Duivennest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 00:43

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:47

:D Je hebt er in elk geval een bezigheid aan !
Bouw je alles netjes om haar nest heen, gaat ze 't verslepen :+

NoLimit Leuk !! Slim, zo'n hangbakje als nest gebruiken :Y)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:59

Leuk hoor maar het is wel kans dat ze doorgaan met nieuwe nesten maken. Ik heb ook al paar x nesten gehad en nu zitten er ook twee kuikens, inmiddels komen ze van het nest, zijn bijna even groot als pap en mam en worden nog door hun gevoerd. Ik denk nog twee weken dan zijn ze uitgevlogen. Veel plezier met jouw kuikens, het is ook mooi om ze te zien opgroeien!

NoLimit_93

Re: Duivennest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:24

Ja we hebben 3 bakjes trapsgewijs hangen maar de plant in het bovenste bakje ging dood en toen zijn ze ingetrokken.

Scheelt dat ik er momenteel niet zelf woon maar mijn zwager :+

Het nest is momenteel leeg maar eigenlijk helemaal geen poep op het balkon gehad zoals ik bij andere wel gelezen heb. Weet niet of hij het nest weg gaat halen of gewoon lekker laat zitten.

Hier in Aruba hadden we ook bijna een nestje, dit was alleen in mijn broekje die ik te lang aan de waslijn had laten hangen :')
Heel sneu want het beestje kwam aanvliegen toen ik hem weghaalde (nest was leeg) maar ik had toch echt de waslijn nodig...

Afbeelding

Afbeelding

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:39

Degenen die hier zo gemakkelijk praten over hoe leuk het is en schandalig om op te ruimen, hebben vast nog nooit overlast van duiven gehad.

Ons hele complex is vergeven van de duiven, veren en poep.

Nee, een duif is niet agressief maar ze worden niet voor niets vliegende ratten genoemd er wordt op internet zelfs geadviseerd het nest en de poep niet zelf op te ruimen omdat dat zo ongezond zou zijn.

Dat gezegd hebbende, ik ben ook dierenliefhebber en zet zelfs de kleinste spin netjes buiten.

Wij hebben ook 1x een nest laten zitten. Er kwam 1 duif uit, oerlelijk maar o zo schattig <3

Daarna alles weggehaald en weggegooid zodat er geen 2e nest kon komen.

Dus voor 1 x wel echt leuk, maar liever niet meer op mijn balkon.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:53

Hier geen duiven, maar een spreeuwen nestje.
Was druk bezig met het weghalen van klimop toen dit kleintje me ineens vragend aankeek. :')

Afbeelding

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:06

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:15

Waar is eitje twee nou gebleven?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:08

NoLimit_93 schreef:
Ja we hebben 3 bakjes trapsgewijs hangen maar de plant in het bovenste bakje ging dood en toen zijn ze ingetrokken.

Scheelt dat ik er momenteel niet zelf woon maar mijn zwager :+

Het nest is momenteel leeg maar eigenlijk helemaal geen poep op het balkon gehad zoals ik bij andere wel gelezen heb. Weet niet of hij het nest weg gaat halen of gewoon lekker laat zitten.

Hier in Aruba hadden we ook bijna een nestje, dit was alleen in mijn broekje die ik te lang aan de waslijn had laten hangen :')
Heel sneu want het beestje kwam aanvliegen toen ik hem weghaalde (nest was leeg) maar ik had toch echt de waslijn nodig...

[ [url=m/cnMVXB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lqonc8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geweldig dit ! :D
Broekje hing al eventjes aan de waslijn ? :=

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:09

Matheno schreef:
Hier geen duiven, maar een spreeuwen nestje.
Was druk bezig met het weghalen van klimop toen dit kleintje me ineens vragend aankeek. :')

[ [url=m/h5ooYG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jouw onderschrift is helemaal van toepassing op dit kleintje :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:37

Duiven hier hadden weer een ei gelegd... heb deze toch echt wel weggehaald, ik ga met 2 maanden ong verhuizen en geen zin in nog meer rotzooi :+

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 18:52

Britta31 schreef:
Waar is eitje twee nou gebleven?

Bij mij bedoel je?
Ik keek net & toevallig was moeders van t nest af! Liggen nu 2 kleine gremlins

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:19

Gremlins :')
Leuk dat het gebroed succesvol was !

