Hond en spijsvertering troubles

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

owens-mama

Re: Hond en spijsvertering troubles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 11:52

Dat staat ook op de zakken en de site. Dat voerde ik dus ook braaf.. maar dat is dus veels te veel... Maar 20 gram is bijna niets.. 10 brokjes ofzo.. en dat 70 Gr. Vlees er dan het liefst verdeeld over 3 porties.. zijn dat wel hele kleine porties.. als hij de smaak te pakken heeft is het op.. hij gaat maar aan de probiotica vanmiddag. En aan de vlees.. en kijk daarna wel weer verder

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:54

Ik zou gewoon de zak aanhouden. Word ie te dik kun je het gewoon weer langzaam afbouwen. :)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 11:55

Werd hij maar dik... Gecastreerd en niet dik te krijgen...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:58

Zeker dan gewoon die hoeveelheid aanhouden. En als ie wil gewoon lekker iets meer :P Alles wat er in gaat is weer extra. :)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 12:16

Dank je wel voor jullie meedenken. Ik ga het nu gewoon aankijken vlees met probiotica en dan af en toe brok. Eerder deed ik dat andersom..
En ga ik gewoon nee spelen en anders gaat hij op alleen vlees. Daar heb ik nooit problemen mee gehad.. dan wordt het eerder te hard..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:18

Te hard kun je meestal oplossen door pens of orgaanvlees bij te voeren :)

eerst maar eens kijken hoe dit gaat

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 12:35

We gaan het wel ondervinden. En misschien is alleen vlees wel zo goed bevallen dat hij daarop blijft. Renske is natuurlijk niet heel goedkoop.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:38

Nee dat zeker niet. Wij voeren Kivo als vlees. Heel betaalbaar en fijne kwaliteit.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 16:35

Maar moet je elke keer een ander soort geven of maakt dat niet uit als er compleet op staat..heb nu ongeveer voor 10 dagen nog vlees staan. Maar wil wel graag meer informatie verzamelen omtrent de kvv.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:07

owens-mama schreef:
Maar moet je elke keer een ander soort geven of maakt dat niet uit als er compleet op staat..heb nu ongeveer voor 10 dagen nog vlees staan. Maar wil wel graag meer informatie verzamelen omtrent de kvv.

In principe is 1 soort normaal voldoende als het compleet is.
Maar als ik jou was zou ik even contact opnemen met Mizora. Die kent de meeste KVV’s wel qua betrouwbaarheid. :)
Wij voeren Kivo, ook compleet.. maar we voeren wel minimaal 5 smaken.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:46

Wij ook kivo

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:25

Niet kijken naar wat moet maar wat nodig is. Mijn herder 37 kg krijgt 2x 220 gram. Mijn herder 39 kg krijgt 2x 300 gram. Mijn x terrier van 16 kg krijgt 2x 150 gram.
Alle 3 hoogwaardige brok

Mijn 2 husky's en duitser x border krijgen 2x 100 gram alle 3 rond de 25 kg en absoluut geen hoogwaardige kwaliteit brok want dan kan ik ze rollen.

Logica is er niet.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 21:01

Kobo is dus wel een goede kvv. Alleen hoe krijg je die bevroren worsten in porties.. ik heb maar een klein hondje dus de worsten zijn dan al niet meer goed voordat ik bij het einde van de worst ben..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:05

owens-mama schreef:
Kobo is dus wel een goede kvv. Alleen hoe krijg je die bevroren worsten in porties.. ik heb maar een klein hondje dus de worsten zijn dan al niet meer goed voordat ik bij het einde van de worst ben..

Ze hebben rollen van 250 gram. En ze zijn na ontdooien 2 dagen houdbaar.
Wat je anders kan doen en wat ik ook wel eens deed is de rollen een uurtje uit de vriezer halen. Met een broodmes in stukken snijden en weer terug de vriezer in. :)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 21:13

Dat kan dus wel, even uit de vriezer. Anders is er natuurlijk geen doorkomen aan. Zijn er nog meer goede merken. Weet niet of kivo hier in de buurt verkocht wordt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:34

Kivo heeft zelfs een bezorgservice en is online te bestellen.
anders even op de site van Kivo kijken waar de verkooppunten zitten.

