Hondenbench omgebouwd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 16:06

Birdie60 schreef:
Ik ben voor mijn shih tzu een kast als bench aan het verbouwen.

[ [url=m/CUacZ8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf erg leuk!!

Dankjewel allemaal!

Melyoramel schreef:
Mazida schreef:
Ik snap dat benchgebruik niet. Je hond in zo'n ijzeren kooi opsluiten :( . Die drie kooien zo naast elkaar vind ik echt een naar gezicht en dat dan hol noemen ;( . Wat is er mis met een fijne mand?

Hier een bench staan en een mand, maar hondje kiest er zelf voor om s avonds in de bench te liggen ipv de mand.
En vaak ligt hij nog liever op het laminaat ipv in de mand :')

Maar de mand is altijd wel handig meenemen op vakantie, heeft hij toch nog een veilig plekkie van thuis mee.

On-topic:
Heel mooi gedaan, TS! Ik voel me geïnspireerd, ik denk dat ik ook ga hobby-en in de vakantie :D

Leuk!! Wel laten zien als het af is he! :D

Melyoramel

Re: Hondenbench omgebouwd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:42

Natuurlijk! De spullen al in huis gehaald, hoop er woensdag mee aan de slag te kunnen gaan :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 23:05

Heel erg mooi gedaan TS !! +:)+

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:36

Nou, het was even puzzelen, maar hij is af!
Gezien het gewicht van de bovenste plank hebben we besloten om die op de bench te laten rusten en de poten precies op maat te maken, zodat hij zowel op poten als bench leunt, mocht er een poot begeven ofzo :') ik ben iemand met 2 linkerhanden wat dat betreft hahaha.

Hondje van 13 kilo, bench voor formaat golden retriever :') in een kleinere bench wordt hij paniekerig, hier kan hij vrijuit liggen en verplaatsen :D

Nog een beetje kaal boven, maar dat wordt vanzelf gevuld hoor :+

Afbeelding

Afbeelding

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:44

Gaaf gemaakt ts! Is het een losse ombouw of zit het hout vast aan de bench? Ziet er erg leuk uit hoor. Ook leuk om andere voorbeelden hier te zien. Wij hebben een duo-versie gemaakt: Afbeelding

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:45

Ik heb zelf geen hond, maar ik vind de versies die hier getoond worden echt mega gaaf!

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:53

Suusjepluus schreef:
Gaaf gemaakt ts! Is het een losse ombouw of zit het hout vast aan de bench? Ziet er erg leuk uit hoor. Ook leuk om andere voorbeelden hier te zien. Wij hebben een duo-versie gemaakt: [ [url=m/KZd0g0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die vind ik ook erg mooi gemaakt! :D

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:33

Wat leuk bedacht! Wij hebben een bench gekocht toen onze hond een pup was, maar toen ze volwassen was en wij de bench weg wilden doen was het echt haar veilige en rustige plekje geworden. Uiteindelijk wel een doek eromheen gemaakt, zodat het niet alleen maar een kooi is, maar dit is veel leuker! Overigens staat ie hier dus ook altijd open en heb ik altijd blauwe plekken omdat ik geregeld tegen de deur aan loop :=

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:39

Mooie voorbeelden van het wegwerken van lelijke benches zie ik hier!

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:22

CRos95 schreef:
Wat leuk bedacht! Wij hebben een bench gekocht toen onze hond een pup was, maar toen ze volwassen was en wij de bench weg wilden doen was het echt haar veilige en rustige plekje geworden. Uiteindelijk wel een doek eromheen gemaakt, zodat het niet alleen maar een kooi is, maar dit is veel leuker! Overigens staat ie hier dus ook altijd open en heb ik altijd blauwe plekken omdat ik geregeld tegen de deur aan loop :=

Hahaha hier ook XD ik had dus ook een doek erover liggen, maar dit staat toch wel leuker ja :P Plus, ik kan er spulletjes op kwijt.
En de blauwe plekken herken ik wel :') ik loop ook altijd tegen het deurtje aan.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:57

Mazida schreef:
Ik snap dat benchgebruik niet. Je hond in zo'n ijzeren kooi opsluiten :( . Die drie kooien zo naast elkaar vind ik echt een naar gezicht en dat dan hol noemen ;( . Wat is er mis met een fijne mand?

Mijn hond heeft een bank, een mand, ze mag op bed, maar als het bedtijd is en tijd om te gaan slapen, is ze toch echt alleen stil als ik haar in dr bench laat slapen! Als ik haar lekker de hele woonkamer gun en dus ook de bank, dan blijft ze op en neer wandelen en piepen.

Dus zo zielig is een bench echt niet, mijn hond voelt zich daar absoluut het meest relaxt in!

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:03

Leuke creaties komen er voorbij! Ik stip hem ook even aan voor als ik vakantie heb over 2 weken :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:47

Die honden pootjes ook aan de zijkant. Super schattig.

