Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beatje schreef:Wij wilde ook een indiandog maar hebben het idee laten varen nadat we er ons in verdiepte.Er waren toen twee verenigingen die ruzie hadden met elkaar behoorlijke info kreeg je niet. Ik heb het idee dat mensen deze honden vooral willen omdat het stoer staat, zoveel procent wolf of zoveel procent dingo. Eigenlijk kweek je honden die in een drukke maatschapij niet horen en niet goed kunnen aarden. Waarom wil je dat. Wij vielen ook op het uiterlijk. Maar praktisch gezien zijn zulke honden niet handig. Net als alle andere rassen met wolfsbloed in.We houden maar gewoon bij de Duitsers...
Binckydenice schreef:Ik adviseer je goed in te lezen voordat je hieraan begint, neem anders een kijkje hier;
https://www.facebook.com/groups/5350838 ... ?ref=share
Kaus schreef:Ik had je al een pb gestuurd met een leuk type hond. Maar voor een goeie ren/sporthond heb je inderdaad genoeg keuzes. Zelfs mijn Kelpie loopt super goed voor de fiets. Het is dat hij vrij klein is maar anders kan er weinig tegenop![]()
Pin je dus zeker niet vast op dit ras. En hou er rekening mee dat de meeste wolfhonden/look-a-likes liever lui dan moe zijn. Zeker om kilometers lang te rennen.
Kaus schreef:Lovelance, heb je m laten DNA testen? Lijkt me erg interessant om te zien wat er nou daadwerkelijk inzien. Maar nog nooit een DNA test gezien van deze honden. Maar eigenlijk zeg je dus zelf ook wel dat je een herder x husky x 'wolf ' hebt? Dan is het toch gewoon een kruising en geen AID of GID.