Geslachtsbepaling babycavia's, wie wil meekijken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:56

J_emma schreef:
melody7 schreef:
Ik denk toch dat het alle drie zeugjes zijn. 1 lijkt op dezelfde manier vertekend te zijn als 4. In het echt blijft wel het makkelijkst ja!

Ik woon onderin Brabant dus daar heb je ook niets aan. Waarschijnlijk zie je het over een paar weken wel duidelijker dan nu, als ze groter worden wordt het verschil ook groter. Heb je eventueel geen fokker of opvang in de buurt waar je even langs mag komen?

Dan denk je dus nu ook dat 1 een zeugje is, of begrijp ik je verkeerd?
Ik heb geen haast om het 100% zeker te weten hoor, ga inderdaad als ik over 2-3 weken nog twijfel wel zoeken of iemand irl kan meekijken. Maar het is wel leuk om het zoveel mogelijk te weten. En handig i.v.m. welke twee waarheen verhuizen :-)

Ik denk inderdaad dat 1 toch ook een zeugje is, maar ik ben net als Tinkermuts niet helemaal overtuigd.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:06

J_emma schreef:
Tinkermuts schreef:
Hier vind ik nu zeker weten weer een dame haha, 1 twijfel ik nu wel over ...jeetje, word er niet makkelijker op haha. Waar woon je, in het midden vh land ergens? Hahaha

In de buurt van Gouda.. Niet helemaal jouw kant gok ik, n.a.v. de foto's die ik van quads en buitenritten gezien heb :-)

Valt mee, ik werk in Nieuwegein, maar toch wat te ver om even te kijken, anders had ik het met liefde even gedaan.
En ik ben ook wel nieuwsgierig hoor haha

Tinkermuts

Re: Geslachtsbepaling babycavia's, wie wil meekijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:09

Vind ze wel mega cute hoor

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 18:23

Zijn ze ook! Zo grappig dat ze meteen helemaal af zijn. Heel anders dan konijnen.. :-)

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 18:25

[/quote]

Ik denk inderdaad dat 1 toch ook een zeugje is, maar ik ben net als Tinkermuts niet helemaal overtuigd.[/quote]

Dan was mijn twijfel in elk geval niet raar :-)
Dus 1 blijft onduidelijk, 2-3-4 zeugje en 5-6-7 beertje. En 8 zeugje dat niet meewerkt ;-)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:31

Ik hebn hele leven al caafjes maar blijf het wonderlijk vinden hoe af en zelfstandig ze gelijk zijn bij de geboorte. Ook vrienden denken altijd dat ik een grapje maakte als ik zeg dat ze net geboren zijn

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:32

Het schijnt dat haasjes bij geboorte ook zo compleet zijn.

Je hebt idd een foto baby en een verschrikkelijk eigenwijze baby hihi

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 19:30

Tinkermuts schreef:
Het schijnt dat haasjes bij geboorte ook zo compleet zijn.

Je hebt idd een foto baby en een verschrikkelijk eigenwijze baby hihi

Van voren is ze best fotogeniek (eerste foto).. Ze is gewoon preuts denk ik :D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:36

Haha denk het ook.

Ik kom net thuis en kon m'n hart ook ophalen, vandaag hier ook een drietal geboren, dus gelijk ff geslachten gecheckt, twee dames en een heer

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 19:49

Ahhh leuk. Foto! :D

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 19:51

En jij was dus meteen bij alle drie zeker. Ik ook bij ons nestje van drie, de twijfelgevallen kwamen uit het clubje van 5. Die waren gemiddeld ook 25 gram lichter, misschien scheelt dat ook? Net iets minder ontwikkeld ofzo? Geen idee hoor :-)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:56

Ja gelijk zeker maar ze zijn idd ook groot, die kleintjes is volgens mij idd ook lastiger.
Mijn nestje van vandaag en laatste fotobis van twee weken geleden wat ik m'n mooiste nestje ever vind, ben verliefd op lilac kleur.
Dat zijn twee heren en 1 dame.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:00

Oh stipje, ik vind cavia's zo leuk.
Die lilac variant is helemaal gaaf ;)

Ik ga mee met de andere bokkers, 1 is gokwerk, zou beertje zeggen maar dan heeft ie wel een ieniemienie pielemuis... :+

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:01

Haha ik zou hem shrimpeldickie noemen dan haha

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:08

Arm beestje _O-

Het zijn in ieder geval allemaal heel knappe baby's, die van jou ook Tinkermuts! <3

Ik heb een zeugje wat maar 50 gram woog in de eerste 10 dagen, daarbij was het geslacht in het begin ook lastiger te zien dan bij haar broertjes en zusjes. Het is dan zo klein..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:17

Wij zijn allemaal geloof ik beetje gekke cavia vrouwtjes hè haha
Mensen vragen wel eens wat ik er mee moet, tja, ik vind het gewoon zulke vreselijk leuke en gezellige diertjes.
Als ik uit m'n werk kom en loop ik de tuin in, ik fluit dan een x en dan komen ze gelijk allemaal naar buiten rennen al terug fluitend, zo schattig.
Er moet dan natuurlijk wel een snackbar voor ze open hè haha

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 20:25

Ik had er als kind één die 's nachts uit het hok sprong, op mijn bed sprong en bij me ging liggen. Serieus. Een kangaroecavia :-)
En die piepte ook altijd als ik uit school kwam, ruim voor mijn moeder me hoorde. Ze zijn zo leuk!

