Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duhelo schreef:Voor lijnbijters moet je gewoon een kettingleiband halen van 1 m. Handvat eraf slopen en de flexi klik je aan de ring vast. Als ze erin bijten dan zitten ze op de ketting te knagen.
_Christina schreef:Dat is vast heel goed voor de tanden... Daarnaast is zo'n ketting veel te zwaar en trekt die de lijn uit de flexi.
dierenfan schreef:Duhelo schreef:Voor lijnbijters moet je gewoon een kettingleiband halen van 1 m. Handvat eraf slopen en de flexi klik je aan de ring vast. Als ze erin bijten dan zitten ze op de ketting te knagen.
Het is expres aangeleerd gedrag waar ik persoonlijk enorm blij mee ben. Geen ketting nodig dus
Hij luistert ook prima naar "klaar" en sloopt de lijn niet.
kiwiwitje schreef:Koord is vreselijk had tot gister er eentje aan de pup hangen. Maar werd er gek van dat ik t niet fatsoenlijk vast kon pakken. Nu maar zo’n oude vario gepakt. Mocht ze dan een keer in de lijn happen gaat mn lijn er ook niet gelijk aan. T is natuurlijk nog maar een frummel van 8,5 kg
kiwiwitje schreef:Die van mij bijten normaal nooit in de lijn. Dus hoe stevig hij wat dat betreft is weet/wist ik niet. Maarja een pup kan ik nog niet garanderen dat ie t niet doet dus vond ik die niet helemaal nette vario een beter ideemaar ze zijn dus erg stevig!
dierenfan schreef:Duhelo schreef:Voor lijnbijters moet je gewoon een kettingleiband halen van 1 m. Handvat eraf slopen en de flexi klik je aan de ring vast. Als ze erin bijten dan zitten ze op de ketting te knagen.
Het is expres aangeleerd gedrag waar ik persoonlijk enorm blij mee ben. Geen ketting nodig dus
_Christina schreef:Duhelo schreef:_Christina schreef:Dat is vast heel goed voor de tanden... Daarnaast is zo'n ketting veel te zwaar en trekt die de lijn uit de flexi.
Kwestie van er tijd in te stoppen om het af te leren.
Ik wens je succes met het afleren van zwaartekracht.
KarmaChansy schreef:Deze verkopen ze bij de hornbach hier in Zweden misschien ook bij de NL? Je bedoelt deze toch? Anders negeer mijn post
_Christina schreef:Bij witjes lijkt de New Comfort ook met zwart lint te zijn. Bij Bol.com had ik niet gekeken (alleen bij diverse dierenwinkels en zooplus e.d.). Ik zie nu wel dat bij Hornbach de afbeeldingen online ook allemaal zwart lint hebben, hoewel ik met eigen ogen heb gezien dat ze in de winkel gekleurd lint hebben. Dus misschien dat men online slechts de verkeerde afbeeldingen gebruikt
Luca03 schreef:dierenfan schreef:
Puur uit interesse! Waarom heb je dat lijnbijten aangeleerd?
Duhelo schreef:Kan je geen kleine flosh meenemen dat hij mag grijpen op spannende momenten? Houdt je lijn beter heel en is hetzelfde principe?