eponine schreef:Is hij wel getest op giardia? Omdat je schrijft dat je twijfelt of ie het wel heeft? De onze heeft gelukkig geen diarree ervan, ze is zelfs aangekomen in gewicht, en eet super! Ik dweil nog steeds dagelijks met halapur en medicinale dettol, afwisselend met de stoomreiniger en om de paar dagen inbad. De 2e kuur panacuur heeft ze net achter de rug. Ik hebzelf testkists besteld zodat ik over een maandje nog eens kan testen. Wel twijfel ik aan de hus...zou ze het daar hebben opgelopen? En moet ik ze dan straks wel weer meegeven...
Nee hij is niet getest. Ik heb hem geadopteerd via een stichting, hij komt uit een asiel in Roemenie. Toen we hem daar ophaalden kregen we een rits panacur mee met de melding 'hij heeft waarschijnlijk giardia, geef hem vijf dagen iedere dag een halve pil en dan is het prima'. Zit me vooral dwars dat we toen geen voorlichting hebben gehad over schoonmaken etc. Maar goed. Dat werkte dus niet, en hij bleef diarree hebben. Op een gegeven moment zijn we een nachtje weg geweest, kwamen we thuis en lagen er overal in huis kleine beetjes poep. Hij kon het dus gewoon echt niet inhouden. De volgende dag gelijk naar de dierenarts gegaan, en die gaf aan dat het ziektebeeld zo overduidelijk overeen kwam met giardia dat hij liever wou behandelen dan nog eens drie dagen testen, ook omdat hij dus overal poepte en dat voor ons echt geen leefbare situatie was. Hij heeft nu 2 rondes panacur achter de rug en ik zou morgen kunnen beginnen met een nieuwe, maar twijfel. Hij krijgt van de panacur naar mijn idee ook enorme diarree en zo wordt het een beetje een gebed zonder end.