Oppas voor konijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:09

Je kan even contact opnemen met Swiffers Hoeve! Ik weet niet welke regio je zoekt, maar wij hebben veel opvang/tijdelijke opvangdieren. En we vragen zeker geen €10 per dag, wat een prijzen!

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 22:14

FlappieR schreef:
Waar woon je? Ik heb namelijk goede ervaringen bij http://www.boszigt.nl

Bedankt voor het delen van de site. Dat scheelt al €500,00. Dat lijkt er in mijn ogen meer op. Ik woon in het westen van Noord Holland, maar ik wil op zich wel een stuk rijden. Ik weet alleen niet in hoeverre dat fijn is voor het konijn.

Amber_anne

Re: Oppas voor konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:20

Ts wat is precies de reden dat je geen twee konijnen wilt

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 22:25

Amber_anne schreef:

Omdat het (nog) niet mijn konijn is, wil ik dit niet op een openbaar forum bespreken, omdat ik de huidige eigenaren ook niet voor het hoofd wil stoten.

Voor de andere gebruikers welke hier over vallen, het is in ieder geval in het belang van het konijn zelf en deze keuze is bij hoge uitzondering gemaakt in samenspraak met het asiel.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:29

January schreef:
Amber_anne schreef:

Omdat het (nog) niet mijn konijn is, wil ik dit niet op een openbaar forum bespreken, omdat ik de huidige eigenaren ook niet voor het hoofd wil stoten.

Voor de andere gebruikers welke hier over vallen, het is in ieder geval in het belang van het konijn zelf en deze keuze is bij hoge uitzondering gemaakt in samenspraak met het asiel.

Maar het feit dat het konijn nu alleen zit wil toch niet zeggen dat jij er geen maatje bij kan zoeken? Of zie ik dat verkeerd? Ik snap ook niet helemaal waarom je het konijn per se alleen wil houden.

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 22:34

Kidde schreef:
Maar het feit dat het konijn nu alleen zit wil toch niet zeggen dat jij er geen maatje bij kan zoeken? Of zie ik dat verkeerd? Ik snap ook niet helemaal waarom je het konijn per se alleen wil houden.

Ik heb je een privé bericht gestuurd. Wel wil ik jou en anderen verzoeken om deze discussie te staken. Daar is mijn topic niet voor bedoeld.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:57

Jammer dat je zo ver woont. Ik had graag best elke dag eventjes langs willen gaan om der te verzorgen en vertroetelen. Maar ja ik woon in utrecht

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:00

DiantaM schreef:
January schreef:
Ik wil weer een konijn aanschaffen, maar ik zit met het volgende: Ik ga over een tijd voor tien weken weg. Er is niemand uit mijn kring die elke dag bij mij thuis voor het dier kan zorgen. Ik heb gekeken naar een dierenpension, maar ik kon er maar één vinden in de buurt en dan zou ik €10,00 per dag betalen, wat betekent dat ik op een totaalbedrag van €1000,00 uit zou komen. Dat vind ik niet realistisch. Heeft één van jullie een idee?

Een konijn kun je niet alleen houden.

Tja 10 weken is ook wel erg lang. Kun je ze niet bij familie neer zetten?

Kan prima, maar diervriendelijk is het niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:11

Ik heb vroeger ook een konijn alleen gehad. Die was veel meer op mij gericht en hoefde ik uiteraard niet te laten helpen waardoor veel speelser en is als happy bunny 11 jaar geworden. Nu heb ik een koppeltje (inmiddels 6 jaar), nog steeds schattig, maar wel geholpen dus veel minder pit en meer gericht op elkaar. Van het konijn alleen had ik persoonlijk wel meer plezier maar ik vind het ook wel handig dat deze elkaar hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:13

January schreef:
Kidde schreef:

Ik heb je een privé bericht gestuurd. Wel wil ik jou en anderen verzoeken om deze discussie te staken. Daar is mijn topic niet voor bedoeld.

