SinneJ schreef:Even een gekke opmerking, maar mocht de hond meegeweest zijn naar een eerder tropische bestemming, zitten bepaalde ziektes vaak niet in een standaard bloedtest en als de dierenarts er niet van op de hoogte is, kan je lang zoeken. Het zou iets stom zijn om te missen, dus gooi het er toch maar even tussen.
Verder dan Friesland is hij niet gekomen. Leishmania is ter sprake gekomen, maar voldoet verder niet aan het beeld en is dus niet verder onderzocht.
[***] schreef:Hannanas schreef:Mwa misschien wat kort door de bocht, een gezonde hond heeft niet zo snel diarree. Ook een oudere hond valt niet zomaar af op hetzelfde voer.
Wat zijn de bloeduitslagen? Is de alvleesklier getest? En ik zou er nog een ontlastingtest tegenaan gooien op bacteriën en zetmeel en schimmels.
Dit. En is hij ook getest op giardia? Dit kan ook flinke verteringsproblemen (waaronder gewichtsverlies) geven.
Hij heeft geen symptomen van giardia, dus daar is niet verder naar onderzocht.
Careano schreef:Is er ook urine onderzoek gedaan?
Hoe vaak heeft hij diarree of dunnere ontlasting? Is dit vaker dan vroeger?
Urine is al eerder onderzocht ivm ineens in huis plassen. Niks uit gekomen, urine was netjes.
Diarree of dunnere ontlasting heeft hij nagenoeg nooit. Zeker niet vaker dan vroeger, en ik kan me niet de laatste keer herinneren dat hij dat heeft gehad

Ik ga morgen de exacte uitslagen nog even opvragen. Het is enkel doorgebeld dat alles oké was, dus de exacte uitslagen weet ik niet nu