Een hond, hoe doen jullie het toch?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:25

Honden die de hele dag in hun uppie zitten, vind ik echt zielig. Ondanks dat ze soms wel even uitgelaten worden.
Maar zijn ze met z'n tweeen kunnen ze best eens een dagje alleen thuis blijven.

Mijn hondje is nooit alleen thuis. Wanneer ik van huis ga (max 5 uur) breng ik haar naar mijn moeder. Daar is ze altijd met haar eigen moeder waar ze dikke vriendinnen mee is, en vaak is mijn moeder er zelf ook maar zo niet vind ik dat ook niet erg.
Als zij weg is met de andere hond, dan breng ik de mijne even naar mijn oma, die woont er naast. En als mijn moeder terug is pakt ze haar dan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:25

Hier inmiddels 3(1 pup), maar ze gaan mee naar de zaak terwijl ik daar dus t kantoorwerk doe. In de zomer wandelen we iedere avond of soms overdag als het niet te warm is een rondje op t industrie. Maar ik ben ''gezegend'' met honden die echt geen uren willen wandelen. Ik mag blij zijn als ze zin hebben in 5 km.. Dus dat halen we eigenlijk bijna nooit. Overdag gewoon plas momentjes voor aan de straat en weer terug en de rest spelen ze met elkaar.
In de winter wandelen we voornamelijk in het weekend. Of op de vrije dagen van mijn vriend ivm auto. En de dan staan ze wat meer op de treadmill, loopband of meer aan de springpole en mouwen.
In de winter

we missen inderdaad wel wat verjaardagen of de honden moeten mee kunnen, al dan niet in de auto kunnen blijven bij de mensen op t terrein met de deuren open.
Als ze echt niet mee kunnen passen mijn schoonouders op of gaan we niet.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:26

Ik mag ik inderdaad hopen dat ze een oppasservice hebben. Onze hond slaapt trouwens s nachts ook bij ons, omdat ze anders alsnog een hele nacht alleen is.
Hele dagen werken met 2 honden en een buitenluik zou in mijn ogen nog een optie zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:29

Ik heb een vaste honden oppas en breng de hond daarheen en haal hem weer oo, bij mijn vorige werk ging de hond mee.

Waar ik ga is de hond ook zo ongeveer in de winter gaat hij mee winkelen en wacht dan in de auto, in de zomer kan dat niet. Ga zelden uit en als ik ga dan is het een uitjeb met hond, denk dan aan boswandeling met daarna daar ergens uit eten. Hond mag ' s nachts gaan waar hij wil en deze kiest ervoor om onder mijn bed te gaan slapen.

Voor mij is een hond een huisgenoot, mijn beste vriendje in goede en slechte tijden en een levensstijl, gelukkig vrienden en kenissen die niets tegen honden hebben.. Jammergenoeg heeft ze leren auto jagen van de hond op stal dus zit ze daar nu vast. Helaas komt dit hondje er slechter vanaf dan de vorige door ziekte van mijn kant, wat ik voor de hond heel erg vind, want ik doe veel minder met hem dan ik anders zou doen, maar kan hem ook echt niet missen dus blijft.

Winkelen met en voor de hond, hond mee in kar ( mag daar niet op de grond in winkel wel in wagentje) dagje uit met ijsje voor mij en slagroom voor haar en haar luxe custommade vervoermiddel en ze reist tegenwoirdig voorin aan de gordel door haar tuig.
hond = levensstijl voor mij.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:30

Ik heb twee honden, 1x kruising mechelaar x border collie en een duitse herder. Niet bepaald type ras wat sloom is zeg maar :P
Ik werk 3 a 4x per week gemiddeld en dan ben ik zo'n 6 a 7 uur van huis.
Ik laat ze elke dag 1x echt goed uit (dwz 7 a 8 km wandelen incl ballen, stokken whatever gooien) en dan nog 2x kleine stukjes of dat ze in de tuin zijn.
Ze liggen nu naast met te snurken :z :))

Als ik meer dagen werk zorg ik dat mijn zoon ze extra uitlaat. Als ik langer dan een uur of 6 a 7 van huis ben idem. En anders gaan ze gewoon mee.

