Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:05

Buiten naar het bos en strand gaan, neem ik haar altijdmee als het zo uitkomt.

Boodschappen doen in de supermarkt gaat sneller zonder haar. Ik neem haar niet speciaal mee.
Maar willen we even snel een patatje eten bij de Mac en hebben we haar toch al mee dan breng ik haar niet eerst naar huis.
Gaan we bij ouders op bezoek is ze er ook altijd bij.
Maar bij vriendinnen met katten laat ik haar thuis.

Het is een klein hondje, die opzich een heel makkelijk karakter heeft, dus we kijken gewoon altijd even hoe het uitkomt

Kabayo

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:16

Soms mee naar de jumper/welkoop. Niet zo vaak
Naar de paarden
Bokt fotomeetings
Soms wel eens mee naar een markt/kermis
Honkbal van mijn vriend
TT circuit

Verder gewoon thuis

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:17

Zelf heb ik geen hond, maar ik ben benieuwd of jullie ook de hond mee nemen naar de bakker of iets dergelijks.
Laats had ik een discussie met mijn oma die een klein hondje heeft, heel netjes opgevoed en luistert dus echt perfect. Maar iemand in de bakkerswinkel had aan haar gevraagd of de hond misschien buiten kon wachten, en dat vond mijn oma toch echt niet kunnen. Want wat kan zo'n klein hondje nou doen.
Nu kan ik mij wel voorstellen dat je in zo'n winkel of een kledingwinkel best een hondje zou mogen weigeren, wat is jullie mening hier over?
Zelf ben ik ook niet zo blij als ze elke keer de hond mee naar mijn huis neemt, want dan kan ik weer de cavia kooi verplaatsen omdat die beestjes helemaal over hun toeren zijn omdat er een hondje over de kooi staat te kwijlen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:44

In een winkel met etenswaren vind ik het not done. Eigenlijk in alle winkels, met uitzondering van dierenwinkels. Zat mensen met allergieën of die er bang van zijn.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:01

Ik vind dat de betreffende winkel dit zelf mag weten. Ik snap dat andere mensen er last van kunnen hebben en dat er zeker in winkels met levenswaren hygieneregels gelden. Maar ik ken ook zat winkels waar etenswaren verkocht worden en de hond wel mee mag. Maar ook bijvoorbeeld de drogist, geloof de kruidvat, daar mag de hond niet mee. De winkel zijn goed recht lijkt mij. Het maakt dan niet uit of het een heel klein hondje is of een grote harige hond.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:15

Ik heb nu geen honden meer, wel 3 gehad in het verleden. Die gingen wel eens mee, maar niet naar alles.
Een restaurant of winkel zou ik nooit hebben gedaan. Niet iedereen vindt jouw hond of welke hond dan ook, leuk.

Inmiddels ben ik helaas allergisch voor honden geworden en blijk ik astma te hebben. Ik reageer zelf niet heel snel. Maar ik heb wel oog en begrip gekregen voor mensen die serieus bijna geen lucht meer krijgen of andere klachten door de aanwezigheid van honden.

Daarom vind ik: honden mee, ja naar buitenlocaties. Maar niet mee naar binnen. Behalve de dierenwinkel. En zeker niet op plekken waar gegeten en/of gedronken wordt.

Pas was ik bij het turnen van mijn dochter. Kleine wachtruimte. Gaat er iemand zitten met een rotweiler. Dan vind ik dus niet kunnen. Naar buiten met dat dier. Er zijn tegenwoordig ook aardig wat kinderen allergisch.

Plus, nu ik zelf geen honden meer heb, zie ik in dat honden niet altijd even hygienisch zijn.

Je moet andere mensen niet jouw liefde/hobby opdringen. Al kun je het je niet voorstellen, er zijn veel mensen die niets met ze hebben. Of er bang voor zijn. Of allergisch.
Laatst bijgewerkt door Boras op 05-06-19 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:17

Ik vind dat de winkel dat inderdaad zelf mag beslissen, en vooral in winkels met etenswaren en kleding heb ik alle begrip ervoor dat ze dat liever niet willen.

De Bakker Bart bij ons zit in een kleine winkelpassage en is maar 2 meter diep voor de klanten laat zo maar zeggen, 10-12 meter breed en helemaal open, en wij doen meestal belegde broodjes en daar kan ik praktisch op de drempel nog bij de pinautomaat. Hondje laat ik ook bij de drempel zitten/liggen, ontspannen lijntje, en ik kan broodjes bestellen zonder dat hij 'in de winkel' is. Als ze aan zouden geven dat ze toch liever meer afstand hebben, dan zou ik dat respecteren. Dan moet mijn vriend maar verplicht meewandelen en dan kan 1 van ons broodjes bestellen :+
Maar ze kunnen er weinig mee, want in de passage zijn honden gewoon toegestaan dus dat ze vlak langs voorbijkomen is niet te voorkomen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:19

