De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:44

Mijn kat niet op een kattebak wil waar al een plasje in ligt van de keer ervoor en gaat miauwen dat ik het eruit moet halen voordat ze weer naar de kattenbak gaat. :+ Ik maakte de kattenbak al standaard sochtends en savonds schoon maar mevrouw wilt dat het nog vaker gebeurd 8-)

Oh en staan miauwen voor de de douche zodat ik hem aanzet en zij het water van de grond kan likken ipv uit haar eigen drink fontijn :j

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:46

Dat mijn pupp soms in haar slaap opstaat en staand verder slaapt ....

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:47

Waarom mijn kat in de vensterbank in de opening van het raam zit, praktisch al binnen is, maar onwijs gaat zitten krijsen zodat ik de tuindeur open doe en ze via daar naar binnen kan..

SincereQ

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:48

Onze katten zijn boerderijkatten en komen dus niet binnen. Maar als hij de kans krijgt gaat onze kater naar binnen om.... op de vensterbank te zitten en naar buiten te kijken 8)7

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:49

Waarom mijn kattrn na het eten altijd gaan mauwen. 1 of 2 mauwen en.dan houden ze weer op. Standaard bij elke voerbeurt.

Waarom ze altijd mauwend binnen moeten komen.

Waarom ze altijd voor het open kattenluikje gaan zitten wachten tot ik het opendoe als ik in de keuken ben terwijl ze er normaal wel doorheen ga als ik niet in de keuken ben.

Waarom ze liefdesbeetjes geven als ik ze aai.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:50

Als ik mijn hond een bot geef dan gaat hij er naast liggen en dan piept hij af en toe of gaat heel sip liggen doen. Terwijl hij een vreetzak is dus ik neem aan dat hem t liefst gelijk op zou eten. Maar dat doet hij pas na een uur ofzo. Dan gooit hij er 2x mee en begint er dan aan :+

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:53

Kwanyin schreef:
Mijn kat kan ook aandacht eisen en je de hele tijd willen meelokken..als je dan toegeeft, leidt ze rechtstreeks naar haar etensbak, waar gewoon eten in ligt, en begint ze rustig te eten terwijl jij er achter staat "maar wat was nu het probleem???" :+

Zo grappig deze :')

Oja mijn kat zit altijd aan de deur van de kast onder de trap te wiebelen met haar pootje. Maar als hij open is gaat ze er niet in ofzo. :?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:54

Valt mij wel op dat het overwegend katten zijn met apart gedrag haha.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:58

Ik begrijp niet dat mijn kat bang is voor de stofzuiger, maar niet voor de grasmaaier. Beest blijft gewoon op het gras liggen en kan je zelfs met een wieltje weg proberen te tikken, terwijl het zien van de stofzuiger al voor een boze blik zorgt.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:58

Verder heeft mijn ene shetlander de tick om na het eten van zijn voer met zijn hoofd in de voerbak te gaan liggen rollen. Maar dat zijn geen huisdieren, alhoewel hij wel in huis past.[/quote]

Hier ook een pony die liggend uit een emmer eet; vooral slobber

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:59

Een van onze katten wacht tot ik ‘s avond naar bed ga, rent dan mauwend voor me uit de trap op en gaat dan de kamer in waar de kattenbakken en mijn kledingkast staat. En daar gaat ze vervolgens staan mauwen. Soms volg ik haar, meestal niet. Als ik dan gewoon in bed ga liggen houdt ze ook op en komt ze bij me liggen.
Echt zo vreemd. Elke avond hetzelfde.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:00

Mijn chihuahua wast zich als een kat; zijn pootje likken en dan over zijn kop gaan. Idioot :+

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:06

Oh en waarom katten altijd mee moeten lopen met hond uitlaten? Vervolgens blijven ze ergens hangen en bleren dan de boel bij elkaar lmdat ze je kwijt zijn :roll:

