Welke brok voor honden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:01

Mijn eerste hond kreeg een voedingsallergie van Royal Canin, met Nutro was dat over. Mijn huidige hond doet het ook goed op Nutro.

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:19

De mijne krijgt Trovet Dental en de ander krijgt van Specific Adult mini. Beide doen ze het op hun eigen brok goed. En vooral dat laatste is belangrijk. Ieder hond doet het weer op een andere brok goed. Graanvrij is inderdaad een enorme hype op het moment vanwege de allergieën, maar als een hond een reactie krijgt op het voer, betekent dit niet automatisch dat de kwaliteit van het voer dan slecht is! Net als bij mensen. De ene is allergisch voor aardbeien, dat betekent niet dat aardbeien ongezond of slecht voedsel is. Ik zou zeggen; volg je eigen gevoel. Probeer wat uit! Ik ben absoluut geen fan van KVV of van Edgard&Cooper. De laatste heeft zoveel groente, fruit en kruiden erin zitten dat je bijna zou denken dat het konijnenvoer is. Belachelijk als je het mij vraagt. Een hond is geen herbivoor. Er zijn zoveel merken en soorten dat je misschien niet meer weet waar je beginnen moet. Heb ik ook gehad! Kijk achterop de zak wat erin zit en in welke mate. Ook het aantal gram wat aangegeven wordt op het pak, kan aangeven hoe voedzaam de brok is. Als je bij de ene 150 gram moet geven en bij de ander 120 gram, weet je bijna zeker dat er bij die van de 150 gram meer vulsel inzit en dus rotzooi.

Laat je vooral niet teveel overdonderen door iedereen zijn mening! En succes bij de zoektocht. :D

Franciee

Re: Welke brok voor honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:18

De meeste allergieën van honden zijn tegen dierlijke eiwitten! Graan allergieën zijn beschreven maar wel zeldzamer!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:01

Franciee schreef:
De meeste allergieën van honden zijn tegen dierlijke eiwitten! Graan allergieën zijn beschreven maar wel zeldzamer!

Vaak graan, kip en rund
Zijn meestal de boosdoeners

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:45

Mijn ervaring is dat je een hele goede dure brok kan uitzoeken maar dat je toch per hond moet kijken hoe ze erop reageren. Hier diverse soorten voer gehad waaronder acana en wolf of wildernis maar uiteindelijk bij cavom uitgekomen omdat hij het daar het beste op doet.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:54

In het boek denken als een hond van john fisher staat wel nuttige info over hondenvoer, hoe je weet dat iets normaal gezien goed voer is etc.

Een van mijn honden krijgt Hills, ideal balance. Mijn andere hond krijgt trovet nvd (exclusion). Dat is een veganistische brok (nee, niet uit overtuiging, wel omdat hij dit nodig heeft vanwege medische klachten). Van beide wel tevreden. 1 brok voor beide zou inderdaad handiger zijn, maar dat lukt hier dus helaas niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:05

GigiGlitter schreef:
Ik ben absoluut geen fan van Edgard&Cooper. De laatste heeft zoveel groente, fruit en kruiden erin zitten dat je bijna zou denken dat het konijnenvoer is. Belachelijk als je het mij vraagt. Een hond is geen herbivoor.

maar je eigen voer bestaat voor 80% uit granen en toevoegingen.... snap je opmerking niet, Edgard&Cooper zit met meer vlees en graanvrij meer op een niet herbivoren niveau als je eigen brok...

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:56

kimmie261 schreef:
GigiGlitter schreef:
Ik ben absoluut geen fan van Edgard&Cooper. De laatste heeft zoveel groente, fruit en kruiden erin zitten dat je bijna zou denken dat het konijnenvoer is. Belachelijk als je het mij vraagt. Een hond is geen herbivoor.

maar je eigen voer bestaat voor 80% uit granen en toevoegingen.... snap je opmerking niet, Edgard&Cooper zit met meer vlees en graanvrij meer op een niet herbivoren niveau als je eigen brok...

Ik zeg nergens dat mijn voer het beste is qua vlees percentage. Mijn hond krijgt deze ook om een andere reden en hij doet het hier prima op.

Wat betreft Edgard & Cooper zie ik gewoon een hoop fruit en kruiden staan en dat is wat ik niet begrijp. Ik heb het verder niet over granen. Granen zitten in ieder brok, tenzij je natuurlijk graanvrij hebt! Ik had het dus puur over groente, fruit en kruiden.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:02

Hier een hond die van alles mega diarree krijgt buiten van Royal Canin. Dan is de keuze snel gemaakt :) Inderdaad even wat uitproberen en kijken waar d ehond het beste op reageert

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:13

blijft lastig. er zijn zoveel meningen en zoveel internetwijsheden.
vertrouw je een brokkenfabrikant die al +50 jaar op de markt is, waar gedegen onderzoek wordt gedaan naar het effect van hun voeding, voedingswaarde en voedselveiligheid, maar waarvan de ingrediënten je niet aanspreken?
of ga je voor een brok wat hele mooie ingrediënten heeft, maar waar geen gedegen onderzoek en/of ervaring achterzit?
er is nu (vooral in amerika) heel veel commotie omtrent graanvrije brokken. honden zouden door de samenstelling hiervan onvoldoende taurine kunnen opnemen. dit zou komen door de grote hoeveelheid peulvruchten en aardappel in deze brokken. vooral bij acana en orijen zijn er grote problemen met DCM hierdoor (hartaandoening) de graanvrije brokken zien er op het eerste gezicht (ingrediënten) super uit (perfecte marketing) maar besteden ze hun geld ook aan research?
ik wordt ook van links naar rechts geslingerd. op dit moment voer ik verschillende merken KVV en af en toe als brok Dog Lovers Gold original HE.
ik wil best een merk voeren waar veel research achter zit, maar volgens mij bevatten al deze grote merken (RC, Hills, Pro Plan, Eukenuba, Iams) allerlei chemische anti-oxidanten en andere omstreden zaken (BHA, BHT Ethoxuiqine, Menadione), daarom kies ik niet voor de grote merken.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:34

Wij voeren onze pup ( labrador) barca hondenvoer ( puppy variant) bevalt erg goed

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:41

Ik voer mijn hond kvv afgewisseld met Wolfsblut. Het fijne van Wolfsblut is dat ze héél veel smaken hebben, dus als je hond allergisch wordt of een smaak niet lekker vindt dan kun je gelijk overstappen naar een andere smaak. Bestel het altijd via Food4Pets, dan is het de volgende dag in huis. Voor de rest is het een kwestie van proberen. Mijn hond kreeg diarree van Acana, Natyka en Orijen, terwijl die vaak wel hoog aangeschreven staan, het ligt echt aan de hond, hoe goed het merk ook bekend staat. Ik zou zeggen, als je hond het met smaak eet, een goede vacht en goede ontlasting heeft: houden zo.