Wat jammer dat het je zo zwaar valt trouwens! Ik hoop dat je er snel een prettig ritme in vindt en, ondanks de twijfels en gebroken nachten, lekker kunt genieten van je kleine pluizenbol!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SimoneeM schreef:Daarop focussen dan, dat helpt! En die angst begrijp ik. Mijn kittens waren mn eerste eigen dieren. Je denkt dan steeds “merk ik het wel als ze ziek zijn? Eten ze wel genoeg? Moeten ze niet zus of zo.. etc etc”. Toch ineens een levend wezen waar je voor moet zorgen. Wordt vanzelf minder
DezeNaam schreef:Ik ben benieuwd welk ras het is? Mede ook omdat kleinere honden wel vaker moeilijker zindelijk zouden worden. (Al is het voor een groter ras ook niet eens zo problematisch moest hij nog niet zindelijk zijn, sommige honden doen er bijna een jaar over om zindelijk te worden als je pech hebt.) Mijn ervaring is wel dat honden veel sneller zindelijk worden als je ze gewoon bij je in bed laat slapen, dan slapen ze ook ineens door.
En inderdaad, best een oppas regelen voor de dagen dat je weg bent (in het begin).
Verder is je gevoel wel ‘normaal’, je wilt het uiteindelijk ook gewoon goed doen... Als je op Hondenpage kijkt kan je regelmatig van die topics terug zien komen en het is iets wat de beste kan overkomen. Het probleem moet je niet bij je pup gaan zoeken maar bij jezelf, wat is de reden dat je hierdoor zo in paniek geraakt? Heb je vaker last van overthinking of perfectionisme?
xDominique schreef:kiwiwitje schreef:Wat gaat er precies mis, waarom moet je huilen?
Het omgaan met verandering, nieuw ritme vinden, de verantwoordelijkheid "ineens" denk ik.
xDominique schreef:Ninx schreef:Is er iemand die de pup op jouw halve dagen weg kan komen uitlaten?
ben je bekend met sombere gevoelens zoals je die nu ervaart? Dus voordat de pup kwam?
Jaa sombere gevoelens ben k zeker bekend mee, helaas ook goevoelig voor!
xDominique schreef:khirshanta schreef:Hoeveel ervaring heb je met het opvoeden van honden?
Met mijn ex had k samen een Husky pup, maar dat is mijn enige honden ervaring. En dat was opvoeding met zn 2en. Is toch even wat anders voor mijn gevoel nu
bigone schreef:Ts, misschien gooi ik nu de knuppel wel in het hoenderhok maar ik vind dat dit soort honden een zeer stabiele baas moeten hebben. En dat ben jij blijkbaar nu niet dus denk er even goed over na of je dit aankunt en zeker weet dat jij de consequente baas kunt zijn die de hond nodig is en anders je verantwoording nemen. Komt bij dat ik het not done vind om een pup de hele nacht en dan ook nog eens de morgen in de bench te stoppen. In de nacht prima maar niet ook nog eens een ochtend er achter aan. Het is een pup, die is opvoeding ipv opsluiting nodig.
bigone schreef:Ts, misschien gooi ik nu de knuppel wel in het hoenderhok maar ik vind dat dit soort honden een zeer stabiele baas moeten hebben. En dat ben jij blijkbaar nu niet dus denk er even goed over na of je dit aankunt en zeker weet dat jij de consequente baas kunt zijn die de hond nodig is en anders je verantwoording nemen. Komt bij dat ik het not done vind om een pup de hele nacht en dan ook nog eens de morgen in de bench te stoppen. In de nacht prima maar niet ook nog eens een ochtend er achter aan. Het is een pup, die is opvoeding ipv opsluiting nodig.
SimoneeM schreef:Ik heb dit gevoel dus wel eens gehad toen ik mijn 2 kittens net had. Kwam bij mij vooral omdat ze last hadden van diarree en het dus even niet zo lekker deden.
Ik dacht meteen “Oh help straks doe ik het allemaal verkeerd”. Net als nieuwe ouders met baby’s dus :’).
Ik kan me voorstellen dat een puppy ook wel even intensief is; wrs voel je je daarom even sip.
Depressief zou ik het idd niet direct willen noemen. Gaat wrs wel weer over. Zijn er ook momenten dat je wel van de pup geniet?
Hypericum schreef:Och TS, ik herken het zó goed!
En ook de reacties van anderen die het niet lijken te begrijpen.
Hier een pup van nu bijna 6mnd en ik begin heel langzaam uit mn post-pup-natale depressie te klimmen.
Want, allemachtig, wat viel het vies tegen!
Ook hier er heel goed over nagedacht, niet de eerste hond, top voorbereid, cursus, privéles en alles.
Maar dat is allemaal geen garantie dat je op een roze puppy wolk komt.
Ik heb hem intens gehaat en vervloekt, de gebroken nachten, de intensiteit die het met zich mee brengt, dat kleine wezentje dat zo afhankelijk van je is en waarbij je nooit zeker weet wat hij bedoelt en of je het goed aanvoelt.
Ben ook een enorme perfectionist, dus dat zal ook zeker een rol spelen en ook ik ben relatief veel alleen met pup.
Dit laatste ook bewust voor gekozen, ik kan tijdelijk minder uren draaien en was de meest logische optie dat ik er dan zou zijn voor de pup ipv partner.
Maar ja het is zwaar! En zoals ik al eerder las, puppentijd wordt geromantiseerd en je lijkt niet te mogen zeggen dat het je vies tegenvalt.
Het was voor mij dan ook een verademing om het eea te lezen over de ‘puppyblues’.
Inmiddels gaat het beter, er begint heel langzaam een band te ontstaan. Al blijven er genoeg momenten dat ik hem graag achter drie lagen gewapend beton wil plakken.
Maar goed TS, het gaat over! Echt! Nu geloof je het wss niet, dat deed ik ook niet, maar ik merk nu dat het wel over gaat...