Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shenavallie schreef:TS, in je OP noem je slechts 3x per dag uitlaten. Dat is veel te weinig, ondanks dat je er een uur tussendoor noemt. 's Morgens vroeg, middaguur, eind van de middag en laat op de avond is echt het mini-mini-minimale. Jouw twijfels zijn bij mij al doorslaggevend dat ik geen hond (meer) neem en het zelfs niet zou overwegen. Zelfs met een grote tuin is het in mijn ogen not-done dat een hond de hele dag alleen zit. Ik woon tussen twee bewoners die beiden werken en hun honden overdag alleen thuis laten (mede in de tuin) en dat is echt geen lolletje als je zelf een keer een dag vrij hebt. Die honden janken de godganse dag de hele buurt bij elkaar en de honden die wel stiller kunnen zijn, gaan tekeer als je even langs de schutting loopt om iets te pakken en vallen dan uiteindelijk elkaar steeds aan, omdat ze de langsloper niet kunnen pakken. Heel onrustig voor ze dus (mijn koppijn na een dag janken blaffen even los daarvan, dierenwelzijn is belangrijk) en dat vind ik niet eerlijk naar een dier toe. Een dier kies je niet alleen voor je eigen plezier, dus ik zou zeggen: wacht tot je zelf langer thuis bent of misschien wel helemaal niet meer hoeft te werken.
Goof schreef:TS, hier zijn echt al zoveel topics over geopend. Zoek ze eens op en lees je in.
je zult dan trouwens zien dat alle topics hetzelfde eindigen; ze gaan niet meer over de vraag van de TS, maar verzanden in een topic waarin blijkt dat eigenlijk of enkel de elite of enkel de werkeloze honden mag houden en de werkende mens vooral niet, want een hond die thuis zit is zielig.
Ik kan je voorspellen dat dit topic ook zo gaat lopen
Ibbel schreef:Divers schreef:Ibbel, dat is een goede inderdaad, maar dan zit je wel weer met inbraakgevoeligheid als je de deur open laat zodat ze in en uit kunnen.
Daar heb je een mooie uitvinding voor: het hondenluik. En als jij zulk grote honden wilt aanschaffen dat een inbreker ook door het hondenluik kan kruipen, vermoed ik dat diezelfde inbreker zich wel 3x achter de oren krabt alvorens het te proberen
Shenavallie schreef:TS, in je OP noem je slechts 3x per dag uitlaten. Dat is veel te weinig, ondanks dat je er een uur tussendoor noemt. 's Morgens vroeg, middaguur, eind van de middag en laat op de avond is echt het mini-mini-minimale. Jouw twijfels zijn bij mij al doorslaggevend dat ik geen hond (meer) neem en het zelfs niet zou overwegen. Zelfs met een grote tuin is het in mijn ogen not-done dat een hond de hele dag alleen zit. Ik woon tussen twee bewoners die beiden werken en hun honden overdag alleen thuis laten (mede in de tuin) en dat is echt geen lolletje als je zelf een keer een dag vrij hebt. Die honden janken de godganse dag de hele buurt bij elkaar en de honden die wel stiller kunnen zijn, gaan tekeer als je even langs de schutting loopt om iets te pakken en vallen dan uiteindelijk elkaar steeds aan, omdat ze de langsloper niet kunnen pakken. Heel onrustig voor ze dus (mijn koppijn na een dag janken blaffen even los daarvan, dierenwelzijn is belangrijk) en dat vind ik niet eerlijk naar een dier toe. Een dier kies je niet alleen voor je eigen plezier, dus ik zou zeggen: wacht tot je zelf langer thuis bent of misschien wel helemaal niet meer hoeft te werken.
Divers schreef:Goof schreef:TS, hier zijn echt al zoveel topics over geopend. Zoek ze eens op en lees je in.
je zult dan trouwens zien dat alle topics hetzelfde eindigen; ze gaan niet meer over de vraag van de TS, maar verzanden in een topic waarin blijkt dat eigenlijk of enkel de elite of enkel de werkeloze honden mag houden en de werkende mens vooral niet, want een hond die thuis zit is zielig.
Ik kan je voorspellen dat dit topic ook zo gaat lopen
Ik heb me ingelezen en de zoekfunctie gebruikt, maar daar kwam ik dus inderdaad tot de conclusie die jij net stelt en vandaar dat ik een nieuw topic open in de hoop dat er gehoor wordt gegeven aan mijn vraag of het mogelijk is een hond te houden met een doorsnee leven.
Ik zie een hond op je profielfoto, hoe ziet jouw leven eruit met de hond erin?
Goof schreef:Divers schreef:
Ik heb me ingelezen en de zoekfunctie gebruikt, maar daar kwam ik dus inderdaad tot de conclusie die jij net stelt en vandaar dat ik een nieuw topic open in de hoop dat er gehoor wordt gegeven aan mijn vraag of het mogelijk is een hond te houden met een doorsnee leven.
Ik zie een hond op je profielfoto, hoe ziet jouw leven eruit met de hond erin?
Dapper van je dan
De hond op de foto leeft helaas niet meer, vorig jaar heb ik afscheid moeten nemen van haar.
We hebben thuis 2 honden; een mini en die is kantoorhond op het werk van mijn man, die gaat 5 dagen mee naar zijn werk (dus die telt niet mee gezien je vraag in de OP haha) en een labrador.
De lab is mijn hond en hij is thuishond. Op dinsdag is hij bij de uitlaat. Op donderdag werk mijn man maar een halve dag, dus is de hond een halve dag alleen. Op maandag en vrijdag is hij een hele dag alleen.
Als ik uit mijn werk kom probeer ik dagelijks met hem weg te gaan en (minimaal) een uur te lopen in losloopgebied. Op mijn vrije dagen heb ik cursus met hem en ga ik naar het bos. Thuis doen we wel eens een spelletje en leer ik hem trucjes.
Geloof het of niet, maar in de avonduren slaapt hij ook gewoon, hij ligt nu op de bank bij me te tukken.
Als je een hond mentaal en fysiek geeft wat hij nodig heeft heb je gewoon een tevreden hond. Dat kun je prima met werk combineren. Er hoeft niet de hele dag aan een hond geplukt te worden, echt niet.
Edit; je noemt ook nog andere activiteiten; winkelen, uit eten, verjaardagen etc.
Ik ga zelden naar verjaardagen en ik ga ook zelden winkelen. Uit eten wel, maar dan wel op dagen dat ik overdag tijd heb gehad voor de hond, niet aansluitend op een lange dag werken. Ik heb voor de hond gekozen, dus ik zorg dat die in mijn vrije tijd op nummer 1 staat. Eerst de hond in zijn behoeften voorzien, daarna mezelf. En dat is zeer prima te combineren gelukkig.
Goed dat je er zo goed over nadenkt hoor, er komt vast wel een mogelijkheid voor je!
Divers schreef:Dat lees ik ook veel, ''hij is maar 3, 4, 100 dagen alleen'' maar een hond denkt niet zoals een mens. Wij denken ''nou, 5 dagen werken en dan heb ik weer lekker weekend!''
Ik vind het goed dat jullie zo'n fijn schema hebben waar een hond bij kan, maar ik ben dus eigenlijk benieuwd naar ervaringen van mensen die het niet zo super geregeld hebben dat de hond mee mag naar het werk, of er altijd wel iemand thuis is!