Hond ‘sabbelt’ op deken/kleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 00:45

Anna79 schreef:
Wij hadden een kat die het deed, maar dan echt op schoot aan je kleren en pootjes trappelen. Heel hard spinnen en ze was dan helemaal in een soort trance.
Zou het bij honden misschien een soort van oversprong gedrag zijn, om zichzelf te kalmeren na spanning?

Zou me niks verbazen als er honden zijn die dit doen. Ik zou t dan niet echt oversprong gedrag noemen, maar eerder gewoon als troost reactie.
Als ik naar mijn eigen hond kijk doet hij het alleen niet als reactie op spanning.

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 02:15

Mijn pup doet dit ook, vaak is dit meer ontspanning. Hij doet dit altijd op het puntje van een kussentje en valt hierna ook altijd in slaap!

Dus je moet je hierom echt geen zorgen maken. Het is vaak gewoon een ontspan momentje.
Van kleins af aan al.

Afbeelding

Afbeelding

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 07:27

Anna79 schreef:
Wij hadden een kat die het deed, maar dan echt op schoot aan je kleren en pootjes trappelen. Heel hard spinnen en ze was dan helemaal in een soort trance.
Zou het bij honden misschien een soort van oversprong gedrag zijn, om zichzelf te kalmeren na spanning?

Nee want hier doet ze het vaak ‘s avonds als we in bed liggen. Ze mogen bij ons op de slaapkamer komen. Dan zou ze hier voor niet haar vaste momenten hebben.

x_Jeanine_x

Re: Hond ‘sabbelt’ op deken/kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 07:32

Onze oma hond doet dit ook al haar hele leven. Geeft rust en geborgenheid en dat ze zich fijn voelt.
Beestje is nu denk ik 12 jaar. Alleen deze hond de pakt altijd een knuffel in de mand waar ze gaat liggen slapen.

Paloedie

Re: Hond ‘sabbelt’ op deken/kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:01

Onze labradorteef van een jaar doet dit ook van pup af aan. Alleen op haar pandabeer, dat is ondanks wassen ondertussen echt een smerig afgesabbeld vod haha. Ze haalt hem ook regelmatig doelbewust uit de mand om ermee bij ons te komen liggen. Ik heb altijd gelezen dat het onschuldig is, tenzij ze niet zonder kunnen. Daarom mag ze hem bij ons niet mee de bench in snachts. En volgens mij sabbelt ze daar dan niet op de deken

Afbeelding
Als puppy

Afbeelding
En nu