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:08

Dat kotsen op een kleed/tapijt doen katten en honden schijnbaar omdat het minder spettert dan zonder :D :=

Wat ik niet snap van mijn hond is dat ie keihard rondjes gaat rennen wanneer de stofzuiger tevoorschijn komt, wanneer de vaatwasser wordt in-/uitgeruimd en wanneer ik ergens slagroom op spuit :')

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:10

Mijn wijlen kat dol was op stofzuigen, kwam er speciaal voor naar beneden. Zelfde kat bracht in zijn jonge jaren allerlei plastic thuis, zoveel dat ik hem bij de gemeente op de loonlijst wou laten zetten :+

Mijn poedel van een half jaar, met haar piepbal naar de voerbak loopt, bal neerlegt, brokjes pakt rondje loopt, bal laat piepen, weer neerlegt, brokjes pakt, rondje loopt etc...

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:10

WesternWay schreef:
Oh en waarom katten altijd mee moeten lopen met hond uitlaten? Vervolgens blijven ze ergens hangen en bleren dan de boel bij elkaar lmdat ze je kwijt zijn :roll:

[ Video ]

Oh, ik dacht echt dat mijn katten de enige waren. Heb het nog nooit katten zien doen maar ondertussen loop ik met 2 honden en 4 katten. 2 liepen altijd helemaal mee, 1 blijft er altijd achter om te schreeuwen en 1 loopt nu niet meer mee.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:11

Onze hond drinkt het allerliefst uit de gieter terwijl we zijn waterbak bijvullen. Zodra hij er staat stop ik dus ook met vullen, want dat geschud door het drinken gooit het water alle kanten op. Dus dan steekt hij zijn kop in de gieter en drinkt die vrolijk leeg.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:13

theadora99 schreef:
WesternWay schreef:

[ Video ]

Oh, ik dacht echt dat mijn katten de enige waren. Heb het nog nooit katten zien doen maar ondertussen loop ik met 2 honden en 4 katten. 2 liepen altijd helemaal mee, 1 blijft er altijd achter om te schreeuwen en 1 loopt nu niet meer mee.

Hier in de buurt zie ik het vaker! Mensen die met n hond lopen en dan die kat er achter aan :=

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:15

Eline1510 schreef:
Onze katten zijn boerderijkatten en komen dus niet binnen. Maar als hij de kans krijgt gaat onze kater naar binnen om.... op de vensterbank te zitten en naar buiten te kijken 8)7

_O-

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:16

WesternWay schreef:
Als ik mijn hond een bot geef dan gaat hij er naast liggen en dan piept hij af en toe of gaat heel sip liggen doen. Terwijl hij een vreetzak is dus ik neem aan dat hem t liefst gelijk op zou eten. Maar dat doet hij pas na een uur ofzo. Dan gooit hij er 2x mee en begint er dan aan :+

Dat doet karma ook, loopt er het hele huis mee door piepend :+ dan legt het neer en na een uurtje begint ze te eten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:17

Onze kat is als de dood voor niezen en hoesten. Door ons dus. Maakt niet uit wat voor geluid je keihard maakt, niks is eng, maar zodra je alleen nog maar diep inademt is ze razendsnel weg. Omdat ze weet dat er dan een hoest of nies komt. Waarom?

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:19

Onze ene kat komt vragen wanneer wij buiten komen spelen... Als ik de deur opendoe om haar binnen te laten, loopt ze juist weg en kijkt dan achterom of ik volg. Ze is helemaal in haar element als we buiten aan het werk zijn en 'helpt' dan met alles: van stallen uitmesten tot vuilnisbakken aan de weg zetten en van tuinieren tot aan paardrijles geven (lees: in de bak voor de voeten van de paarden lopen). Als mijn logeerhonden er zijn gaat ze ook graag mee uitlaten. Ik vind dat geen goed idee zo langs de weg en dus moet zij dan eerst in huis zijn voordat ik de honden kan uitlaten, of ik laat de honden uit op ons eigen land en dan kan ze wel gezellig mee.