Wat hier ook gezegd wordt, honden zijn gewoon een 'life style' ze zijn onderdeel van mijn gezin ze horen er bij en bij alles wat ik doe denk ik ook aan het welzijn van mijn honden.

Ik vind dat als je dat niet aan je hond kunt bieden je of er niet aan moet beginnen of een hondenuitlaat / hondenpension moet doen. Honden hebben gewoon behoefte aan aandacht en beweging en contact met andere honden.

Oja met vakanties gaan ze altijd een week of 3 naar een pension en voor de rest gaan ze gewoon mee.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:32

TS, in je OP noem je slechts 3x per dag uitlaten. Dat is veel te weinig, ondanks dat je er een uur tussendoor noemt. 's Morgens vroeg, middaguur, eind van de middag en laat op de avond is echt het mini-mini-minimale. Jouw twijfels zijn bij mij al doorslaggevend dat ik geen hond (meer) neem en het zelfs niet zou overwegen. Zelfs met een grote tuin is het in mijn ogen not-done dat een hond de hele dag alleen zit. Ik woon tussen twee bewoners die beiden werken en hun honden overdag alleen thuis laten (mede in de tuin) en dat is echt geen lolletje als je zelf een keer een dag vrij hebt. Die honden janken de godganse dag de hele buurt bij elkaar en de honden die wel stiller kunnen zijn, gaan tekeer als je even langs de schutting loopt om iets te pakken en vallen dan uiteindelijk elkaar steeds aan, omdat ze de langsloper niet kunnen pakken. Heel onrustig voor ze dus (mijn koppijn na een dag janken blaffen even los daarvan, dierenwelzijn is belangrijk) en dat vind ik niet eerlijk naar een dier toe. Een dier kies je niet alleen voor je eigen plezier, dus ik zou zeggen: wacht tot je zelf langer thuis bent of misschien wel helemaal niet meer hoeft te werken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:34

Mijn vriend studeert letteren dus weinig contacturen met uni. Ik werk 32-36 uur per week en plan mijn werk om die enkele uurtjes die hij op school zit heen.

Als vriend straks vijf dagen per week op de legerbasis zit en ik studeer, zal er een uitlaat- of oppasservice komen voor de dagen die te lang zijn om alleen te zijn.

Maar persoonlijk heb ik niet zo'n probleem met een hond af en toe eens zes tot acht uur alleen te hebben. Van te voren goed uitlaten en dan slapen ze wel. Hier in elk geval wel :z

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 20:36

Shenavallie schreef:
TS, in je OP noem je slechts 3x per dag uitlaten. Dat is veel te weinig, ondanks dat je er een uur tussendoor noemt. 's Morgens vroeg, middaguur, eind van de middag en laat op de avond is echt het mini-mini-minimale. Jouw twijfels zijn bij mij al doorslaggevend dat ik geen hond (meer) neem en het zelfs niet zou overwegen. Zelfs met een grote tuin is het in mijn ogen not-done dat een hond de hele dag alleen zit. Ik woon tussen twee bewoners die beiden werken en hun honden overdag alleen thuis laten (mede in de tuin) en dat is echt geen lolletje als je zelf een keer een dag vrij hebt. Die honden janken de godganse dag de hele buurt bij elkaar en de honden die wel stiller kunnen zijn, gaan tekeer als je even langs de schutting loopt om iets te pakken en vallen dan uiteindelijk elkaar steeds aan, omdat ze de langsloper niet kunnen pakken. Heel onrustig voor ze dus (mijn koppijn na een dag janken blaffen even los daarvan, dierenwelzijn is belangrijk) en dat vind ik niet eerlijk naar een dier toe. Een dier kies je niet alleen voor je eigen plezier, dus ik zou zeggen: wacht tot je zelf langer thuis bent of misschien wel helemaal niet meer hoeft te werken.