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:58

Ik haal het ook weg, het schijt alles onder.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 00:54

Vanmiddag even naar het nest gekeken & er is nog een gremlin, hij is al een heeeel stuk gegroeid

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:49

Waar is 2e gremlin gebleven ?
Of bedoel je dat er in totaal nu 3 gremlins zijn ? :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:00

anjali schreef:
Je gaat toch geen nestje weghalen!!!Dat is nergens voor nodig. Duiven zijn ook niet agressief.N.a.v. dit topic herinner ik me dat ik vele jaren geleden een vriend had die ook op een flat woonde en toen een duivennestje op zijn balkon kreeg.Hij had toen last van het gekoer van die duiven,en strooide daarom gif op zijn balkon! Ik heb hem toen gezegd,of jij haalt dat gif nu meteen van je balkon,of het is uit tussen ons!!!!!Ik heb nooit meer iets van hem gehoord. Zo eindigde een jarenlange vriendschap. :(

Ik wel hoor, alles zat onder en ik woonde 3 hoog, zonder balkon. De hele zomer had ik duiven in mn dakgoot.

Jaar erna dus wel de nestjes gesloopt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:15

Ja hoor ik ook. Wilde duiven schijten overal en dragen veel parasieten zoals wormen en mijt en vogelluis met zich mee.
Die hoef ik niet in mijn tuin en al helemaal niet in de buurt van mijn volieres.
Hier proberen ze ieder jaar in onze treuriep te nestelen maar ik blijf ze dan net zo lang weg jagen tot ze het opgeven.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:25

Ik dus ook Cayenne.
Wij hebben coniferen als afrastering staan, daar vliegen ze altijd in voor nesten te bouwen.
De hele stoep onder stront.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:35

Bij mij zijn het nu echte piepers! Al zo groot als pa en ma maar kunnen nog niet vliegen. Mijn kat vindt ze ook reuzeinteressant. Zit er uren naar te staren per dag. Ik wacht tot ze uitgevlogen zijn en dan de zooi opruimen. Het was dat ik dit nest niet had gezien want ik haal ze ook weg. En na drie nesten heeft men al genoeg duivenkinders rondvliegen hier! Al blijft het ook schattig om te zien, die zooi is wel stuk minder om op te ruimen daarna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:12

ClauH schreef:
Nee, een duif is niet agressief maar ze worden niet voor niets vliegende ratten genoemd er wordt op internet zelfs geadviseerd het nest en de poep niet zelf op te ruimen omdat dat zo ongezond zou zijn.

Mijn 84jarige buurvrouw vertelde van de week dat ze er eentje van het dak heeft geschoten en heeft opgevroten. Ik vond het maar een smerig idee. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:01

RedPassion schreef:
Blijft vreemd, de 'diervriendelijkheid' van de gemiddelde Bokker. En dat terwijl je op een paardenforum toch wat meer dierenliefhebbers zou verwachten...

In elk geval, lekker laten zitten. :) Agressief zijn ze totaal niet en wat is eventueel wat schoonmaakwerk in ruil voor nieuw leven? Er is al zoveel leefgebied van wilde dieren weg, als ze hun plekje ergens vinden is het toch niet nodig om ze daar ook weer weg te jagen.

Jij eet dan vast ook geen kippeeieren :')

Duiven kunnen best eens agressief worden hoor, vooral tijdens de nest periode. Meestal wisselen vader en moeder het broeden af. Ik heb duiven en als ik alles uit laat broeden, dan zit je voor je het weet met aardig wat duiven extra. Ik verwissel de eieren altijd met nep eieren. Hier blijven ze meestal nog wel een week of wat langer op zitten, tot ze ze afstoten. Ik doe dit ook om het duivinnetje een beetje rust te geven. Haal je de eieren lukraak weg, dan laat de doffer het vrouwtje niet met rust.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 18:50

Pandora2 schreef:
Waar is 2e gremlin gebleven ?
Of bedoel je dat er in totaal nu 3 gremlins zijn ? :D

Ik weet niet waar de 2e is gebleven...

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:31

Wat een mooie lelijkerd ! :D <3

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:42

Ik snap dat je er een hoop rotzooi van hebt.
Maar wat is er nu leuker om een jong dier te zien opgroeien en het nest te zien verlaten :D

Dit staat op de site van de dierenbescherming!

Het broedseizoen is volop aan de gang en overal zijn vogels druk bezig met het bouwen van nestjes. Soms komen die op plaatsen die voor mensen net niet helemaal handig zijn. Toch mogen nestjes niet weggehaald of vernield worden.

In Nederland zijn alle inheemse vogels beschermd. Dat betekent onder meer dat de nesten tijdens het broedseizoen niet weggehaald of vernield mogen worden. Sterker nog: het is strafbaar. Bij de meeste nesten mag dat pas als de eieren zijn uitgekomen en de jongen zijn uitgevlogen. Het uitvliegen van de jongen gebeurt ongeveer vier weken na het uitkomen van de eieren.

Er zijn vogelsoorten waarbij de nesten jaarrond niet vernield of verplaatst mogen worden. In een enkel geval kan een nest ernstige overlast veroorzaken. Dan kan het zijn dat het nest verwijderd mag worden. Daar is dan wel een ontheffing voor nodig. De provincie of het Ministerie van Economische Zaken hebben daar meer informatie over.