Misschien moet je geen topic openen als je alleen maar wil horen wat jij denkt dat goed is. En al helemaal niet als mensen hun mening hierover geven waar je tenslotte om vraagt in zekere zin, men maar uit gaan schelden via een pb'tje..
Ik hoop op het beste voor het konijn, en hoop dus ook dat jij inziet dat een konijn niet alleen hoort te leven, en gezien je nu spreekt over een asiel zou ik al helemaal niet gaan slepen met het beestje in de zin van adoptie - naar jou toe verhuizen, dan een paar weekjes bij jou, vervolgens weer 10 week bij andere mensen of in een opvang, en vervolgens weer bij jou.
Heel vervelend voor jou maar de hele situatie klinkt mij niet als ideaal of heel verstandig in de oren eigenlijk puur kijkend naar de welzijn van het dier.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:15

elnienjo schreef:
Ik heb vroeger ook een konijn alleen gehad. Die was veel meer op mij gericht en hoefde ik uiteraard niet te laten helpen waardoor veel speelser en is als happy bunny 11 jaar geworden. Nu heb ik een koppeltje (inmiddels 6 jaar), nog steeds schattig, maar wel geholpen dus veel minder pit en meer gericht op elkaar. Van het konijn alleen had ik persoonlijk wel meer plezier maar ik vind het ook wel handig dat deze elkaar hebben.

Dus jij had meer plezier maar je dier dus echt niet.
Dat is dus de mens die voor zichzelf kiest.

Ik zou wachten tot je weer terug bent dit konijn vind vast wel een ander goed baasje als je hem niet neemt.
En voor 10 weken opvang leg je nou eenmaal een flinke som geld neer is maar net wat je ervoor over hebt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:19

Dus het konijn moet tien weken alleen en waarschijnlijk in een kleine ren (opvangen hebben nu eenmaal niet zoveel plaats) op jou zitten wachten omdat jij op reis gaat?
Zoek voor hem een ander huisje en neem 2 nieuwe uit een opvang wanneer je terug bent.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:23

Ik weet niet welke periode het is, maar bij ons in pension is het 5,50 per dag en hebben ze nog wel een fatsoenlijke ren van 2 x 1 meter. Dan zou je met 10 weken op € 385,00 uit komen. Is het buiten het hoogseizoen zomervakantie is daar voor langere periode nog wel over te praten ook.
Zit alleen op de grens van Friesland/Overijssel.
Wellicht dat dan meteen koppelen wel mogelijk is ;)

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:39

Ik stuur je even een pb!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:43

January schreef:
vevina schreef:
Dat konijn gewoon niet nemen als je het geen maatje (en dus de basis behoeftes van een konijn) kan bieden. Zelf persoonlijk zou ik gewoon wachten tot je weer terug thuis bent en dan 2 konijnen zoeken.

Dit soort reacties mag je voor je houden. Ik heb je bericht ook gerapporteerd, omdat ik dit beschouw als een persoonlijke aanval.

Ze is het niet met je eens. Maar ik zie hier geen persoonlijke aanval in.
Succes met het zoeken van een oppas.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 00:50

dan zijn wij heel goedkoop met €2,50 perdag

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 06:29

January schreef:
vevina schreef:
Dat konijn gewoon niet nemen als je het geen maatje (en dus de basis behoeftes van een konijn) kan bieden. Zelf persoonlijk zou ik gewoon wachten tot je weer terug thuis bent en dan 2 konijnen zoeken.

Dit soort reacties mag je voor je houden. Ik heb je bericht ook gerapporteerd, omdat ik dit beschouw als een persoonlijke aanval.

Jammer van je reactie en al helemaal treurig dat je een pb’tje stuurt met een overgevende smiley... volgensmij wil iedereen hier alleen het beste voor het konijn en wordt jij absoluut niet persoonlijk aangevallen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 06:37

T’s, jij reageert niet fair.

Als je gewoon had geantwoord: na die 10 weken zoek ik een maatje had je er niemand over gehoord.

