Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Een idee om het te laten hooien voor de paarden wellicht?
Wat ik aan kleinvee zo leuk vind zijn die kleine schapen met donkere huid en lichtgekleurd wol, met zo’n toef op hun kop![]()
Edit: valais blacknose sheep, volgens internet, een zwitsers ras
[ [url=m/GD5oSi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gloa schreef:Varkens......leuk maar niet om 2000m2 naar de knoppen te laten wroeten![]()
Een stalletje komt er sowieso![]()
Ganzen en loopeenden zijn geen optie ivm grote roofvogels, vossen en marters. Dito voor kippen.
Mini schaapjes vind ik veel te neurotisch. Iets wat een beetje tam kan worden zou wel leuk zijn.
Gezien de graas qualiteiten begin ik dan toch wat meer naar de schapen te neigen. Maar dan zoek ik wel een makkelijk ras wat bijvoorbeeld niet geschoren hoeft te worden.
Gloa schreef:Mini schaapjes vind ik veel te neurotisch. Iets wat een beetje tam kan worden zou wel leuk zijn.
Gezien de graas qualiteiten begin ik dan toch wat meer naar de schapen te neigen. Maar dan zoek ik wel een makkelijk ras wat bijvoorbeeld niet geschoren hoeft te worden.
Luf_Midnight schreef:Gloa schreef:Mini schaapjes vind ik veel te neurotisch. Iets wat een beetje tam kan worden zou wel leuk zijn.
Mini schaapjes zoals de ouessant is een erg makkelijk ras wat ook heel goed tam word.
Ik zou wel weg blijven van alle schapen met rechtop staande oren zoals Kerry Hill bijv ziet er prachtig uit maar mijn ervaring is dat ze niet te beschieten zijn springen liever over het gaas dan dat je ze kan aanraken
Gloa schreef:Varkens......leuk maar niet om 2000m2 naar de knoppen te laten wroeten![]()
Ganzen en loopeenden zijn geen optie ivm grote roofvogels, vossen en marters. Dito voor kippen.
Mini schaapjes vind ik veel te neurotisch. Iets wat een beetje tam kan worden zou wel leuk zijn.
sneeuwpop schreef:Gloa schreef:Varkens......leuk maar niet om 2000m2 naar de knoppen te laten wroeten![]()
Er zijn genoeg boeren met schapen die graag je grond willen gebruiken en dan heb je er zelf geen zorgen en kosten aan.
Schapen zijn lastig om te houden namelijk. Ze hebben veel onderhoud nodig om ze gezond te houden.
Sanned schreef:Ouessant schapen zijn erg leuk! Die hoeven geloof ik maar eens in het jaar geschoren te worden. En schapen laten scheren is niet duur, ik geloof zo rond de 6-7 euro per schaap. Als je een paar schapen hebt is dat goed te overzien.
Je moet schapen ook af en toe bekappen, maar dat kan je ook zelf als iemand je even laat zien hoe het moet.
emr schreef:Bij ons op de kinderboerderij lopen 2 hele leuke makke schapen rond. Alleen geen idee of ze allemaal zo mak worden. [ [url=m/ndg4yC.jpg]Afbeelding[/url] ]