Ik geef nog wel eens runderluchtpijpen, daar doen ze hier tussen de 5 en 30 minuten mee.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amandavd schreef:Dentastix eet ons Neel ook zo op.
Runderkophuid is helaas ook niet zo geschikt voor ons Neel![]()
De gedroogde stukken kophuid van rund zijn hondensnacks die de hond rustig op moet kluiven. Wanneer de hond gulzig is en snel snacks probeert in te slikken in plaats van op te eten is de runderkophuid niet geschikt.
dblijham schreef:Heb je een slachthuis in de buurt? Ik haal regelmatig een vrachtje verse botten voor mijn honden.
dblijham schreef:@Duhelo, je hebt gelijk, sorry. Het slachthuis hier is heel kleinschalig en levert met name lam, schaap en jong rund dus vandaar dat ik daar niet op hoef te letten.
Duhelo schreef:dblijham schreef:Heb je een slachthuis in de buurt? Ik haal regelmatig een vrachtje verse botten voor mijn honden.
opletten met wat je aanraadt.
Verse botten zijn prima, maar ENKEL van dieren jonger dan 6 maand.
Dieren ouder dan 6 maand kan je wel geven maar geen dragende delen (bv ribben wel, dijbenen niet.), die botten zijn nl te hard en ze breken daar hun tanden op.
Uiteraard ook geen varken, en bij voorkeur goed bevleesde botten. Geen hele botten in een keer laten opeten want dan zou je wel een verstoppingen kunnen krijgen.
Hutcherson schreef:Vraag gewoon bij de slager om een lekker bot voor de hond. Krijg je een stuk koeienheup voor n euro. Hele middag blij mee!
tiwi1969 schreef:Dentastix? Dat is de grootse rommel die je kan kopen... niets natuurlijks aan. Dan kan ze beter die geperste botten blijven geven