Ik dacht ook gelijk aan EC toen ik dit zag, hiervoor kun je fenbendrops geven voor een aantal weken. Wel zou ik dan het andere konijn preventief ook geven aangezien Ec besmettelijk is.. Wat betreft de olifantstanden, laat ze alsjeblieft trekken, het snijden/knippen van die tanden zorgt alleen voor nog maar meer problemen. Vreemd dat jouw DA ze nog niet getrokken heeft.
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens en dat ga ik dus zeer zeker niet doen. Theo gaat al jaaaren iedere 6 tot 8 weken naar de da om ze te laten slijpen en ze blijven dan super netjes en kan gewoon lekker knagen en eten. Tanden lijken juist ietsiepietsie rechter te trekken. Dus nee, ze geen absoluut niet getrokken worden
Oei had mijn konijn ook, achterkant werd al verlamder. Bleek ec te hebben, medicatie hielp wel maar stak steeds de kop op. Uiteindelijk is hij vorige week overleden, is bijna 6 geworden. Succes dinsdag, hoop dat het mee valt. Is nix als je maatje wat heeft.
Geen zorgen! Ik heb het aan de telefoon al aangegeven dat ik hem extra wil laten checken, waarom en wat de vermoesdens zijn. Kreeg gelijk aanvullende vragen of Theo meerdere symptomen van ec vertoont. Nou ja dat niet dus. Assistent dacht dan ook meer aan artrose maar goed hij gaat morgen helemaal bekeken worden en we houden alle opties nog open. Heb echt een heel fijne en zeer kundige dierenarts.
Gelukkig, ik wilde het alleen maar even melden Succes morgen! Mijn konijnen hadden ook geen enkele andere symptomen, die kwamen pas na het bezoek aan de DA ( stress)
Succes morgen! Maar 1 tip...als t wel EC is zou ik niet wachten tot morgen. Hoe eerder gaat je start met de behandeling hoe beter. Dus waarom pas morgen heen ipv vandaag? Wij zijn er 1 verloren aan EC (en meerdere in me omgeving ook) en ik zou dus zelfs snachts nog beginnen met medicatie
Net terug van de dierenarts. Het is (gelukkig) geen ec. Wel is duidelijk dat er iets fout zit/gaat in zijn ruggenmerg/zenuwstelsel. Hij heeft geen pijn en kwam alle testen goed door. Bij het aantikken van de knie gingen zijn poten trillen. Dit hoort niet en bij verder zoeken bleek het uit zijn rug te komen. Kan artrose zijn, bloeduitsortinkjes door trauma (val oid) of een ontsteking. Ik heb nu metacam mee gekregen om te zien of dit iets gaat doen, zo ja is het de ontsteking en komt het goed. In de anderen gevallen is er weinig aan te doen. Wel kreeg ik het advies om vitamine b12 te gaan geven omdat dit ook het zenuwstelsel ondersteunt. Het duurt wel weken voordat dat gaat werken. Ik ga hem ook glucosamine / msn / mangensium bijgeven. Even zoeken waar ik dat kan krijgen in poedervorm.
Gelukkig moet Theo regelmatig naar de da voor zijn tanden dus we kunnen hem mooi in de gaten houden! Ben erg blij dat hij geen pijn heeft dus mocht het gekke loopje blijven is dat niet erg, zolang hij happy is en geen pijn heeft. Theo is verder op het loopje na zichzelf en kan zich goed gedragen als konijn. Verder was hij mooi gezond, keurig op gewicht blaakt hij van gezondheid!!
Ik zal over een tijdje een update plaatsen over de behandeling nu, of het gewerkt heeft of niet.
Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor het meedenken en alle opties meegeven!! Jullie zijn top!
JenniferU
Geplaatst: 28-05-19 09:29
ah fijn! hopelijk knapt hij snel op en anders heb je een speciaal konijn ... ook leuk toch
Ik weet dat het merk 'puur' magnesium heeft in poedervorm, geef het zelf aan mijn hond maar is gewoon 100% magnesiumcitraat dus kat/paard etc kan ook. Van konijnen heb ik geen kaas gegeten maar wellicht hebben ze van dat merk ook wat jij nodig hebt
Veraaaaah
Geplaatst: 28-05-19 16:25
Ah toch positief nieuws! Fijn dat hij pijnvrij is
Veraaaaah
Geplaatst: 28-05-19 16:26
Ah toch positief nieuws! Fijn dat hij pijnvrij is
Shettepret
Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-19 16:27
Oh dank je wel! Ik slik zelf ook magnesiumcitraat maar dat zijn pillen. Zolang het inderdaad maar magnesiumcitraat is dan is dat perfect!! Ik ga ernaar kijken!
Tot nu toe had meneer nog geen zin in zijn broodje dus hij heeft de metacam nog niet binnen. Zo nog eens proberen. Anders toch maar spuitje in zijn bekkie.
Ja ik ben echt heel erg blij dat hij pijnvrij is!! Zo’n oplichting. Maakte me toch wel heel erg zorgen
Weet ik! Maar hij krijgt altijd een broodje dus net zo makkelijk om daarop te spuiten. Hij heeft zijn broodje vanmiddag opgegeten! Eerste portie binnen!!!