Ik neem hem niet mee naar winkels, behalve naar de dierenwinkel. Naar restaurants oid ook niet, maar na een wandeling ga ik wel eens met hem op een terrasje zitten. Als ik bij oma op bezoek ga gaat hij eigenlijk wel altijd mee, en hij gaat ook mee naar stal. Afgelopen weekend is hij voor het eerst meegeweest naar mijn vriendin thuis, bijna twee uur met de trein.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:00

Zo veel mogelijk! In de supermarkt en met winkelen gaat hij niet mee, verder zoals ov, dierenwinkels, evenementen wel. Verder heeft Skip al meerdere Mac, KFC, Burger King en verschillende restaurants en terrasjes gezien. Zelfs met lief aankijken hem mee mogen "smokkelen" in een restaurant waar het eigenlijk niet mocht. Die Italiaan wilde toch wel graag 3 betalende gasten dus als Skip netjes onder de tafel bleef, was het goed.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:43

Andersom kan onze hond ook iemands dag helemaal goedmaken. Hoeveel aandacht ze niet krijgt onderweg. Maar alle begrip als iemand wil dat ik de hond buiten de winkel, restaurant etc hou, dan doe ik dat meteen. Maar het is niet een reden om bij voorbaat de hond thuis te houden. Ik denk dat het ook een verschil is tussen bijvoorbeeld een rottweiler zoals genoemd of pitbul, hoe lief dan ook, en een golden retriever. Al kan je van de buitenkant niet zien hoe het gedrag van een hond is.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:49

Heel veel eigenlijk,
Mee naar m'n ouders
Naar de paarden
De markt
Tuincentra
Bouwmarkten
Dierenwinkels
Hij zou overal mee naar toe kunnen want hij kijkt nergens van op haha.
Hier bij de Intratuin mogen ze ook mee het restaurant in en daar ligt hij dan te liggen heel braaf :O

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:03

Bewust mee ergens naartoe nemen we de hond eigenlijk alleen op vakantie. En dan komen we nog wel eens op een terras terecht. Of naar de winkels gaat ie dan ook wel eens mee. Ook al een paar keer gehad dat ik voor de zekerheid (of er hing echt een “verboden voor honden”-sticker) buiten wachtte en mijn zus/moeder in de winkel werd aangesproken met “oohh, is dat schattige hondje daarbuiten van u? Die mag wel mee naar binnen hoor”. Nu is het dan ook een teckel van 5 kg, dus niet al te groot, en ook nog eens een blonde dus we krijgen nooit negatieve reacties, alleen maar blije en vooral verbaasde :')

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:07

Dagelijks: bos
Af & toe en/of regelmatig: hondvriendelijke familie en vrienden, terras, vakantie, strand, dierentuin etc.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:17

Mijn hond gaat mee naar mijn ouders, familie, sommige vrienden, stal, mee naar dierenwinkels en tuincentra, mee naar fairs (buiten wel), mee naar wedstrijden, uiteraard mee naar het bos (ok, daar wonen wij ongeveer tegenaan) en naar zee.
Hij gaat soms mee naar het terras, maar alleen als dat 'in de lijn der verwachting' ligt: terras na een rondje met de hond, dus bijv. strandtent of uitspanning in het bos.

Hij gaat niet mee naar de stad, kledingwinkels, winkels met etenswaren... daar zijn ze over het algemeen ook niet overal welkom, en ondanks dat ik geen grote hond heb (40cm/10kg), gaat hij dan niet mee.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:30

xrobbiee schreef:
Mijn honden gaan nergens mee naartoe, die lopen op een erf en als we weg zijn zitten ze met zn tweeën buiten of in het losse stro in de stal. Maar ik kwam laatst een hond tegen in een bar, en toen had ik toch echt wel medelijden met de hond.

Die van mij ook niet. Thuis is veel leuker dan mee op pad.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:33

Ja mijn hond gaat overal mee naar toe. Maar alleen als ze er ook naar binnen mag. Als ik naar de AH ga en het is niet zo warm dan neem ik haar alsnog mee en dan wacht ze even in de auto. Geen uren natuurlijk! Mijn hond is het liefst de hele dag mee, vindt ze leuk. :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:35

Ligt misschien ook aan type hond. Mijn Duitse Dog neemt een beetje boel ruimte in beslag... :P

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:42

Onze honden blijven gewoon thuis. 2 Bouviers en ze horen gewoon thuis in de keuken of op het erf waken, maar verder niet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:43

Mijn hond vindt mee veel leuker dan thuis blijven, zelfs als ze bij mijn ouders blijft. Maar ze is niet zo groot (10kg/40cm), niet zo klein dat ze kwetsbaar is of over het hoofd gezien wordt, verhaart niet, kwijlt niet en stinkt niet. Ze gedraagt zich in gebouwen goed, op straat vindt ze soms lastiger (maar gaat steeds vaker goed). Hoe ze zich buiten gedraagt geeft dus niet per se een eerlijk beeld van binnen.

