Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lindsey_99 schreef:De richtlijn van de fabrikant is een richtlijn. Je moet naar je hond kijken en zien of deze er genoeg aan heeft. Heb je een heel actieve iets te slanke hond, dan mag ie wat meer, heb je een bankaardappel met vetrolletjes, dan mag het wat minder zijn.
horsiegek schreef:@mvdende:
Kip 46% (Bevleesd Rugdeel, Vel), Rund 42% (Long, Pens, Spiervlees, Nier, Lever), Mais, Tarwe, Bietenpulp (gedroogd), Zonnebloemolie, Zalmolie, Vitaminen, Mineralen.
Analytisch:
Ruw eiwit 11,7%, Vetgehalte 14,5%, Ruwe Celstof 0,7%, Ruwe As 2,8%, Vocht 62,4%, Calcium 0,62%, Fosfor 0,50%.
Het is een vrij arm voer zo te zien, meer voeren of andere voer en een tool om minder te laten schrokken zou ik dan denken.
mvdende schreef:horsiegek schreef:@mvdende:
Kip 46% (Bevleesd Rugdeel, Vel), Rund 42% (Long, Pens, Spiervlees, Nier, Lever), Mais, Tarwe, Bietenpulp (gedroogd), Zonnebloemolie, Zalmolie, Vitaminen, Mineralen.
Analytisch:
Ruw eiwit 11,7%, Vetgehalte 14,5%, Ruwe Celstof 0,7%, Ruwe As 2,8%, Vocht 62,4%, Calcium 0,62%, Fosfor 0,50%.
Het is een vrij arm voer zo te zien, meer voeren of andere voer en een tool om minder te laten schrokken zou ik dan denken.
Daar zit dus idd iets van granen in. Zeker wel iets van 10%.
Ik zou overstappen op een kvv die uitsluitend uit vlees bestaat.
owens-mama schreef:Ik ga nu eerst wat meer geven op de dag. Na het eten gaat hij eerst een tijdje in de bench uitbuiken.. maar welk merk is dan alleen vlees. Ik zie door de bomen het bos niet meer..( en iemand vroeg me net of hij gecastreerd is, hij is gecastreerd)
Hij heeft net een bakje Renske op, zonder overgeven.. en tussendoor als beloning een stukje Rodi worst. Zonder overgeven..
Mizora schreef:Ik vind hem wel echt aan de magere kant. Zijn ruggengraat steekt te veel uit en zijn ribben op de snuffelfoto ook.
Zijn rug ziet er op de foto's uit als een 2 (op 9) en zijn ribben als een 3. Ideaal is voor dit type hondje 4-5.5.
https://www.royalcaninhealthyweight.co. ... w49678.jpg