Wel eten, niet sporten, toch mager?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 18:12

SinneJ schreef:
Even een gekke opmerking, maar mocht de hond meegeweest zijn naar een eerder tropische bestemming, zitten bepaalde ziektes vaak niet in een standaard bloedtest en als de dierenarts er niet van op de hoogte is, kan je lang zoeken. Het zou iets stom zijn om te missen, dus gooi het er toch maar even tussen.

Verder dan Friesland is hij niet gekomen. Leishmania is ter sprake gekomen, maar voldoet verder niet aan het beeld en is dus niet verder onderzocht.

[***] schreef:
Hannanas schreef:
Mwa misschien wat kort door de bocht, een gezonde hond heeft niet zo snel diarree. Ook een oudere hond valt niet zomaar af op hetzelfde voer.

Wat zijn de bloeduitslagen? Is de alvleesklier getest? En ik zou er nog een ontlastingtest tegenaan gooien op bacteriën en zetmeel en schimmels.

Dit. En is hij ook getest op giardia? Dit kan ook flinke verteringsproblemen (waaronder gewichtsverlies) geven.

Hij heeft geen symptomen van giardia, dus daar is niet verder naar onderzocht.

Careano schreef:
Is er ook urine onderzoek gedaan?
Hoe vaak heeft hij diarree of dunnere ontlasting? Is dit vaker dan vroeger?

Urine is al eerder onderzocht ivm ineens in huis plassen. Niks uit gekomen, urine was netjes.
Diarree of dunnere ontlasting heeft hij nagenoeg nooit. Zeker niet vaker dan vroeger, en ik kan me niet de laatste keer herinneren dat hij dat heeft gehad :)

Ik ga morgen de exacte uitslagen nog even opvragen. Het is enkel doorgebeld dat alles oké was, dus de exacte uitslagen weet ik niet nu :)

Anoniem

Re: Wel eten, niet sporten, toch mager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:30

Oh ik meende gelezen te hebben dat hij geen goede ontlasting heeft. Mijn excuus.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 18:35

[***] schreef:
Oh ik meende gelezen te hebben dat hij geen goede ontlasting heeft. Mijn excuus.

Geeft niet :) het is enkel wanneer hij dingen eet waar hij niet goed over kan, zoals bijvoorbeeld kvv. Dus dat wetende, voeren we dat niet en blijft de ontlasting stevig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:39

Ah oke. Het is wel fijn dat je weet waar hij niet tegen kan.
Hij ziet er inderdaad erg mager uit, maar ik zou je geen advies kunnen geven.

Heb alleen ervaring met giardia…...

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:58

Is er ook gekeken naar EPI?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 19:15

Pijn vreet ook energie en aangezien hij na ongeluk slecht in elkaar zit en nu ouder wordt is er zeker een hoop atrose etc. mogelijk. Optie om maandje pijnstilling te geven en kijken of er dan wel weer spek op komt?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 19:23

Tigress schreef:
Het goede nieuws is, we hebben een ''gezonde'' hond! Bloeduitslagen kwamen goed terug. DA kon niks voelen of horen wat niet hoorde.
Een ‘gezonde’ hond die zonder aanwijsbare oorzaak opeens zoveel gewicht is verloren is vreemd. Ik zou gelijk denken aan iets onderliggends.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 09:34

tamary schreef:
Pijn vreet ook energie en aangezien hij na ongeluk slecht in elkaar zit en nu ouder wordt is er zeker een hoop atrose etc. mogelijk. Optie om maandje pijnstilling te geven en kijken of er dan wel weer spek op komt?

Hier heeft mijn moeder toevallig ook over nagedacht. Dit willen we graag gaan proberen, om uit te sluiten dat het door pijn kan komen.
Ik moet toch nog de resultaten ophalen, dus dan kan ik wellicht meteen in overleg over de mogelijkheden :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:38

Vragen om een supplement voor artrose.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:51

Tigress schreef:
tamary schreef:

Hier heeft mijn moeder toevallig ook over nagedacht. Dit willen we graag gaan proberen, om uit te sluiten dat het door pijn kan komen.
Ik moet toch nog de resultaten ophalen, dus dan kan ik wellicht meteen in overleg over de mogelijkheden :j

Dit denk ik ook en waarschijnlijk heeft hij ook een slechte start gehad als pup?
Dat kan ook meespelen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:32

Hoe gaat het nu?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 14:34

Naar omstandigheden goed :D
Hij komt lichtjes weer wat aan, en zo te merken hebben we de boosdoener alsnog kunnen vinden.

