Hond waardig bestaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:17

Asielen zitten vol met dit soort honden. Foute opvoeding, foute genen, ... het kan vanalles zijn. Maar ze zitten er echt jaren. Want mensen kiezen niet snel voor een herplaatser van dit ras.

Zeker honden met gedragsproblemen zijn enorm moeilijk plaatsbaar. Maar aan de andere kant zal een dierenarts geen gezonde honden laten inslapen.

Ik denk dat het qua opvoeding (ook al beweer je anders) ook mis is gegaan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:22

Je zou eens contact kunnen opnemen met Yvette van Veldhuijsen van Stichting Alert. Zij werkt met 'probleem' honden en ze is echt heel erg kundig op het gebied van (her) opvoeden en heeft bv. ook heel veel ervaring met HR (Hoog Risico) honden.

Ik denk echt dat zij jou heel goed zou kunnen helpen! Ik heb afgelopen week een lezing van haar gevolgd bij de Landelijke Bijeenkomst Dierenhulpverlening en ik moest daar meteen aan denken toen ik jouw topic las.

http://stichtingalert.nl/geschiedenis/
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-04-19 10:24, in het totaal 2 keer bewerkt

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 10:23

Laptopmuis schreef:
Asielen zitten vol met dit soort honden. Foute opvoeding, foute genen, ... het kan vanalles zijn. Maar ze zitten er echt jaren. Want mensen kiezen niet snel voor een herplaatser van dit ras.

Zeker honden met gedragsproblemen zijn enorm moeilijk plaatsbaar. Maar aan de andere kant zal een dierenarts geen gezonde honden laten inslapen.

Ik denk dat dit zeker kan maar ik weet zeker dat onze Engelse staf altijd al een kronkel heeft gehad.
Die hond wist binnen een week dat hij bij iedere oversteek beurt moest zitten.
Maar liggen heeft een half jaar geduurd ook hebben wij hem nooit kunnen aaien onder zijn kop hij duwt net zo lang tot je op zijn kop aait.
Hij was bij ons ik kon hem eten geven maar mijn man daar gromde hij naar hij was 15 weken.
Dit hebben wij ook onder begleiding met een gedragsterapeut aangepakt.
Toen was het al snel een hond is agressief ballen eraf.
Nu weten we wel beter dit heeft het onderdanige gedrag alleen maar versterkt.

Een troost zolang wij in dit huis wonen met jonge kinderen en mijn lichamelijke gesteldheid zo blijft komt er nooit meer een hond.
Maar helaas wist ik dit van te voren niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:09

Laptopmuis schreef:

Ik denk dat als je het verhaal duidelijk uit legt aan je vertrouwde DA deze echt wel mee gaand is in de keuze in laten slapen. Ook zij weten dat opvang vol zitten...
Ergens is het wel sneu want 9 van de 10 zitten er omdat ze niet meer in het gezin passen sinds er kinderen zijn......

Toen mijn opa jaren terug naar het bejaardenhuis ging mochten zijn 2 katten niet mee. 1 daarvan was een monster van een beest. Waren heel niet oud en zijn toen ook af gemaakt door de DA om de rede dat er niet mee geleurd moest worden.

Absolem

Re: Hond waardig bestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:25

Ik zou karin rietbroek even opzoeken op fb als ik jou was. Is een goede kennis van mij die voor mollossers en hr honden een ander kan zoeken of je iemand kan aanbevelen met je probleem. Zij heeft ook een fb speciaal dat soort honden om te herplaatsen. Ook tijdelijk opvang etc.

noox

Re: Hond waardig bestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:10

Ik zie nergens helemaal staan waarom het ineens niet meer te doen is, als het negen jaar wel ‘goed’ is gegaan? Vanwaar ineens de wens om er vanaf te zijn?

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 19:30

noox schreef:
Ik zie nergens helemaal staan waarom het ineens niet meer te doen is, als het negen jaar wel ‘goed’ is gegaan? Vanwaar ineens de wens om er vanaf te zijn?