Ik heb een aantal merken geprobeerd;
Naturis
Smuldier
Lotgering
Degomeat

En over allemaal niet tevreden:
Naturis ging lang goed tot de katten het niet meer wilden eten, en er zaten ineens grote stukken ''bot'' in.
Smuldier vond ik mega stinken. Vaak plastic tussen het vlees en heel vet.
Lotgering daar heb ik niks goeds over te vertellen, zelfs nog met de NVWA contact over gehad. Daarnaast aten 2 katten en 1 hond het niet. De ene kat en ene hond die het wel aten zijn gigantisch aan de race geweest er van. Echt spuitpoep.
Degomeat moest mijn reu van spugen en zowel de katten als de andere hond gingen aan de race.

Wil niet direct zeggen dat als mijn honden en katten het er niet goed op doen dat het slecht voer is. Maar ik hoor helaas meer ellende.
Daarnaast steun ik lotgering niet gezien de praktijken die ze uithalen:

https://0297.nl/nieuws/64658/veehouder- ... toestanden

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:40

Vaker diarree gehad, verder niet ziek? Al getest op Giardia en brillendoosjesgist? En niet dik te krijgen ondanks castratie....getest op de alvleesklier?

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 21:45

Daar zou ik ook mijn bedenkingen bij hebben. Ik had zelf die connectie nooit gelegd. Smulders hebben we een keer geprobeerd.. dat was geen succes.. vond het zelf erg stinken .
Rodi ook geprobeerd vond het net karton. Prins heeft mijn oudere hond tijdje gehad.. maar ik vond het niet heel aantrekkelijk uit zien. Na ontdooien vond ik het zo grijs..

De hond mankeert niks. Is door de dierenarts binnenste buiten gekeerd. Bloedtesten etc. Gedaan

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:50

owens-mama schreef:
Daar zou ik ook mijn bedenkingen bij hebben. Ik had zelf die connectie nooit gelegd. Smulders hebben we een keer geprobeerd.. dat was geen succes.. vond het zelf erg stinken .
Rodi ook geprobeerd vond het net karton. Prins heeft mijn oudere hond tijdje gehad.. maar ik vond het niet heel aantrekkelijk uit zien. Na ontdooien vond ik het zo grijs..

De hond mankeert niks. Is door de dierenarts binnenste buiten gekeerd. Bloedtesten etc. Gedaan

Ohwja, Duck en rodi ook geprobeerd. Nouja Rodi bij een andere hond, maar Rodi had(of heeft) toen alleen met rijst en/of groente en daar sta ik niet achter
en Duck vond ik gewoon vies.. :P dat zijn gewoon echt droge plakken..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:50

owens-mama schreef:
Zou RAW hide bot hiervan ook een oorzaak kunnen zijn. Daar is hij op verzot. Die koop ik altijd bij de jumper.. ( eigen merk denk ik)

Ja. Ik kan 1 van mijn honden geen raw hide bot geven zonder dat ik er 's nachts continu uit moet omdat ze vreselijk aan de diarree gaat. De ander kan ze af en toe wel eten, maar niet te vaak want dan wordt de ontlasting ook te dun. Ook andere soorten 'botten' zorgen hier voor slechte ontlasting, alleen echt rauwe of gedroogde zonder toevoegingen kunnen ze eten zonder problemen, zelfs meerdere per dag.

Ik geef dus gedroogd spul zoals oren, luchtpijpen en noem maar op.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:42

Ik zou ook kijken naar de ingrediënten, renske is zo algemeen.. daar heb je niets aan, je wilt weten waar precies je hond op reageert, welke smaken kuipjes en welke smaken brok voer je van renske?

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 23:13

De brok is eend/konijn.

Vlees is eigenlijk alle varianten behalve vis.. dat wil hij niet eten..

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:00

Ik doe mijn kilo rollen een half u of uur in koud water dan kan ik ze daarna prima snijden met scherp mes.
En vries dit weer in heb altijd porties voor 1 dag (ene hond) en andere hond portie 2 dagen (die staat op brok/vlees)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 20:24

Dat zou een mooie oplossing zijn. Ik ben me nu aan het verdiepen in de merken. Want dat zijn er ook heeeeel veel. Ik wil graag compleet. Dan weet ik zeker dat hij alles binnen krijgt wat hij nodig heeft.. maar wat is goed.. hebben jullie nog tips waar ik op moet letten. Of merken die compleet zijn.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:54

owens-mama schreef:
Dat zou een mooie oplossing zijn. Ik ben me nu aan het verdiepen in de merken. Want dat zijn er ook heeeeel veel. Ik wil graag compleet. Dan weet ik zeker dat hij alles binnen krijgt wat hij nodig heeft.. maar wat is goed.. hebben jullie nog tips waar ik op moet letten. Of merken die compleet zijn.

Farmfood, Kivo, Carnibest
Zijn sowieso goede merken.