Restaurants gaat ze alleen mee als ik het zeker weet dat het mag, maar eigenlijk eet ik daar zelf ook vrijwel nooit. Supermarkten gaat ze niet mee naar binnen, maar ik knoop haar eventueel wel even bij de deur. Ik heb in de afgelopen 10 jaar slechts 1 geval van diefstal bevestigd zien zijn. De rest bleek allemaal facebookwijsheid of het verhaal bleek te gaan de hond van een nicht van een aangetrouwde achteroom van een kennis van ze. Dat is vergelijkbaar als met gestolen uit de achtertuin.
Maar ik zet haar wel altijd uit de loop. Sommige mensen binden hun hond half voor de in/uitgang vast, dat vind ik niet kunnen. Niet voor de hond en niet voor de rest van de mensen.

Als ik met de auto ga, blijft ze in de auto als het daar acceptabel blijft (ik zit met grote regelmaat naderhand nog 20 minuten met de motor/airco/ventilatiesysteem uit in de auto na het boodschappen doen, dus weet goed hoe warm het wel of niet wordt). Anders gaat ze niet mee. Tegenwoordig is het namelijk te ver om te lopen (8km enkele reis), maar eerder haalde ik nogal een iets tijdens de grote wandeling.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:45

mijn honden gaan mee waar het mag :j supermarkt oid mag hier niet en dat zou ik ook niet doen met etenswaren, maar dierenwinkel, tuincentrum etc geen probleem. Mijn honden zijn dan wel groot maar gaan lekker liggen en zitten niet in de weg :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:24

Bijna nergens mee naar toe.
Gewoon wandelen in dorp bos en dergelijke, heel af en toe de bouwmarkt als we iets nodig hebben en het avond is (dan lopen we langs de bouwmarkt tijdens wandelen)
Maar onze reu is veel te reactief en staat altijd aan
Veel te vermoeiend voor die hond en ons

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:36

Ik zal nu wel half bokt over mij heen krijgen maar ik word doodziek van die lui die hun hond maar over mee naar toe moeten nemen. Ik ben dol op mijn hond echt waar, maar die gaat alleen mee naar een dierenwinkel en tuincentrum als we daar al heen gaan. Verder nergens heen. Dat gesleep met die beesten altijd. In supermarkten of winkels vind ik honden echt not done. Zeker omdat er ook mensen komen die bang zijn voor honden of er flink allergisch voor zijn.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:39

Mijn hond is altijd bij me, als het niet te warm is dan blijft hij gewoon in de bus, is geïsoleerd en kan open staan zonder dat hij eruit kan of iemand erbij.
Maar als het warm weer is gaat hij mee naar winkels waar honden toegestaan zijn.
Als hij ergens niet welkom is doe ik die boodschappen op momenten dat hij wel in de auto kan blijven of m'n man bij hem is.
Vastzetten doe ik nooit want lopen tegenwoordig zat gekkies rond die honden stelen.
Tijdens mijn werk is hij ook altijd bij me en hij heeft ook echt een hekel aan alleen thuis blijven, sloopt niets maar is dan gewoon super gestresst.
In de bus voelt ie zich op z'n g mak, heeft ie kleed water en drinken en veel ruimte.
Restaurants gaat ie ook mee met warmte of tijdens de vakantie.
Uiteraard wel waar honden welkom zijn, anders ga ik gewoon niet uit eten.
Mijn hond is super opgevoed en je merkt niet dat ie er is, pas als we weggaan zien mensen meestal ineens dat we een hond bij ons hebben, het is een Rottweiler, maar in het restaurant moet hij in een hoekje of onder de tafel en ligt ie alleen naar te slapen.
Waar honden niet welkom zijn heb ik uiteraard ook respect voor.
Er zijn mensen die het maar niets vinden maar voor mij is mijn hond ook een gezinslid die hij ons hoort.
Ik ben op mijn beurt weer helemaal niet gecharmeerd van drukke kinderen in een restaurant haha

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:40

Mijn hondje gaat ook bijna overal mee naartoe. Het is een chihuahua dus die pak je ook gemakkelijk even op.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:41

Amandavd schreef:
Ik zal nu wel half bokt over mij heen krijgen maar ik word doodziek van die lui die hun hond maar over mee naar toe moeten nemen. Ik ben dol op mijn hond echt waar, maar die gaat alleen mee naar een dierenwinkel en tuincentrum als we daar al heen gaan. Verder nergens heen. Dat gesleep met die beesten altijd. In supermarkten of winkels vind ik honden echt not done. Zeker omdat er ook mensen komen die bang zijn voor honden of er flink allergisch voor zijn.

Nee hoor, ben het helemaal met je eens. Tuincentrum vind ik ook geen plek voor een hond.

Zeker honden die groter zijn dan handtasformaat (sorry kleine hondenliefhebbers) vind ik niet OK in een publieke ruimte. Er zijn genoeg mensen die doodsangsten uitstaan bij honden.