Dat bedoel ik dus! Je zou 4x wandelen op 1 avond kunnen doen, maar dat moet natuurlijk verdeeld over de dag. Ik ken niemand die tijd heeft om om 7 uur, 1 uur, 5 uur en 10 uur te wandelen voor minstens een half uur, en dan liever nog meer. Ja, mensen wie alleen thuis zitten en hun levensstijl dus hebben aangepast net als Sjolvir, maar bijv. alleenstaande mensen met een fulltime baan oid... Als een hond 's nachts in je slaapkamer ligt is hij inderdaad bij je, maar je slaapt dus daar heeft hij nog niets aan (denk ik). Onder het bureau liggen op je werk, of thuis alleen in de mand maakt ook niet zo heel veel verschil, er vanuit gaande dat je druk bezig bent op je werk (en anders moet ik ook zo'n baan vinden 8-) )

Ik probeer uiteraard niemand uit de tent te lokken of te horen dat een 9-to-5 job prima bij een hond past, maar ben dus wel erg benieuwd naar de mensen die wel een doorsnee leven lijden; met hond. Ik ren ook heus niet naar het eerste-beste asiel zodra ik 1 reactie lees dat het wel kan. Ik ben (nog) niet van plan om een hond te nemen, zeker niet zolang mijn situatie het niet toelaat (het wordt hier ook 50 graden in de zomer, da's echt niet tof voor een hond) maar ben dus puur benieuwd en uit op een interessante discussie of meerdere standpunten :j
Laatst bijgewerkt door Divers op 20-05-19 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:37

TS, hier zijn echt al zoveel topics over geopend. Zoek ze eens op en lees je in.
je zult dan trouwens zien dat alle topics hetzelfde eindigen; ze gaan niet meer over de vraag van de TS, maar verzanden in een topic waarin blijkt dat eigenlijk of enkel de elite of enkel de werkeloze honden mag houden en de werkende mens vooral niet, want een hond die thuis zit is zielig.
Ik kan je voorspellen dat dit topic ook zo gaat lopen ;)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 20:39

Goof schreef:
TS, hier zijn echt al zoveel topics over geopend. Zoek ze eens op en lees je in.
je zult dan trouwens zien dat alle topics hetzelfde eindigen; ze gaan niet meer over de vraag van de TS, maar verzanden in een topic waarin blijkt dat eigenlijk of enkel de elite of enkel de werkeloze honden mag houden en de werkende mens vooral niet, want een hond die thuis zit is zielig.

Ik heb me ingelezen en de zoekfunctie gebruikt, maar daar kwam ik dus inderdaad tot de conclusie die jij net stelt en vandaar dat ik een nieuw topic open in de hoop dat er gehoor wordt gegeven aan mijn vraag of het mogelijk is een hond te houden met een doorsnee leven.

Ik zie een hond op je profielfoto, hoe ziet jouw leven eruit met de hond erin?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:41

Ibbel schreef:
Divers schreef:
Ibbel, dat is een goede inderdaad, maar dan zit je wel weer met inbraakgevoeligheid als je de deur open laat zodat ze in en uit kunnen.

Daar heb je een mooie uitvinding voor: het hondenluik. En als jij zulk grote honden wilt aanschaffen dat een inbreker ook door het hondenluik kan kruipen, vermoed ik dat diezelfde inbreker zich wel 3x achter de oren krabt alvorens het te proberen :D

Of je zorgt dat ze buiten schuilmogelijkheden hebben. Hier overdekte houtopslag plus overdekte hooiopslag alles met drie dichte wanden. Maar gelukkig werk ik niet fulltime en deels thuis.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:43

Ik weet ook nog niet zo goed hoe ik het later ga doen, hoor. Mijn thuissituatie gaat over een aantal jaar veranderen. Als ik fulltime werk en er is niemand thuis, kan ik dan nog wel een hond houden? Ik denk dat ik ze dan maar naar mijn moeder breng, die heeft ook honden.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:43

Shenavallie schreef:

Mijn hond gaat ook 3 keer per dag naar buiten op dagen dat ik de hele dag thuis ben. Ze gaat dan om 7:30 uur, 14:00 uur en 21:00 uur. De ronde om 14:00 uur gaan we altijd flink spelen: apporteren, graven, spelen met andere honden, zwemmen, alles mag. En dan is ze de rest van de dag weer munt. De andere twee rondes zijn gewoon door de buurt om behoefte te doen. Naar mijn inziens is het maar net wat je de hond aanwent :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:46

Divers schreef:
Goof schreef:

Ik heb me ingelezen en de zoekfunctie gebruikt, maar daar kwam ik dus inderdaad tot de conclusie die jij net stelt en vandaar dat ik een nieuw topic open in de hoop dat er gehoor wordt gegeven aan mijn vraag of het mogelijk is een hond te houden met een doorsnee leven.