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 20:27

Maar waar laat jij ze Tinkermuts, of houd je ze gewoon allemaal?
Ik vind het wel een verantwoordelijkheid hoor, goed adres vinden. Ben er nu 4 kwijt aan goede vrienden, 2x2. Maar als ik geen goede plek vind blijven ze gewoon..

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 20:31

melody7 schreef:
Arm beestje _O-

Het zijn in ieder geval allemaal heel knappe baby's, die van jou ook Tinkermuts! <3

Ik heb een zeugje wat maar 50 gram woog in de eerste 10 dagen, daarbij was het geslacht in het begin ook lastiger te zien dan bij haar broertjes en zusjes. Het is dan zo klein..

Heb het nog even nagezocht, maar de twijfelgevallen waren ook echt de twee lichtste. 73 en 76 gram . Bij die van 106 en 102 was het duidelijker.
Maar 50 gram is wel ienimini! We hebben er ook ooit zo een gehad. Twee broertjes, de ene was bij de geboorte 40 gram en de andere ruim 100. Uiteindelijk allebei even groot, en allebei ruim 8 geworden.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:35

Mijn vrouwtjes blijven, mannetjes zet ik op mp voor klein aanschaf bedrag, merk vaak wel aan de reacties of potentiële nieuwe baasjes lief gaan zijn voor ze of niet, ik vraag wel beetje door en wil niet dat ze alleen zitten.
Dus per twee of een fotootje van het toekomstige vriendje.
Maar het blijft natuurlijk een risico.
Ik hoop altijd dat ik het goed doe.
Ik heb zelf altijd alleen vrouwtjes, zo nu en dan leen ik een beertje als ik een nestje wil.
Heb nu acht volwassen dames en zes baby's, en ze hebben bezit van m'n halve tuin genomen haha, mijn man schud z'n hoofd nog wel eens.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:36

Wat een kleintjes die van 50 gram zeg

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:42

1 t/m 4 een zeugje, 5, 6 en 7 een beertje, 8 is zo niet te zien helaas. Wanneer je de huid rond het geslacht tussen je vingers zachtjes iets strak trekt, kun je goed zien of de cavia een Y vorm (zeugje) of een streepje, I, overhoud. Een beertje heeft de bovenste lijntjes van de Y niet, die heeft echt alleen een streepje. 50 gram is wel heel klein.. Hopelijk trekt die snel ook bij!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:22

Wat gaaf een cavia die zelf uit zijn kooi springt om bij je te komen liggen! Dat zijn bijzondere karakters.

De cavia van 50 gram van mij is inmiddels al 4,5 jaar oud! Echt een wonder. Ze was helemaal afgeschreven, maar met heel veel gebroken nachten en veel geduld is het een grote, dikke cavia geworden. Ze lijkt wel een soort van down syndroom (down syndroom bestaat bij cavia's niet, maar het lijkt er wel op) te hebben, vandaar dus dat ze zo klein was en afgestoten werd. Laatst waren we bij een nieuwe dierenarts en zij zag het ook meteen. Ze heeft een heel bijzonder karakter en wat gekke trekjes, maar ze heeft nooit pijn gehad en is altijd heel vrolijk <3

Afbeelding
Afbeelding

Hier hebben ze een eigen zoldertje boven de schuur met grote bakken, want ik wilde ze niet weg doen :+ Ben heel blij dat we die keuze gemaakt hebben, het zijn zo'n fantastische beesten en het is echt heerlijk om naar de interactie in een groep te kijken.
Dit is de vrouwenbak met 7 zeugjes en een castraat:
https://boktimg.nl/img/m/Q2J1QC.jpg

Hier wonen de twee broertjes (Hier nog met hun vader):
https://boktimg.nl/img/m/KwC2lk.jpg

Ik denk dat ik wel voldoe aan 'gek cavia vrouwtje' :')

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:26

Kan nog veel gekker hoor! Haha, maar leuk! 50 gram kan idd, soms doen de kleintjes het zelfstandig heel goed, ik voer kleintjes met zo'n gewicht idd melk bij, maar blijft spannend! Jouw foto's zijn altijd zo gaaf Melody7!

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 21:27

Oh joh, die van 50 gram was dus ook al een tijd geleden. Superleuk allemaal!
Ik ben twee mannetjes straks in elk geval kwijt aan goede vrienden. Vrouwtjes overhouden is niet zo'n drama. Maar als het 3 mannetjes zijn is het wel lastig.. Dus ik hoop dat Shrimpiedickie een beetje doorgroeit ;-)