Onze andere kat is een binnenkat (noodgedwongen door allerlei blessureleed) en miauwt héél hard als aankondiging dat hij gebruik gaat maken van de kattenbak. Verder is hij heel erg mond-georiënteerd: hij draagt zijn speelgoed in zijn bek, heeft een eigen kauwstok van matabi-hout waar hij graag op kauwt / knaagt en krijgt speciale hondenstokjes van gedroogde kip om aan zijn kauw- en knaagbehoefte te voldoen (hij bijt overigens niet en knaagt ook niet op meubels, planten, snoeren oid).
Hij vindt water op de grond lekkerder dan uit zijn bak, dus spettert hij eerst de vloer nat om het vervolgens op te drinken. Hij gaat ook gerust met 4 poten tegelijk in zijn waterbak staan (uit een kleine waterbak wil hij niet drinken...) om te spetteren.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:22

Onze Goofy is trouwens ook weg als je met een spuitbus spuit, hij haat dat geluid. En hij is ook bang voor mensen op schoenen binnen. Hij is een grote angsthaas van 7 kilo _O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:22

mijn kat heeft dat ook van die slaapplekken, dan is het ene mandje favoriet voor een poosje, dan weer het andere.
Hij gaat ook in de badkamer staan miauwen, nou ja, eigenlijk gillen. Klinkt lekker door, bij voorkeur 's morgens om een uur of 6 |o
Klokkijken kan ie ook, hij wil klokslag 12 uur z'n lunch, al heeft ie pas om 11 uur z'n ontbijt gehad, kwart over 5 's middags idem voor z'n diner.... (hij is 20 en kan niet teveel in 1 x eten, dan gaat ie kotsen)

De poezenoppas vond hem erg verwend, dus ik dacht, wellicht ontwikkelt ie tijdens onze vakantie andere gewoontes, maar nee hoor, zodra we thuis waren, pakte ie meteen de draad weer op :x

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:23

Ghostattack schreef:
Roquen schreef:
Waarom mijn kat eens in de zoveel tijd van slaapplek wisselt...

De ene week ligt ze 's nachts op de krabpaal, maar de week daarop kan het zomaar in haar mandje bij het raam zijn, op de stoel, op de bank, bij ons in bed, of op de badkamervloer. Het duurt altijd een paar dagen tot ca. 2 weken. En dan verhuist ze weer... :?

Doet onze kat ook! Ze verzint elke keer iets nieuws, liefs zo gek mogelijk :')

Een van mijn katten doet dat ook! Dan ligt ze een hele tijd bij mij op bed en dan ineens heeft ze een grote shopper tas gevonden waar ze op moet liggen. Vannacht is ze weer verhuisd naar in een kastje wat toevallig open stond, dus die kan ik dan nu maar weer een tijdje open laten. :+
En wat ik ook gek vind is dat ze haar prooien en vangsten altijd meeneemt voor mijn andere kat en niet voor zichzelf houdt. :o?

Andere poes is al sinds de geboorte een beetje apart. In het nest ook altijd een buitenbeentje. Super gevoelig en slim. Bij mij voelt ze zich altijd ok, ik kan bijna alles met haar, maar een ander kan niet eens naar haar kijken :=
Het slimme stukje is bij haar dat ze echt altijd in de smiezen heeft wanneer ik wil ontvlooien, maakt niet uit hoe 'normaal' ik denk dat ik doe := Dan ineens verandert ze in een wilde spugende blazende kat :+

En de derde kat, het mannetje tussen de 2 vrouwtjes en het broertje van de blazer :+
Hij heeft ook wat gekke trekjes, de ene keer super lief naar zijn dames en dan ineens slaat ie om naar grumpy en gaat ie klagelijke geluiden maken en de anderen meppen (wel zonder nagels) 8)7