Hond doet moeilijk met eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Hond doet moeilijk met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:36

Wat is er mis met een hond te voeren ,wat deze lekker vind en graag eet??

ik kan me echt 100% voorstellen dat élke dag dezelfde gortdroge kruidnoten zo ongelooflijk saai zijn voor een hond, terwijl er zoveel op de markt is waardoor je je hond gewoon lekker en goed kan voeren ,en deze ook een feestje maakt van eten.

Zelf eet je toch ook graag en lekker en niet elke dag maar weer hetzelfde..

begrijp er echt niets van...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:09

ja, dat snap ik ook niet zo goed eigenlijk. Ik vind dat een beetje moeite doen om een brok te vinden (of enkele soorten) dat de grond graag eet echt niet zo moeilijk is. Als ik enkel paprika voorgezet wordt zal ik het uiteindelijk ook eten, want ik ga mezelf niet verhongeren. Maar ik vind het echt gruwelijk vies en zal enkel eten wat ik nodig heb om te overleven ervan ...

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:10

Hier ook een moeilijke eter. Ik geef sinds kort weer half brokken en half vlees. Volledig vlees is financieel even minder haalbaar sinds ik weer een opleiding doe.

De brokken wissel ik van hetzelfde merk elke keer van smaak. Nu begint ze wat moeilijk te doen, en dan koop ik meestal weer wat anders dat werkt. S'avonds krijgt ze sowieso haar geliefde Renske vlees (rauw eet ze niet :+ ) en dan eet ze haar brokken meestal wel mee op.

Ik val altijd terug op mn Renkse. Dat is het enige dat ze eet en waar ze het goed op doet. Ze eet haar brokken meestal, maar alleen op voorwaarde dat er ook vlees is. Enkel brok werkt bij haar niet. Dus misschien dit eens proberen?

Edit; Renske ook in verschillende smaken elke dag. Anders eet ze dat ook niet :+ ...
Laatst bijgewerkt door Joliieeenn op 19-04-19 16:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:13

hier gaat het ook zo. De brokken is altijd brok + rocco (ze heeft ook altijd een kom brok staan maar die weigert ze.). De meeste dagen probeer ik kvv te geven, en als ik het vergeet uit te halen is het brok + rocco. En dan in de rocco verschillende smaken en de kvv ook.

Maar ik denk dat de hond van ts niet een probleem heeft met de soort voeding maar eerder met tijdstip / structuur.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:14

Goof schreef:
Gillbo schreef:
Het lijkt mij eerder een roedel probleem ipv eetprobleem.
Ik zou eens een gedragskunde vragen of die dit herkent.
De baas eet altijd als eerste, daarna pas de lagere in rang..
Heb je wel eens geprobeerd om een commando aan voer te linken, beginnend met snacks?

Mijn honden eten altijd eerder dan ik. Heb ik nu een probleem?
>;)

Nee want jou honden eten gewoon.
Alleen de hond van ts lijkt er wel op te reageren door niet te eten.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:00

Ala je denkt dat het meer angst cq stress gerelateerd is, zou je ook eens bach bloesem brokjes van Renske kunnen proberen. Mijn vriendin voert ze aan haar hond als hij naar pension gaat en sindsdien eet hij veel beter daar.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:20

Wij hebben ook zo'n moeilijke eter. Inmiddels diverse merken hoogwaardige brok in huis en elke maaltijd weer een verrassing welke brok hij krijgt. Soms wat lekkers er over net als de rest maar verder het zal allemaal wel. Wij voeren ook vers en brok enz

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 20:49

Nee ik geloof niet dat het angst is of omdat ie het niet lekker vind. Ik was vandaag half 8 thuis, gaf 'm direct te eten maar nee niks. 10 minuten later m'n vriend thuis en het eerste wat ie doet is z'n bak leegeten. Het is echt 'roedel' gerelateerd.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 07:03

Ja, maar dat heeft mijns inziens dan wel met stress te maken.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 08:04

Ik zou niet teveel druk en aandacht op het eten leggen...
Mijn herder eet ook regelmatig niet goed. Soms laat ze haar eten zelfs 2 dagen staan. Uiteindelijk eet ze wel hoor. Hier is het de regel: ze krijgt eten, eet ze niet, gaat het eten weg en krijgt ze het de volgende keer gewoon terug. Zij krijgt altijd brokken met vlees; Daar is inderdaad niets mis mee. Ik merk inderdaad wel dat ze graag af en toe wat afwisseling heeft.

Ik zou als tip geven: laat je hond zijn eten meer verdienen. Laat hem gedurende de dag, een deel van zijn eten zoeken, geef hem opdrachtjes waarvoor je hem beloont met z'n brokjes, hersenwerkjes,... Daarnaast kan je proberen een andere routine te installeren voor het eetmoment: bijvoorbeeld naar een bepaalde plaats gaat om te eten, een signaal dat aankondigt dat het etenstijd is,... Oefen dat eerst met kleine beetjes, gewoon overdag tussen zijn maaltijden door en nadien kan je het verschuiven naar zijn maaltijden.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:19

fjordjes schreef:
Nee ik geloof niet dat het angst is of omdat ie het niet lekker vind. Ik was vandaag half 8 thuis, gaf 'm direct te eten maar nee niks. 10 minuten later m'n vriend thuis en het eerste wat ie doet is z'n bak leegeten. Het is echt 'roedel' gerelateerd.

Mijn hond doet dat ook wel. Dan is hij blij en opgewonden en gaat hij toch maar zijn eten opeten.

Mijn hond doet regelmatig aan vasten. Zelfs als ik het heel lekker heb klaargemaakt :)) Het hoort ook wel wat bij het ras. Ik vind het juist leuk dat ik zo vaak af kan wisselen met wat ik er nu weer doorheen gooi en mijn hond geniet de meeste dagen dus gewoon van zijn volle voerbak.
Ik heb er geen ding meer van gemaakt. Soms eet hij slechter, andere dagen haalt hij dat weer in. Een beetje zoals een wild dier :D

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:36

Hier staan de hele dag brokken en kan onze hond eten wanneer hij wilt. Als we een dag weg zijn dan eet hij ook niet, zodra we binnen komen begint hij meteen te eten. Miss een vorm van verlatingsangst? Dat hij pas eet als jullie er beiden zijn?

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:31

Dawn1993 schreef:
Hier staan de hele dag brokken en kan onze hond eten wanneer hij wilt. Als we een dag weg zijn dan eet hij ook niet, zodra we binnen komen begint hij meteen te eten. Miss een vorm van verlatingsangst? Dat hij pas eet als jullie er beiden zijn?

Mijn oppashond doet dit ook inderdaad. Hele dag brokken ter beschikking maar eet pas als de baas thuis is (of oppasbaas). Heb niet het idee dat het aan de brokken ligt, maar inderdaad aan de aanwezigheid van mensen.. ik eet ook liever in gezelschap :D