We hebben het even aangekeken. We hadden het vermoeden dat er iets moest zijn wat we over het hoofd zagen, maar wat? We hebben stappen terug gezet in de tijd. Zijn er dingen gebeurd of veranderd die misschien toen niet alarmerend waren?
Niks veranderd, geen dingen qua voer, geen ongelukjes gehad...
Het viel me op dat storm zijn voorhuidontsteking wel erg hardnekkig was, ik behandelde het al een tijdje inmiddels. Maar ja, reu...voorhuidontsteking...op zich niks geks aan. Kan gebeuren. Dat dacht de DA ook, dus daar hebben we nooit iets mee gedaan behalve de boel gewoon behandelen met voorhuid cleaner.

Nu was een week of 2 geleden de ontsteking toch zo aanwezig, dat hij klonters van z'n puspiem aan de vacht van zijn achterpoten had zitten. Zijn vacht moest toch weer geschoren worden, dus ik besloot even een ''grote schoonmaak'' te doen. Toch bleef het knagen...hoe kan het, ondanks behandelen, toch zo erg worden?

Even in spoiler. Warning, doggy dick pic :+
Spoiler:
Afbeelding

Zijn pielemans zat helemaal vol met blaasjes! :oo Storm schacht normaal gesproken nooit, dus we hebben ook nooit iets gezien voor die tijd.
Nu zijn de blaasjes geen aanleiding tot het vermageren. Echter, de ontsteking die daarop is gekomen, wel. Die bleek veel dieper te zitten dan we konden zien voor die tijd, waardoor het altijd vrij lichtjes leek. Achteraf was wat wij zagen maar het topje van de ijsberg. De blaasjes kunnen gelukkig worden aangepakt door L-lysine. En laat ik nou net ook een kat hebben die het ook moet gebruiken, dus ik had er alles al voor in huis :D Inmiddels krijgt Storm L-lysine om zijn weerstand te verhogen. De ontsteking is duidelijk al minder aan het worden, en Storm krijgt weer iets meer bedekking over het lichaam. De ruggengraat is niet meer zo ''scherp'' te voelen, en de ribben zijn niet meer zo duidelijk zichtbaar.
Het gaat nog niet hard, maar het lichaam heeft dan natuurlijk ook een hele tijd met een hevigere ontsteking rond gelopen dan we allemaal verwacht hadden. Achteraf terug gerekend, is de puspiemel en het vermageren aan elkaar te linken. Enkele weekjes nadat zijn voorhuidontsteking begon, begon hij ook dunner te worden. Toen die link nog niet gelegd, want hij likte er zoveel aan dat we dachten dat hij het zelf veroorzaakte.
Maar zo te zien hebben we het nu bij de basis aan kunnen pakken, dus we hebben weer goede hoop voor de toekomst :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:12

Ahh daar zal hij wel last van gehad hebben.. :(:)
Doggiedickpic.. _O-
Gelukkig gevonden wat de oorzaak is. :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 16:53

Ja, denk ik ook wel!
Het was iig een ''banketstaaf'' probleempje :+

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:54

Gelukkig de oorzaak gevonden, maar wel vreemd dat de ontstekingswaarden in het bloed dan niet verhoogd waren.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 14:30

Dancer schreef:
Gelukkig de oorzaak gevonden, maar wel vreemd dat de ontstekingswaarden in het bloed dan niet verhoogd waren.

Het was wel iets verhoogd, maar wetende dat hij een voorhuidontsteking had (en hier toen nog geen grote problemen mee waren zoals een klein tijdje later), is hier verder niet naar gekeken. Het lag binnen de waarden, dus er was nog niks alarmerends gaande volgens de gegevens :)