Dapper van je dan :D

De hond op de foto leeft helaas niet meer, vorig jaar heb ik afscheid moeten nemen van haar.
We hebben thuis 2 honden; een mini en die is kantoorhond op het werk van mijn man, die gaat 5 dagen mee naar zijn werk (dus die telt niet mee gezien je vraag in de OP haha) en een labrador.
De lab is mijn hond en hij is thuishond. Op dinsdag is hij bij de uitlaat. Op donderdag werk mijn man maar een halve dag, dus is de hond een halve dag alleen. Op maandag en vrijdag is hij een hele dag alleen.
Als ik uit mijn werk kom probeer ik dagelijks met hem weg te gaan en (minimaal) een uur te lopen in losloopgebied. Op mijn vrije dagen heb ik cursus met hem en ga ik naar het bos. Thuis doen we wel eens een spelletje en leer ik hem trucjes.
Geloof het of niet, maar in de avonduren slaapt hij ook gewoon, hij ligt nu op de bank bij me te tukken.
Als je een hond mentaal en fysiek geeft wat hij nodig heeft heb je gewoon een tevreden hond. Dat kun je prima met werk combineren. Er hoeft niet de hele dag aan een hond geplukt te worden, echt niet.

Edit; je noemt ook nog andere activiteiten; winkelen, uit eten, verjaardagen etc.
Ik ga zelden naar verjaardagen en ik ga ook zelden winkelen. Uit eten wel, maar dan wel op dagen dat ik overdag tijd heb gehad voor de hond, niet aansluitend op een lange dag werken. Ik heb voor de hond gekozen, dus ik zorg dat die in mijn vrije tijd op nummer 1 staat. Eerst de hond in zijn behoeften voorzien, daarna mezelf. En dat is zeer prima te combineren gelukkig.

Goed dat je er zo goed over nadenkt hoor, er komt vast wel een mogelijkheid voor je!
Laatst bijgewerkt door Goof op 20-05-19 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:46

Op bokt vind men eigenlijk dat n hond niet langer dan 3-4 uur alleen mag zijn...
Eigenlijk kun je hier beter geen advies vragen wat dat betreft en gewoon doen wat goed voelt en wat je hond aangeeft en nodig heeft.

Ik heb een eigen zaak en mijn partner is fulltime thuis en gaat zijn eigen bedrijf opzetten.
Het mooie is dat ik mijn werktijden zelf plan. Ik begin rond 10 uur en ben vaak rond 16:00 - 17:00 uur weer thuis.
Ik kan tussendoor gewoon naar huis. Ik kan het plannen zoals ik wil.
Maar mijn partner is dus bijna altijd thuis (soms gaat ie met mij mee werken, om even rust te hebben van de dieren :')).
En het overal meenemen lijkt fantastisch maar als ze in de puberteit komen (wat vanaf een maand of 5 gewoon chronisch is) ga ik die relschopper niet zomaar meer meenemen overal naartoe.
Dat ben je gauw zat op een terrasje, op stal of op visite als je CONTINUE die hond moet corrigeren. Kan geen zin meer afmaken xD.

Maargoed, honden kunnen prima een tijd alleen zijn. Geef ze wat lekkers waar ze lang op kunnen kauwen. Honden moeten 16-20 uur per dag rust hebben maar dat vergeet men vaak. Slepen de beesten overal mee naartoe en de hond gaat chronisch over zijn grenzen heen.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 20:52

Goof schreef:
Divers schreef:

Dapper van je dan :D

De hond op de foto leeft helaas niet meer, vorig jaar heb ik afscheid moeten nemen van haar.
We hebben thuis 2 honden; een mini en die is kantoorhond op het werk van mijn man, die gaat 5 dagen mee naar zijn werk (dus die telt niet mee gezien je vraag in de OP haha) en een labrador.
De lab is mijn hond en hij is thuishond. Op dinsdag is hij bij de uitlaat. Op donderdag werk mijn man maar een halve dag, dus is de hond een halve dag alleen. Op maandag en vrijdag is hij een hele dag alleen.
Als ik uit mijn werk kom probeer ik dagelijks met hem weg te gaan en (minimaal) een uur te lopen in losloopgebied. Op mijn vrije dagen heb ik cursus met hem en ga ik naar het bos. Thuis doen we wel eens een spelletje en leer ik hem trucjes.
Geloof het of niet, maar in de avonduren slaapt hij ook gewoon, hij ligt nu op de bank bij me te tukken.
Als je een hond mentaal en fysiek geeft wat hij nodig heeft heb je gewoon een tevreden hond. Dat kun je prima met werk combineren. Er hoeft niet de hele dag aan een hond geplukt te worden, echt niet.

Edit; je noemt ook nog andere activiteiten; winkelen, uit eten, verjaardagen etc.
Ik ga zelden naar verjaardagen en ik ga ook zelden winkelen. Uit eten wel, maar dan wel op dagen dat ik overdag tijd heb gehad voor de hond, niet aansluitend op een lange dag werken. Ik heb voor de hond gekozen, dus ik zorg dat die in mijn vrije tijd op nummer 1 staat. Eerst de hond in zijn behoeften voorzien, daarna mezelf. En dat is zeer prima te combineren gelukkig.

Goed dat je er zo goed over nadenkt hoor, er komt vast wel een mogelijkheid voor je!

Tof dat je nog reageert! Klinkt inderdaad als een evenwichtig leven voor je hond(en), en ik denk dat je er goed over na hebt gedacht. Ik hoop dat er voor mij ook zo'n kans komt :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:56

Mijn honden zijn met zijn tweeën en zitten als ik niet thuis ben in een ruime tuin.

Gaat prima, ook als ik heel lang weg ben. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:57

Hier gaan de honden overdag naar mijn ouders als er niemand thuis is.
Die wonen hier 5 minuten verderop, dus hier zitten de honden maar af en toe eens een uurtje alleen.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:59

Wij hebben 5 honden en die zijn 3 dagen in de week alleen.
Mijn vriend werkt 6 dagen in de week (eigenbedrijf) en ik werk 3 dagen, dat verschilt tussen vroege dienst of late vroege ben ik om half 4 thuis en late om 7 uur.
Onze zoon van bijna 15 laat ze uit als hij eerder thuis is.
Wel is het de regel dat de dagen dat ik werk er in de avond altijd iemand thuis is, op die dagen plannen we nooit wat.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:02

Sowieso slapen mijn honden in de slaapkamer, en niet in een bench.
Mijn honden zijn daarbij altijd samen (alleen betekent dus in elk geval nog met zijn twee)

Dan werk ik 30 uur en kan ik voor een groot deel mijn uren zelf indelen. Ik werk ook veel thuis.
De dagen dat ik buitenshuis werk zijn meestal geen hele dagen, maar een uur of zes, zeven van huis. Ik ga dan vóórdat ik ga werken anderhalf uur met mijn honden naar het bos.
Ik woon samen en mijn vriend werkt andere tijden waardoor hij op zo'n dag gedeeltelijk thuis is, waardoor de honden max drie tot vier uur alleen zijn (en dus goed uit geweest)
Als ik uit mijn werk kom ga ik eerst met de honden lopen. Ik ga nooit vanuit mijn werk iets drinken oid.

Als mijn honden alleen thuis zijn geweest vanwege mijn werk laat ik ze savonds niet weer alleen. Dus niet op bezoek of uit eten, tenzij de honden mee kunnen.

Af en toe werk ik een lange dag van huis. Mijn vriendin neemt dan de honden mee en loopt zeker twee uur met ze in het bos. Ik neem haar hond mee op de dagen dat zij langer van huis is. Soms laat mijn vriend de honden uit. Een paar keer per jaar is er een situatie waardoor de honden een keer een uur of acht alleen zijn. Omdat dit maar weinig voorkomt en mijn honden veel aandacht en beweging krijgen, is dit geen probleem.

