Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
robert45 schreef:Is de vleugel er echt af of zijn de pennen eruit? Zie geen druppel bloed namelijk en dat zou je wel verwachten.
Elfie schreef:Dit is nog een jonkie... Waarschijnlijk net uitgevlogen uit het nest en dus een makkelijk slachtoffer voor de kat... Het vleugeltje is waarschijnlijk verorbert door de kat. Ze zijn daar heel snel in.
Hoe lang ging die dierenambulance op zich laten wachten? Het duurt nu toch al erg lang vind ik.
Veel beterschap voor je baby.
horsiegek schreef:Zie je wel echt verschil dan in vleugels? Die jonge vleugeltjes zijn nog erg klein... misschien is er wel niks aan de hand met dit vogeltje? Hoop het althans, sneu als hij zo gewond is geraakt. Normaal gezien zou je toch verwachten dat het beestje veel bloed verliest.
8nnemiek schreef:Als het een jonkie is, wellicht is hij dan gewoon geboren met een afwijking? Misschien net uitgevlogen, of geprobeerd althans, en al snel door de kat gevonden?
DeMolenhoek schreef:Durf je het op te nemen en een duidelijkere foto te nemen?
DeMolenhoek schreef:Nee hoor. Je neemt het op en je ziet vrij snel of er geen vleugeltje meer is (dan zie je vlees en bloed zitten, of een oude wonde/misvorming. Of toch een vleugel waar de veren zijn uitgetrokken. Je kan van de hals naar de staart wrijven langs de vleugel. Als deze er dan nog is kun je die gewoon opheffen.
Elfie: Ik durf op de foto af niet met zekerheid te zeggen dat de vleugel weg is.
DeMolenhoek schreef:Ik gok dan dat hij zijn vleugel nog heeft maar gewoon geen veren meer. Vleugels zijn in verhouding echt heel erg klein.