Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eponine schreef:Is hij wel getest op giardia? Omdat je schrijft dat je twijfelt of ie het wel heeft? De onze heeft gelukkig geen diarree ervan, ze is zelfs aangekomen in gewicht, en eet super! Ik dweil nog steeds dagelijks met halapur en medicinale dettol, afwisselend met de stoomreiniger en om de paar dagen inbad. De 2e kuur panacuur heeft ze net achter de rug. Ik hebzelf testkists besteld zodat ik over een maandje nog eens kan testen. Wel twijfel ik aan de hus...zou ze het daar hebben opgelopen? En moet ik ze dan straks wel weer meegeven...
Catnip schreef:Wat krijgt hij voor voer? Mijn redding bij hardnekkige diarree is Royal Canin Sensitivity Control. Knapperd die daar nog doorheen schijt na 2 weken consistent alleen dit geven
Emmaa_ schreef:Oef wat lastig zegDie van mij braakt niet, hij wisselt wel wat in gewicht. Ik merk echt dat hij een stuk smaller wordt tijdens de panacur en dat dat in de week erna weer bijtrekt. Maar ja, als je na een week gelijk nog een kuur erin moet fietsen heeft dat ook niet zo veel zin.
Hutcherson schreef:Emmaa_ schreef:Oef wat lastig zegDie van mij braakt niet, hij wisselt wel wat in gewicht. Ik merk echt dat hij een stuk smaller wordt tijdens de panacur en dat dat in de week erna weer bijtrekt. Maar ja, als je na een week gelijk nog een kuur erin moet fietsen heeft dat ook niet zo veel zin.
Beste manier is 5 dagen kuur, 10 dagen rust, 5 dagen kuur.
Emmaa_ schreef:Rijstwater (en ook rijst) hebben we geprobeerd op aanraden van de dierenarts maar vreet hij niet. Gekookte kip heel mondjesmaat, witte vis heb ik nog niet geprobeerd dus is wel een optie. Het lastige is dat hij destijds de panacur en nu de probiotica echt ergens doorheen gemengd moet hebben, anders eet hij het gewoon niet op. Met het natvoer wat we nu geven gaat dat prima, maar hij eet het bv met Whiskas natvoer ook alweer niet.
Ik ga morgenochtend even bellen met de DA en ga dan gelijk even vragen hoe veel baat we erbij hebben om hem sensitivity control te geven. Denk dat het voor iedereen in huis een stuk prettiger behandelen is als hij stopt met alles onderschijten namelijk
Indi_Vito schreef:Voorlopig vers vlees voeren helpt de darmen ondersteunen.
5 dagen panacur
Dag 3 alles wat gewassen kan worden wassen liefst zo heet mogelijk.
Kat ook wassen is zeer belangrijk!!
Vloer dweilen met spiritus.
En alles waar de kat komt schoonmaken met spiritus.
Zodra je kat op de bak is geweest schoonmaken en dan de hele bak verschonen anders blijf je her besmetten.
En dag 5 van de panacur weer alles schoonmaken ontsmetten en wassen.
5 dagen geen panacur en dan weer 5 dagen wel waarop je op dag 3 en 5 weer alles schoonmaakt en ontsmet.
Het is ontiegelijk veel werk maar zo ben ik er vanaf gekomen