Inmiddels woon ik anders, met een groot erf (had eerder wel een tuin), maar ik vind een tuin of erf een prettig extraatje, maar geen (volledige) vervanging van de wandeling.

Ik ben van mening dat een hond veel aandacht en beweging nodig heeft en niet veel alleen moet zijn. Een uur of vier, vijf vind ik normaliter de max. En liefst samen met een andere hond.

Als je de hond snachts alleen, al dan niet in de bench, laat slapen, dan heb je al 8 uur per etmaal te pakken. Ga je dan sochtends een half uurtje uit om vervolgens de hond alleen te laten omdat je gaat werken, dan vind ik dat voor een hond een heel sneu leven.
Iedereen heeft daarin zijn eigen norm, en het is maar net hoe hoog je de lat wil leggen, maar zo denk ik er dus over.

Sjolvir: inderdaad, hond = lifestyle
Wat betreft auto's jagen; dat is op een vriendelijke manier te trainen. Als je geïnteresseerd bent mag je me pb-en ;)

Shenaville: ik loop meestal drie keer per dag. Sochtends minimaal anderhalf uur, en als ik vrij ben komt daar gemakkelijk een uur bij. Dan smiddags nog drie kwartier tot een uurtje en savonds een rondje van twintig minuten.
Nu ik een groot erf heb lopen ze niet eens meer drie keer per dag. Vooral als het warm weer is slaan we de middag wandeling over. Of als ik de hele middag in de tuin aan het werk ben en zij lekker om me heen drentelen.
Het gaat dus wmb niet zozeer om het aantal wandelingen. Als het allemaal minirondjes zijn dan schiet je daar niet zoveel mee op.

Ts: ik ken heel veel mensen die hele dagen werken waarbij de hond alleen zit en tussen door even wordt uitgelaten of sochtends met de uitlaat service meegaat (die ook maar drie kwartier loopt) en die snachts apart van de baas slaapt.
Honden die drie keer per dag een rondje van twintig minuten aan de lijn doen en alleen in het weekend een uurtje los in het bos.
Dus zoals Goof stelt dat het alleen voor de elite of gepensioneerden/werklozen is, nee hoor, niet bepaald zou ik zeggen.
Maar het is niet mijn norm. Ik vind dat die honden een sneu leven hebben. Ik heb er genoeg uitgelaten/als logé gehad en die honden kregen van mij een stuk meer aandacht dan van hun baas.
Maar daarnaast vraag ik mij af: hoe leuk is het om een hond te hebben waar je nauwelijks tijd voor hebt? Wat heeft dat voor meerwaarde dan?

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:07

Ik had onregelmatige diensten toen ik nog werkte en dan ongeveer 4 uur achter 1 gesloten. Ook ben ik bewust minder gaan werken voor de hond.

Nu ben ik 100% afgekeurd. Twee dagen in de week volg ik dagbesteding waarbij de honden mee mogen anders had deze voorziening dus niet bij mij gepast.

Verjaardagen verder weg neem ik de honden mee of 1 van ons twee gaat.
Verjaardagen dichtbij kom ik vaak later, mede omdat het gemakkelijker dan is vol te houden voor mijzelf

Op vakantie gaan ze altijd mee.

Mogen ze een keer niet mee en zijn ze langere tijd alleen thuis regel ik iemand die ze kan uitlaten

En tja voor de rest vooral plannen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:11

Zo lang ik fulltime werkte en 8-9 uur per dag weg was, heb ik bewust geen hond genomen. Pas toen de kinderen die kwamen eenmaal wat ouder waren en ik elke dag thuis was (eigen bedrijf thuis) en de hond praktisch heel de dag bij mij kon zijn, ben ik er aan begonnen.
Het bedrijf hebben we verkocht en wij zijn een huis aan het bouwen. Tot het af is ben ik gewoon thuis. Straks wil ik weer iets beginnen aan huis, zodat mijn hond gewoon heel de dag bij mij is en ik tussendoor lekker een paar keer een flink eind kan wandelen.