Mooi opgelost

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:50

Wat creatief! Echt heel mooi gemaakt allemaal.

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 08:54

Melyoramel schreef:
Nou, het was even puzzelen, maar hij is af!
Gezien het gewicht van de bovenste plank hebben we besloten om die op de bench te laten rusten en de poten precies op maat te maken, zodat hij zowel op poten als bench leunt, mocht er een poot begeven ofzo :') ik ben iemand met 2 linkerhanden wat dat betreft hahaha.

Hondje van 13 kilo, bench voor formaat golden retriever :') in een kleinere bench wordt hij paniekerig, hier kan hij vrijuit liggen en verplaatsen :D

Nog een beetje kaal boven, maar dat wordt vanzelf gevuld hoor :+

[ [url=m/QSvShq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/POGJgm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel gaaf geworden!!! Echt leuk :D

Suusjepluus schreef:
Gaaf gemaakt ts! Is het een losse ombouw of zit het hout vast aan de bench? Ziet er erg leuk uit hoor. Ook leuk om andere voorbeelden hier te zien. Wij hebben een duo-versie gemaakt: [ [url=m/KZd0g0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is een losse ombouw. We nemen haar bench nu nog mee naar mijn schoonouders als wij een een tijdje voor hun kalverenbedrijf moeten zorgen, dan kan ze mooi mee :) Die van jou is ook echt gaaf, mooi bedacht!!

Leuke reactie’s allemaal, had ik niet verwacht zoveel ! :o <3

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 08:57

We gaan nu trouwens ook een ombouw maken voor de benches van de honden van mijn ouders. Volgende week even opmeten, spullen halen.. en aan de slag! Als die af zal ik wel foto’s plaatsen *\o/*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:06

Ik meld mij ook :D Vanavond dezd bench opgehaald. Zijn 2 benches in 1! Was maar 100 euro op marktplaats. Heb voor deze gekozen omdat die echt prachtig is , niet duur , sterk en omdat mijn husky uit de draadkooi ontsnapt. De bovenplaat is los , met scharnieren aan 1 kant. Daarom liggen er trottoirbanden op nu tijdelijk zodat hij er echt niet uit kan. Zal even binnenkort haakje halen. De namen kloppen ook niet. Ga van de week met schuurmachine bezig.

Ik ben zo happy *\o/*
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:30

Wat een gave creaties hier zeg!
Mijn hond heeft inmiddels geen bench meer. Die van mijn ouders nog wel. Deur zit nooit dicht, maar t beestje kruipt er altijd graag in - en heeft zelfs ontdekt hoe hij de deur achter zich dicht kan trekken, wat hij regelmatig doet als hij ons "allemaal beu is" :')
Dit zijn wel oplossingen waardoor zo'n ding er aanzienlijk minder lelijk uit ziet in je huis, gaaf!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:33

Das een mooie kabayo!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:35

Mooie kast/bench Kaboya

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:59

Naar aanleiding van oa dit topic geïnspireerd geraakt en dus ook een ombouw gemaakt. Hij is net pas af, dus ik ben benieuwd hoe ie bevalt..
Benches zijn trouwens even groot. Vertekend een beetje op de foto.
Onze grootste hond moet alleen met bezoek (kleine kindjes) even in de bench. De kleintjes zullen er ‘s nachts ook in slapen.
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:08

Als onze pup volgend jaar gaat komen, komt er een bench in de hal te staan. En zitten dan ook te kijken om een ombouw te maken. Al vind manlief het ook makkelijk om de bench eruit te halen en schoon te spuiten als er in geplast of gepoept is :o

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:09

x_Jeanine_x schreef:
Als onze pup volgend jaar gaat komen, komt er een bench in de hal te staan. En zitten dan ook te kijken om een ombouw te maken. Al vind manlief het ook makkelijk om de bench eruit te halen en schoon te spuiten als er in geplast of gepoept is :o

Geloof mij , dat doe je echt niet snel. Ik pak gewoon een doekje en dettol. Is het ook schoon :P

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:11

Uhm ja dat gebeurd wel :+
Mijn schoonouders hebben 7 honden, s' nachts alles in de bench maar regelmatig met de 2 oudere honden ongelukjes gehad en hij pakte de bench op, zette hem buiten, spoot hem schoon, laten drogen en daarna weer naar binnen :o
En nu niet om mijn man zwart te maken, maar hij vond dat het makkelijkst.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:14

x_Jeanine_x schreef:
Uhm ja dat gebeurd wel :+
Mijn schoonouders hebben 7 honden, s' nachts alles in de bench maar regelmatig met de 2 oudere honden ongelukjes gehad en hij pakte de bench op, zette hem buiten, spoot hem schoon, laten drogen en daarna weer naar binnen :o
En nu niet om mijn man zwart te maken, maar hij vond dat het makkelijkst.

Ik vind dat juist zon gedoe haha dat gesleep :P