Kat is net klittenband en miauwt non-stop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:33

Wat fijn om te lezen dat er vooruitgang is! Moest er van de week nog aan denken, dus ben blij om te lezen dat het steeds beter gaat. :j

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:38

Emmaa_ schreef:
Even een update: het gaat al een stuk beter. Hij gaat ondertussen makkelijk ergens zelf liggen. Hij miauwt nog wel, maar we proberen ons er ondertussen maar bij neer te leggen dat het gewoon een vocale kat is. Hij doet het vooral 's morgens en als hij iets van je wil, het is ook echt babbelen en niet per se zeuren. De Feliway komt er nog wel te hangen, want we merken dat hij toch nog wel wat angstig is als we bijvoorbeeld haastig door het huis lopen, hij zit nog vrij veel onder de bank. Niet erg natuurlijk en hij is er ook pas een week, maar vind het voor hem vervelend.

Verder denk ik dat mijn angst ook gewoon heel erg gegrond was in het feit dat ik super erg moest wennen aan een diertje in huis. Ik heb altijd wel katten gehad maar ineens een echte eigen hebben is toch wel een flinke verantwoordelijkheid en daar had ik me even op gekeken. Zowel vriend als ik zijn ondertussen gelukkig wel helemaal verliefd op hem geworden.

Onze kat zat ongeveer 3 maanden onder de bank, dus hij went snel!

Nynkster

Re: Kat is net klittenband en miauwt non-stop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:47

Onze kat heeft 3 weken onder de vloer gezeten :+
Feliway heeft hier wel geholpen. Poes was in begin ook echt zon kleefkont maar nu ze haar plekje gevonden heeft is ze lekker rustig en zoekt ze haar eigen plekjes.

Maar was wel beetje katten ding is is gewoon in jouw ruimte liggen. Die van ons moet ook liefste zo dicht mogelijk bij je gezicht en steeds weer terugkomen als je haar wegstuurt. Het zijn wel wat eigenwijze dieren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:51

Ik denk dat je je er vooral op moet focussen om aandacht te geven als hij er niet om vraagt of het niet verwacht ofzo.

Mijn kat kan ook enorm klef doen, tot op het irritante toe. Op die momenten wijzen we haar inderdaad af, want ze loopt dan constant voor onze voeten, blijft maar tegen je been wrijven en balken etc (ze is geholpen, niet crolls dus).

Maar als ze stil is en gewoon lief in onze buurt aanwezig is zonder opdringerig te doen, krijgt ze aandacht en kroelen we met haar, etc. :j