Suusjepluus schreef:Inderdaad de kap gewoon omhouden met eten. Hou de voerbak even vast voor je hond. We hadden hier een stootvaste smalle diepe drinkbak geknutseld en daarmee kon ze wel drinken met kap om zonder dat het een waterballet werd.
Er zijn heel veel theorieën over je hond aanleren dat een kap niet eng is. Mijn manier in dit soort gevallen: het is noodzakelijk, het is onhandig en niet leuk, maar in geen geval gevaarlijk of eng. Ik roep haar gewoon bij me en doe de kap om. En daarna ga ik gewoon verder met wat ik normaal ook doe. Natuurlijk houd ik haar dan in de gaten of het goed gaat, maar door er zelf een heel ding van te maken met koekjes en aandacht wordt het juist spannend. Gun haar even het geduld om uit te vinden hoe ze met die kap om moet gaan.
Op de bank springen kon die van ons ook prima met comfy cone om. We hebben de woonkamer buts-proof gemaakt zodat ze nergens klem kon komen te zitten of iets omstoten, en ze heeft prima geslapen op de bank. Ze ging zelfs nog graag in haar bench liggen die altijd open staat. Ze pastte maar net door het deurtje, maar ze werd er vanzelf makkelijker in en lomp genoeg met dat dingTerwijl het verder echt een prinses op de erwt is.
Dat klinkt heel leuk maar mijn hond eet vers vlees en dat gaat echt niet met zo'n ding. Mijn huis buts proof maken gaat niet tenzij ik alle meubels eruit haal. Ik woon niet zo groot.