Ik laat 2 x in de week halverwege de dag een hond van een vriendin uit. Zij werkt 2 lange dagen. Ik rij met ze naar een natuurgebied waar we 1.5 uur lopen en ze lekker los kunnen rennen en spelen.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:15

Divers schreef:
Dat lees ik ook veel, ''hij is maar 3, 4, 100 dagen alleen'' maar een hond denkt niet zoals een mens. Wij denken ''nou, 5 dagen werken en dan heb ik weer lekker weekend!''

Ik vind het goed dat jullie zo'n fijn schema hebben waar een hond bij kan, maar ik ben dus eigenlijk benieuwd naar ervaringen van mensen die het niet zo super geregeld hebben dat de hond mee mag naar het werk, of er altijd wel iemand thuis is!

Die mensen zullen niet zo graag reageren aangezien het meestal een rel oplevert :)

Hier 2 honden, een chihuahua en een labrador, 4 en 1 jaar. Vriend werkt fulltime met veel reistijd, ik werk 32 uur vlakbij. Hij laat ze 's morgens om half 7 uit, ik laat ze dan nog even plassen voor ik naar werk ga (half 9). Tenminste, de labrador, de chi heeft vaak geen zin.

Ik ga 2 a 3x per week tussen de middag naar huis, dan loop ik een rondje een kunnen ze even in de tuin. Als het niet uitkomt op werk, kom ik niet thuis. De honden is het om het even (en wederom: de chi wil vaak niet mee, mooiweerhond). Ik kom om 18 u thuis, laat de honden dan weer uit. Soms kort, soms langer. En rond bedtijd gaan we er ook weer uit.

Vriend gaat 1x per week met de lab naar cursus. Op mijn vrije dag en in het weekeind nemen we ze regelmatig mee naar bos, water of boerderij, maar echt niet elke dag. Als we 's avonds wegmoeten nemen we ze als het even kan mee. Thuis oefenen we dingen met ze en knuffelen we ze plat. We hebben 2 nagenoeg perfect opgevoede honden zonder zenuwtrekken, blaffen niet, zijn onwijs tevreden.

Op het moment zit ik met een burnout thuis. Ik loop nu hele kleine stukjes met ze. Maar op slechte dagen 'op aanvraag'. En drie keer raden: soms geeft de lab dan pas aan dat ze naar buiten wil als m'n vriend alweer thuis is.

Het goed regelen voor je dier is mooi, maar ik leef niet in een sprookjeswereld waar alles daarvoor kan wijken. En dus doen we het zo goed mogelijk.

Zouden we zien dat de honden iets te kort komen of ga ik verder weg werken, zouden we iemand zoeken die ze af en toe uit wil laten, maar voor nu is het zo prima.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:19

Ik werk zelf niet maar om me heen zie ik dat men in de lunchpauze de hond(en) uitlaat of oppas/uitlaat regelt.

Overigens is de hond hier ook een onderdeel van de leefstijl, hij gaat als het ff kan overal mee naartoe en zo niet dan regel ik oppas als het langer dan 4 uur gaat duren, ook slaapt hij op bed.
Hij kan beter alleen thuisblijven dan met de vaste logeerhond erbij, die slaat overal op aan waarop de mijne mee gaat doen. :+
Ik laat de mijne niet lang/vaak uit (hij kan 24/7 in de tuin) maar doordat hij overal en nergens mee naartoe gaat komt hij alsnog niets tekort, wel lopen we vaak naar mijn vriendin wat toch een half uurtje is in rustig tempo en met snuffelen en poepen/plassen erbij, dus das dan een uurtje op een avond.
Verder wordt er regelmatig gespeeld, kunstjes aangeleerd om bezig te zijn en flink wat kluifwerk gegeven. :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:21

Hutcherson: een opgroeiende hond moet je opvoeden. Continue corrigeren is nergens voor nodig ;)

Ts: als ik thuis werk ligt mijn hond tevreden op mijn voeten te slapen, en de andere op de bank. Dat is een wereld van verschil met alleen thuis zijn.
Snachts in de slaapkamer is zeker een meerwaarde boven alleen in een andere ruimte. Een hond wil in zijn roedel zijn; ook tijdens rust. (Bovendien vind ik het heerlijk <3 )