Kat braakt na voeding, ander eten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 16:08

Hevonen schreef:
Ik weet niet of dat hier al is gezegd, maar katten hebben gras juist nodig om haarballen uit te kunnen braken. Ik weet niet precies welk mechanisme dat is, maar door het eten van gras triggeren ze het braken dieper uit de maag.

Geef je kat een pot met gras erin, als het opraakt nieuw gras planten.

En verder kun je wat flinke schone kiezels in de voerbak leggen, dan kan hij minder snel de brokjes naar binnen schrokken.

Als je de pagina had gelezen kon je lezen dat het gras al aan het groeien is ;)

Kiezels vind ik wat riskant.

BigOne

Re: Kat braakt na voeding, ander eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:21

Perfect fit geef ik aan alle katten. Ze doen het er goed op. Kijk eens op zooplus, daar is het goedkoper dan in de winkel en verder kun je ook nog anti haarbal pasta geven.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:01

Mijn ragdoll kan ook niet tegen RC.
En ipv kattengras krijgen ze hier een papyrus plant, houdt langer vol dan zo’n banketstaaf bakje kattengras

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:50

Perfect fit krijgen die van mij al jaren maar toch bleef mijn kat kotsen, last van haarbal waar hij niet vanaf kwam.
Uiteindelijk met laxeerpasta en nu niks meer aan de hand

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 20:55

Kleine update: terwijl ze perfect fit kreeg heeft ze niet meer overgegeven. Nu was woensdag de zak leeg en heb ik haar weer op de oude voeding gezet omdat ik daar nogal wat van over had.. Met als resultaat dat ze net weer heeft over gegeven.
Dus ik denk dat het duidelijk is waar het probleem vandaan komt.. Morgen weer ander voer :)