Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laptopmuis schreef:Asielen zitten vol met dit soort honden. Foute opvoeding, foute genen, ... het kan vanalles zijn. Maar ze zitten er echt jaren. Want mensen kiezen niet snel voor een herplaatser van dit ras.
Zeker honden met gedragsproblemen zijn enorm moeilijk plaatsbaar. Maar aan de andere kant zal een dierenarts geen gezonde honden laten inslapen.
Ik denk dat het qua opvoeding (ook al beweer je anders) ook mis is gegaan.
Laptopmuis schreef:Asielen zitten vol met dit soort honden. Foute opvoeding, foute genen, ... het kan vanalles zijn. Maar ze zitten er echt jaren. Want mensen kiezen niet snel voor een herplaatser van dit ras.
Zeker honden met gedragsproblemen zijn enorm moeilijk plaatsbaar. Maar aan de andere kant zal een dierenarts geen gezonde honden laten inslapen.
Ik denk dat het qua opvoeding (ook al beweer je anders) ook mis is gegaan.
noox schreef:Ik zie nergens helemaal staan waarom het ineens niet meer te doen is, als het negen jaar wel ‘goed’ is gegaan? Vanwaar ineens de wens om er vanaf te zijn?
cursebreaker schreef:Je zou eens contact kunnen opnemen met Yvette van Veldhuijsen van Stichting Alert. Zij werkt met 'probleem' honden en ze is echt heel erg kundig op het gebied van (her) opvoeden en heeft bv. ook heel veel ervaring met HR (Hoog Risico) honden.
Ik denk echt dat zij jou heel goed zou kunnen helpen! Ik heb afgelopen week een lezing van haar gevolgd bij de Landelijke Bijeenkomst Dierenhulpverlening en ik moest daar meteen aan denken toen ik jouw topic las.
http://stichtingalert.nl/geschiedenis/