bijtwond, een tetanus injectie en 4 hechtingen op.
Maar eerlijk is eerlijk, het ging om een angstige hond die voldoende waarschuwingen gaf, dus helemaal onverwacht kwam het niet.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:47

chamion schreef:
Met onze oude hond regelmatig gedaan. Zeker met kleine boodschapjes. Daar liepen mensen met een grote boog omheen. Zodra je daar in de buurt kwam zonder dat wij er waren ging hij eerst grommen, daarna zijn tanden laten zien en blaffen en ook gingen zijn haren omhoog. En als je dan al die duidelijk hints alsnog naar zijn riem greep, dan werd je waarschijnlijk gegrepen (nog nooit iemand geprobeerd)

Maar goed dan heb ik het over een kalf van een hond van ruim 90 kg maatje mini shetlander. Namelijk een hoog risico ras, Boerboel. Wij konden er mee lezen, schrijven en ik lag met mijn hoofd regelmatig op zijn lijf. Maar was en bleef een waakhond 1ste klas.
[ [url=m/Q538uu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uberhaupt zou ik het al nooit doen, maar met zo'n hond zou ik het al helemaal niet doen. Levensgevaarlijk :n
Je zal maar net een klein kindje hebben rondlopen die even uit het oog verloren wordt door de ouders, net iets te dicht langs de hond en je hebt een heel groot probleem.
Zulke honden mag je echt niet aan hun lot overlaten zonder dat iemand erbij is..

Overigens deed mijn moeder het vroeger met onze hond sporadisch als ze tijdens de wandeling dacht 'oh ik moet nog even snel dit halen'. Ik denk dat ze het een keer of 3 gedaan heeft, de 3e keer; hond vergeten :oo Ze komt thuis en denkt, huh, wat is het stil hier.... Oops :o :=
Nee, dat zal mij nooit per ongeluk overkomen, ik neem hond niet mee naar de winkel :+

artosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:51

die van mij gaat ook wel eens mee boodschappen doen , alleen bij winkels waar ik hem kan zien van uit de winkel . netjes buiten wachten . Soms ontkom je er niet helemaal aan . hij moet mee en er moet ook gegeten worden . Te warm om in de auto te laten dan maar bij de winkel voor de deur . Maar als het niet hoeft blijft hij lekker thuis ( vind hij niet leuk)Hij gaat graag mee .

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:56

Nee, alleen heel soms, lees gemiddeld 1 a 2 x per jaar.maar dan gaan we met zijn tweeën en blijft er iemand bij de honden. De ene is bang voor vreemde mensen en zal heel hard weglopen, mocht hij loskomen. De andere piept al als één van ons tweeën tijdens wandelen even weg is en zou ook goed kunnen happen uit angst of als ze verschiet.

En nog een groot risico dat ze mee worden genomen.

Wel gaat er geregeld eentje mee de winkelkar terugbrengen. (woon vlakbij de Aldi, dus met de kar maar huis), soms zie ik dan ook mensen denken..., maar goed als ze het er niet me eens zijn, moeten ze me maar aanspreken, dan kan ik zeggen dat de hond niet bij de winkel of in de auto heeft gewacht.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:10

Ik doe het wel. Maar alleen s avonds wanneer kinderen slapen of tijdens schooltijd. En bij winkels waar ik mijn hond kan zien. Hier kennen ze het riedeltje, vast een de paal, even slapen en weer mee :Y)

CharlesZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:20

Ik neem geregeld mijn hond mee, supermarkt is om de hoek en mevrouw gaat altijd zitten als ik de winkel in loop. Het is overigens een kleine supermarkt dus ben hooguit maar 10 minuten binnen. Heb een jack russel teefje die heel makkelijk hierin is. Heel soms neem ik haar mee naar de grotere supermarkt iets verderop maar dan alleen als het rustig is.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:20

Persoonlijk vind ik het altijd vervelend als er een hond bij de ingang ligt. Hier waar ik woon gebeurt het best vaak. Mijn kids waren vroeger doodsbang voor honden (nu we er zelf 1 hebben gelukkig niet meer). Loop je de winkel uit met je kar vol boodschappen, wordt je kind hysterisch omdat er een hond op haar af komt. Zeker de wat grotere honden komen op zo'n jullie soms hele intimiderend over...voor mij (naast andere redenen) dus echt wen 'nee'....