Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:Ik heb een zeer reactieve, slimme, leergierige herder. Ik vind de methode erg prettig en werkt bij hem goed. Enige waar het bij mij moeizaam gaat is als ik geen afstand kan nemen (door te smalle weg) maar dat is logisch want dan sla je natuurlijk een paar stappen over.
denbine schreef:Ik zat te zoeken naar ervaringen met Reactieve honden en de BAT methode, omdat ik met mijn reactieve hond aan de slag wil.
In overweeg nu of de online training van Monique Bladder te volgen.
Of trainingen middels Sociale wandelingen voor reactieve honden, ook met een deskundige en middels de BAT methode.
Ik vroeg mij af of online de trainingen genoeg handvatten zullen bieden?
denbine schreef:Nikass schreef:Ik heb een zeer reactieve, slimme, leergierige herder. Ik vind de methode erg prettig en werkt bij hem goed. Enige waar het bij mij moeizaam gaat is als ik geen afstand kan nemen (door te smalle weg) maar dat is logisch want dan sla je natuurlijk een paar stappen over.
Heb jij het BAT via cursus of online gevolgd?
Onze hond is ook enorm leergierig, intelligent en reactief. niet bij alle honden. Hoe los jij dat op als je elkaar wel moet passeren? En is jouw hond enkel reactief op andere honden?
Nagini schreef:Nikas dat ben ik dus niet met je eens.
Als jij de hond beloont met “afstand” op de onjuiste manier bevestig je juist gedrag ipv dat je de kritische afstand tot het probleem kleiner maakt.
Heb het meermaals gezien dat mensen met goede bedoelingen juist hun hond meer reactief hadden gemaakt ipv minder.