Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FlappieR schreef:Waar woon je? Ik heb namelijk goede ervaringen bij http://www.boszigt.nl
Amber_anne schreef:Ts wat is precies de reden dat je geen twee konijnen wilt
January schreef:Amber_anne schreef:Ts wat is precies de reden dat je geen twee konijnen wilt
Omdat het (nog) niet mijn konijn is, wil ik dit niet op een openbaar forum bespreken, omdat ik de huidige eigenaren ook niet voor het hoofd wil stoten.
Voor de andere gebruikers welke hier over vallen, het is in ieder geval in het belang van het konijn zelf en deze keuze is bij hoge uitzondering gemaakt in samenspraak met het asiel.
Kidde schreef:Maar het feit dat het konijn nu alleen zit wil toch niet zeggen dat jij er geen maatje bij kan zoeken? Of zie ik dat verkeerd? Ik snap ook niet helemaal waarom je het konijn per se alleen wil houden.
DiantaM schreef:January schreef:Ik wil weer een konijn aanschaffen, maar ik zit met het volgende: Ik ga over een tijd voor tien weken weg. Er is niemand uit mijn kring die elke dag bij mij thuis voor het dier kan zorgen. Ik heb gekeken naar een dierenpension, maar ik kon er maar één vinden in de buurt en dan zou ik €10,00 per dag betalen, wat betekent dat ik op een totaalbedrag van €1000,00 uit zou komen. Dat vind ik niet realistisch. Heeft één van jullie een idee?
Een konijn kun je niet alleen houden.
Tja 10 weken is ook wel erg lang. Kun je ze niet bij familie neer zetten?
January schreef:Kidde schreef:Maar het feit dat het konijn nu alleen zit wil toch niet zeggen dat jij er geen maatje bij kan zoeken? Of zie ik dat verkeerd? Ik snap ook niet helemaal waarom je het konijn per se alleen wil houden.
Ik heb je een privé bericht gestuurd. Wel wil ik jou en anderen verzoeken om deze discussie te staken. Daar is mijn topic niet voor bedoeld.
elnienjo schreef:Ik heb vroeger ook een konijn alleen gehad. Die was veel meer op mij gericht en hoefde ik uiteraard niet te laten helpen waardoor veel speelser en is als happy bunny 11 jaar geworden. Nu heb ik een koppeltje (inmiddels 6 jaar), nog steeds schattig, maar wel geholpen dus veel minder pit en meer gericht op elkaar. Van het konijn alleen had ik persoonlijk wel meer plezier maar ik vind het ook wel handig dat deze elkaar hebben.
January schreef:vevina schreef:Dat konijn gewoon niet nemen als je het geen maatje (en dus de basis behoeftes van een konijn) kan bieden. Zelf persoonlijk zou ik gewoon wachten tot je weer terug thuis bent en dan 2 konijnen zoeken.
Dit soort reacties mag je voor je houden. Ik heb je bericht ook gerapporteerd, omdat ik dit beschouw als een persoonlijke aanval.
January schreef:vevina schreef:Dat konijn gewoon niet nemen als je het geen maatje (en dus de basis behoeftes van een konijn) kan bieden. Zelf persoonlijk zou ik gewoon wachten tot je weer terug thuis bent en dan 2 konijnen zoeken.
Dit soort reacties mag je voor je houden. Ik heb je bericht ook gerapporteerd, omdat ik dit beschouw als een persoonlijke aanval.
DiantaM schreef:T’s, jij reageert niet fair.
Als je gewoon had geantwoord: na die 10 weken zoek ik een maatje had je er niemand over gehoord.
Maar door te zeggen dat je het wel beter weet en zo boos te worden, dan gaan mensen er juist tegen in. Immers, daaruit blijkt toch dat je de noodzaak niet snapt.
DiantaM schreef:T’s, jij reageert niet fair.
Als je gewoon had geantwoord: na die 10 weken zoek ik een maatje had je er niemand over gehoord.
Maar door te zeggen dat je het wel beter weet en zo boos te worden, dan gaan mensen er juist tegen in. Immers, daaruit blijkt toch dat je de noodzaak niet snapt.
rien10 schreef:DiantaM schreef:T’s, jij reageert niet fair.
En als ze dat nu niet wil, een maatje zoeken? Dit is aan TS. Jij gaat daar niet over.