Omdat er bij ons bijna 2 jaar geleden onverwachts nog een kleine bij kwam.
Dit kon niet volgens de gyn aangezien mijn man teelbalkanker met chemo heeft gehad.
Wij net getekend hadden voor een woningruil iets kleiner maar wel beter ik had langs me 9 niet willende Somaliërs langs me wonen.
Ondertussen is er dus minder ruimte.
De honden worden ouder en onstabieler.
De grootste al een keer gehapt heeft
Daarna hebben de honden een woonkamer verbod gekregen als ik er niet bij ben en liggen dan dus in de keuken.
Er nergens meer leuk mee is want het is continue allert zijn binnen en buiten.
Ik word onderzocht op mijn hart en ondertussen heb ik schijnbaar een hoop tekorten d b snelle schildklier.
Ik heb de energie er niet meer voor.
De kleinste hond die zeikt zodra je hem aait of aanlijnd ( Ik weet zeker dat er met hem niks geks gebeurd is na zijn 9 weken oud zijn behalve de castratie).
Met als conclusie dat die hond bijna niet meer geaaid word want dan kunnen we dweilen.
En zo nog een waslijst aan dingen.
In de zomer raakt die hond om de haverklap bevangen is allergisch voor horzels.
Ondanks alle koelmatten.
We hebben nog 2 poezen die binnen wonen aangezien de tuin afgezet word deze zomer.
Maar diep van binnen ondanks alle stress en ellende houden we van ze zouden we ze missen en willen we ze niet kwijt.
Maar de combi in alles maakt het wel teveel veels te veel.
En omdat het geweldige UWV mijn papieren kwijt zijn geweest val ik onder een nieuwe regeling dus ik moet terwijl ik alleen nog maar rotter rond loop qua lijf ook nog eens minimaal 20 uur gaan werken.
Die laatste zwangerschap heeft mijn lijf zo verpest mijn lijf heeft het gewoon echt niet aangelijnd.
Laatst bijgewerkt door wend2009 op 12-04-19 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:31

cursebreaker schreef:
Je zou eens contact kunnen opnemen met Yvette van Veldhuijsen van Stichting Alert. Zij werkt met 'probleem' honden en ze is echt heel erg kundig op het gebied van (her) opvoeden en heeft bv. ook heel veel ervaring met HR (Hoog Risico) honden.

Ik denk echt dat zij jou heel goed zou kunnen helpen! Ik heb afgelopen week een lezing van haar gevolgd bij de Landelijke Bijeenkomst Dierenhulpverlening en ik moest daar meteen aan denken toen ik jouw topic las.

http://stichtingalert.nl/geschiedenis/

Ik weet niet of je mijn bericht gezien had of dat je er niks mee wilt doen, wat ook prima is... Maar ik denk ik zet het nog een keer neer. Ik denk dat Yvette jou echt heel goed kan helpen. Ik zou echt eens even jouw situatie bij haar voorleggen en informatie inwinnen :j Is het niet om zelf aan de slag te gaan met Yvette met (her)opvoeden, dan kan ze je misschien helpen met het zoeken naar een nieuw plekje.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:17

Het is altijd een beetje jammer dat het zover gekomen is. Het ontbreekt hier natuurlijk structureel aan management. Precies wat je zegt: "er wordt al jaren aangemodderd". En dat is erg jammer.

Voor de honden zou het beste zijn herplaatst te worden bij iemand die daadwerkelijk verstand van zaken heeft, rust en tijd. Die de honden een oude dag gunt. Maar vindt maar eens zo iemand. Je zadelt iemand wel ergens mee op namelijk.
Inslapen is natuurlijk totaal onethisch. De honden hebben niet om deze situatie gevraagd. Helaas schatten mensen hun kundigheid niet altijd even reëel in.
Het is een moeilijke beslissing die jij alleen zelf kunt maken want jij moet met je geweten kunnen overeenkomen.
Ik denk dat het geen enkele zin heeft een gedragsdeskundige in te schakelen, want de omstandigheden zijn in basis onvoldoende.
Dus ja, ik zou er niet gek van op kijken als je ze laat inslapen, maar eigenlijk kan het natuurlijk niet, de honden zijn hier het slachtoffer.

Edit: misschien kan je een oproepje plaatsen in het Stafford topic.