Schapennet hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:07

XxLMMxX schreef:
dierenfan schreef:
Heb overigens ook gewoon aanleg lijnen van geplastificeerd staaldraad. 2 mm dik, weegt niets, ijzersterk, knoopt niet en hier 2 of 5 meter. Zo vlot lopen ze zichzelf niet vast. Nou ja, alle 6 hier hebben behoorlijk oplossend vermogen en kunnen zich overal weer uit los draaien. Dit is wel rustig aan geleerd en kan ze eventueel daar bij helpen met commando's (links, rechts, terug, om, vooruit) zelfs de husky's

Mijne niet.
Binnen 5 minuten zit ze 2 x om de tafelpoot en 3x om een boom om me daarna dom aan te gaan zitten kijken hihi. Misschien kan ik het haar nog aanleren als ik erin investeer. Maar een losse lange lijn aan een pin heeft tot nu toe niet gewerkt.

Die lijn moet niet ergens omheen kunnen, goed kijken dus waar je die pin in de grond steekt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:16

tamary schreef:
XxLMMxX schreef:

Mijne niet.
Binnen 5 minuten zit ze 2 x om de tafelpoot en 3x om een boom om me daarna dom aan te gaan zitten kijken hihi. Misschien kan ik het haar nog aanleren als ik erin investeer. Maar een losse lange lijn aan een pin heeft tot nu toe niet gewerkt.

Die lijn moet niet ergens omheen kunnen, goed kijken dus waar je die pin in de grond steekt.

Dan kan ik die van ons beter op de parkeerplaats vastleggen zodat ze een cirkel kunnen lopen.

Ik vind vastleggen ook tien keer niks. Wij hebben ook 50 meter hondennet, daarmee komen we rondom de tenten, caravan of camper, we hebben een deurtje erin.

Onze honden blijven erachter, ook als andere honden passeren oid. We kunnen ze zelfs alleen laten als we dat willen.

Maar dat doen we alleen op wedstrijd, want op de reguliere camping vinden mensen nog altijd dat ze zomaar aan de honden mogen zitten.

Ik moet even kijken waar dat het vandaan komt, het is in ieder geval superfijn! :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:18

Thuis er een keer stroom op het net zetten en hem er tegen aan laten lopen. Dan weet hij meteen dat hij er achter moet blijven. Heel sneu, maar je wil niet dat hij verstrikt raakt in het net.

Dan kan je hem daarna zonder steoom gebruiken als hij respect heeft voor het net. We hebben de lammetjes altijd achter schapennet en je wil niet dat ze er in springen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:19

janouk schreef:
Thuis er een keer stroom op het net zetten en hem er tegen aan laten lopen. Dan weet hij meteen dat hij er achter moet blijven. Heel sneu, maar je wil niet dat hij verstrikt raakt in het net.

Dan kan je hem daarna zonder steoom gebruiken als hij respect heeft voor het net. We hebben de lammetjes altijd achter schapennet en je wil niet dat ze er in springen

Dat kun je ook prima zonder stroom leren. :Y) Grenzen aanleren, wat mag wel, wat mag niet.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 22:23

janouk schreef:

Mijn hond is al angstig, afwachtend en voorzichtig van zichzelf. Steek ik der neus tegen het draad dan wilt ze voorlopig niet meer mee kamperen, gaat er heel veel overtuigingskracht nodig zijn om nog in de buurt van zo’n ding te komen.
Opzich is mijn hond ook geen ontsnapper, maar ik vind het wel een veilig idee dat er nog wat omheen staat.
Erin verstrikt raken is inderdaad supergevaarlijk.
Maar ik ben er wel altijd zelf bij als ze in de tuin is.
En ik wil inderdaad gaan kijken voor kleine mazen

XxLMMxX

Re: Schapennet hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 22:29

KimD als je weet welk net het is hoor ik dat graag.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:36

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:48

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:57

Ik gebruik op m'n honden uitlaat terrein al een jaar of vijf entwintig schapennet.
Maar kleine hondjes kunnen door de mazen dus daarom onderkant vijftig cm hoog met pluimveegaas afgezet.
Voordeel is dat een hond er niet snel overheen springt omdat het bewegend is en er niets is om op af te zetten.
Die van mij is vrij hoog maar ik denk dat bij jou max 90 cm pluimvee net volstaat zodat je er nog makkelijk overheen kan stappen.
Spleten en gaten heb ik geen ervaring mee bij mijn netten, gewoon mooi strak spannen, je kunt ze strak en diep in de grond steken waardoor de onderste mazen echt tot op de grond komen en als je meerdere aan elkaar maakt dit secuur doen.
Bij mij geen enkele spleet of gat want anders zouden m'n honden eruit kunnen.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:18

Afbeelding

Boefjes blijven er mooi achter ook zonder stroom.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:39

Eventueel kan je de onderkant met een aantal haringen vast zetten

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:11

Ik heb er ook nog nooit stroom opgezet hoor