Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nu.nl schreef:Wetenschappelijk onderzoek toont echter aan dat het gebruik van een stroomband slecht is voor het welzijn van het dier.
love_western schreef:
WesternWay schreef:Nagini wat bedoel jij met stimulatie dan?
Met trilling bedoel ik nl geen stroom he maar puur trilling als in telefoon-trilfunctie.
Wat is een stimulatie dan?
Je kan overigens ook de piep gebruiken, piep=koekje. Als je dan op afstand piept komen ze terug voor t koekje (wel in afstand opbouwen)
Jis_ schreef:love_western schreef:
Heel eerlijk, ik laat liever mijn onbetrouwbare hond inslapen als ik kan voorkomen dat een hond verpest wordt door zo'n ding.
Laatst weer een verhaal gehoord van een dame die hem gebruikte bij haar Vizsla, zo'n handig ding zei ze tegen iemand die ik heel goed ken en showt het even door hem aan te zetten zonder dat de hond wat deed. Hond werd juist gevaarlijk door misbruik van dat ding en moest weg. Zulke zotte lopen er rond en kunnen zo'n ding kopen. Dat is de andere kant van de medaille
Nirvana_ schreef:Onderzoek gevonden: https://hondenbescherming.nl/media/cms_ ... t_2004.pdf
Er is dus getest met 31 herdershonden (waak- en verdedigingshonden)
Lijkt me niet echt representatief voor de hele hondenpopulatie...
Citaat:Sixty-four useable measurements were made on the 27 dry dogs, and 53 measurements were made on 22 wet dogs. In the majority of cases, the dogs did not react when the single-pulse stimulus was applied. Where they did react, their responses were limited to ear or eye movement, momentary attention redirection, and in one case both licking of lips and reluctance to re-engage in play. While these behaviours may have been a reaction to the single-pulse stimulus, the stimulus was also always preceded by a tone, and some dogs showed similar reactions (except lip licking) to the tone alone.
Amyd schreef:Ik snap dat het verboden wordt, maar echt heel blij ben ik er niet mee.
Heb zelf namelijk een super lieve labrador (herplaatser) die stront eet en dan niet 1 drolletje maar het park is poepvrij als ze langs is geweest.
Met een zieke kotsende hond als gevolg.
Van alles geprobeerd, trainingen, ander voer supplementen.
In overleg en met begeleiding van een deskundige zo'n stroomband geprobeerd en dat werkt.
Nu heeft ze hem alleen om als dummy, want als ik hem niet om doe is het feest.
Dus dan heb ik vanaf juli 2020 een probleem, wat moet ik dan???
Nagini schreef:Amyd schreef:Ik snap dat het verboden wordt, maar echt heel blij ben ik er niet mee.
Heb zelf namelijk een super lieve labrador (herplaatser) die stront eet en dan niet 1 drolletje maar het park is poepvrij als ze langs is geweest.
In overleg en met begeleiding van een deskundige zo'n stroomband geprobeerd en dat werkt.
Je trainer, zou als het goed is, je ook moeten leren hoe de hond van de ecollar af te spenen (bij wijze van).
Heb je hier eens naar gevraagd? Mijn trainer doet die sessies wel.
Nynkster schreef:Goed besluit, vind bij de meeste gevallen dat het ook wel makkelijk wordt gekozen.
Het is misschien wel makkelijk om op afstand lekker op de knop te drukken maar het lijkt mij juist beter werken als je onder begeleiding juist op dingen gaat trainen die niet mogen.
SophievdV schreef:Maartje1990 schreef:Wij hebben ook een hond die net is als de jouwe. Konijn/ree.... en meneer is weg.
Tja ik zit indd na te denken of ik m misschien toch eens ga gebruiken. Al geloof ok dat de mijne wel gevoelig blijft voor die schok. Hij is eens tegen een stroomdraad gelopen midden in zn jacht, hij kwam toen meteen terug.
Dan is aangelijnd houden toch de meest vriendelijke en simpele oplossing? Niet alle honden zijn geschikt om los te lopen.
Amyd schreef:Ik snap dat het verboden wordt, maar echt heel blij ben ik er niet mee.