Help! KVV en Brokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:50

Billy schreef:
Ik heb Kivo geprobeerd, mijn honden aten het niet graag. Na 2 weken aten ze helemaal niet meer.
Smuldier heeft idd geen natuurlijke calciumbron. Ik zie eigenlijk niet zo goed waarom dat dat een probleem zou zijn. Er zitten dan geen gemalen botten in, maar de kwaliteit is prima en het is goed in balans. Er is een soort voer vergelijk voor kvv en daar komt smuldier goed uit. Het calciumgehalte is ook geschikt om pups op op te laten groeien en dat is niet bij elke kvv zo.
Ik voer het al meer dan 10 jaar, mijn nesten pups groeien en mee op en mijn honden zijn gezond en levendig.
Als brok voer ik dr Clauders vis en rijst

Dan hoop ik dat er in de jaren een hoop verbeterd is bij smuldier. Toen wij het gaven kon ik iedere voerbeurt mijn bakjes gaan uitpluizen doordat er vaak plastic doorheen zat terwijl de bakjes heel waren. En er waren altijd te weinig diersoorten om op compleet voer uit te komen.

Als er geen natuurlijke bron in zit is het over het algemeen een ''gemaakte'' bron en daar kunnen honden vaak niet goed tegen. Nu is voerwijzer niet geheel actueel op t gebied van de smaken van smuldier. Maar toen was het in ieder geval niet allemaal geschikt voor pups. Ook best essentieel om te weten. En dat zou dan wel goed uitgezocht moeten worden bij de verpakkingen van nu.
En smuldier is toen in het nieuws gekomen ivm het schildklierhormoon. Dus als TS dat wil voeren zou ik dat wel goed uitzoeken hoe dat nu staat.

https://www.voerwijzer.com/nieuws/schil ... ing-radar/

https://www.voerwijzer.com/beginnersinformatie-kvv/

https://www.voerwijzer.com/wat-is-een-goede-kvv/

https://www.voerwijzer.com/is-een-premi ... of-slecht/

Billy

Re: Help! KVV en Brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:59

Ik fok nu 10 jaar, 16 nesten jack Russell's, gaat super. Ik ken meerdere fokkers die smuldier voeren, en die zijn ook dik tevreden.

kiwiwitje

Re: Help! KVV en Brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:02

Gelukkig mogen we een andere ervaring hebben. Ik heb dan weer niet als enige het gedoe met smuldier gehad. En dat is een van de redenen dat we naar kivo overgestapt zijn.
Maar als t bij jullie goed gaat is dat voor de hondjes t belangrijkste.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 13:17

Als brok heb ik besloten Wolf of Wilderness te gaan voeren, ik denk zelf aan de graan-aardappel vrije versies. Aangezien de teckel hier volgens mij ook op reageert. Weet iemand hier toevallig hoe groot de brokjes zijn? Ik twijfel of ik de grote teckel de zelfde maat brok kan geven als onze kruising. Nu krijgt hij dat wel en dat gaat goed, maar ik weet niet hoe groot deze brokken zijn.

KVV twijfel ik wel nog steeds. Bij onze dierenwinkel verkopen ze Energique en ook Farmfood. Iemand ervaring met Energique?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:20

Nottinghill schreef:
Als brok heb ik besloten Wolf of Wilderness te gaan voeren, ik denk zelf aan de graan-aardappel vrije versies. Aangezien de teckel hier volgens mij ook op reageert. Weet iemand hier toevallig hoe groot de brokjes zijn? Ik twijfel of ik de grote teckel de zelfde maat brok kan geven als onze kruising. Nu krijgt hij dat wel en dat gaat goed, maar ik weet niet hoe groot deze brokken zijn.

KVV twijfel ik wel nog steeds. Bij onze dierenwinkel verkopen ze Energique en ook Farmfood. Iemand ervaring met Energique?

van deze varianten?

Wolf of Wilderness - The Taste Of Canada
Wolf of Wilderness "Green Fields" - met Lam

daar staat een productfoto bij met de afmeting. :)
Maar deze maat konden mijn staffordpuppies wegkrijgen dus een teckel moet ook wel lukken. De grote brokken van de ''the taste of'' versies waren toen nog te groot. Maar de pup die hier is gebleven kan die ook al weken gewoon wegkauwen. :)
En anders hebben ze er kilo zakken van, dan kun je proberen.

edit linkjes werken niet. bloed irritant.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 16:19

Dan gok ik dat het mijn teckel ook wel moet lukken!

Ik ben voor KVV ook nog naar Alroda Puur en Natuur en Dier Puur aan het kijken. Volgens mij is Alroda een stuk grover met stukjes bot er in. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit een probleem voor kleine hondjes?