Maar door te zeggen dat je het wel beter weet en zo boos te worden, dan gaan mensen er juist tegen in. Immers, daaruit blijkt toch dat je de noodzaak niet snapt.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:29

DiantaM schreef:

Als je gewoon had geantwoord: na die 10 weken zoek ik een maatje had je er niemand over gehoord.

Maar door te zeggen dat je het wel beter weet en zo boos te worden, dan gaan mensen er juist tegen in. Immers, daaruit blijkt toch dat je de noodzaak niet snapt.

Ben ik het niet mee eens. TS gaat pas over 'een tijdje' tien weken weg, voor hetzelfde geld zit dat dier dus eerst vier/vijf maanden alleen voordat er een keer eventueel naar een maatje gekeken gaat worden. Dat is gewoon onnodig lang, laat het dier dan naar iemand anders gaan (eventueel via het asiel waar ze schijnbaar vandaan komt).

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:34

Ik snap dit topic niet. TS stelt een vraag over langdurige oppas van haar konijn en iedereen begint over dat ze nog een konijn moet nemen.

TS legt uit waarom dat nu niet aan de orde is en vervolgens blijft een groot deel daarover vallen en min of meer eisen dat ze tekst en uitlegt geeft. Dat is ze bijna verplicht, want "anders moet je geen topic openen". Terwijl ze een totaal andere vraag stelde en zelf aangeeft niet off topic te willen gaan.

Zoals ik het lees, kan ze nu een tweejarig dier overnemen, een pittig konijn. In overleg wordt het dier "bij hoge uitzondering" alleen geplaatst. Dat staat er letterlijk, dus ze heeft al tekst en uitleg gegeven. Dat ze geen zin heeft in tips over sociaal gedrag van konijnen, dat snap ik wel. Dat is gewoon haar vraag helemaal niet.

Ze is nu aan het onderzoeken of ze het realistisch is om het konijn over te nemen qua kosten. En die 10 weken die ze weg is, staan al gepland. Ik vind het alleen maar goed dat iemand niet overhaast een konijn overneemt en bereid is geld neer te leggen die tien weken te overbruggen.

Wat de vraag betreft, die 10 euro per dag is echt veel. Maar volgens mij zijn er veel particulieren en opvangen die tijdelijk op een konijn willen passen. Al zag ik al staan dat je oproepen gaat doen :-)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:21

DiantaM schreef:

En als ze dat nu niet wil, een maatje zoeken? Dit is aan TS. Jij gaat daar niet over.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:53

Ik denk dat je met een oproep op fb al ver zal komen. Ik weet niet of het een binnen of buiten konijn is/wordt? Dat is voor veel mensen ook belangrijk.

En aan de rest, misschien is dit konijn wel niet koppelbaar? Ik heb dit helaas al eens meegemaakt, maar na diverse pogingen besloten dit konijn niet meer te koppelen voor de veiligheid van de andere dieren.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:55

rien10 schreef:
DiantaM schreef:

En als ze dat nu niet wil, een maatje zoeken? Dit is aan TS. Jij gaat daar niet over.

Nee jammer genoeg niet. Maar zoals hier boven ook al iemand schetste: het is een basis behoefte van een konijn.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:57

Beste TS, om welke periode gaat het? Ik ben dierenoppas en zorg regelmatig voor dieren als mensn op vakantie gaan of bij ziekte ed. Maar omdat ik zelf ook een aantal weken weg ben, weet ik niet of ik de volledige periode kan.

Het verzorgen van konijnen en knaagdieren kost bij mij 2,50 per dag. Ik woon in Haarlem.

Mensen kunnen nu doorblijven zeuren over een of meer konijnen maar daar help je TS niet mee. Natuurlijk hoort een konijn niet alleen, maar wie weet heeft dit konijn altijd bii iemand anders alleen geweest, en kan er geen tweede meeer bij. Dit gaat om een ouder konijn begrijp ik, die nu nog van iemand anders is.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:06

AfricanLady schreef:
Dus jij had meer plezier maar je dier dus echt niet.
Dat is dus de mens die voor zichzelf kiest.

Dat doet toch iedereen die dieren of kinderen neemt? Egoïsme.