Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Charaz schreef:pompadour schreef:Op oudere leeftijd moet je juist uitkijken dat ze geen baarmoeder ontsteking krijgt of erger.
of mamma ziekte ( melkklierkanker)
Dat weet ik, daarom adviseren ze het bultje zsm te verwijderen en de sterilisatie (daarbij zou dan de baarmoeder verwijderd worden).
ilsexxx schreef:Wow ik dacht dat het voor onze hond al veel kostte maar 900 euro gaat wel ver.
Raysa (chihuahuamix van 3 kg) heeft ook een melkkliertumor en ze adviseerden ook direct te laten steriliseren. Dit zou dan 350 euro kosten. Alleen nu twijfelen wij heel erg of we alleen de tumor laten verwijderen gezien haar leeftijd (8 jaar, dit jaar 9) of ook dus de sterilisatie er bij doen. Wij vonden 350 al een behoorlijk bedrag, mede omdat ik mijn poes 1,5 jaar terug heb laten steriliseren en dit 160 euro kostte (was overigens bij een andere dierenarts). Lijkt mij niet veel anders dan bij een kleine hond? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
_xManadisx_ schreef:ilsexxx schreef:Wow ik dacht dat het voor onze hond al veel kostte maar 900 euro gaat wel ver.
Raysa (chihuahuamix van 3 kg) heeft ook een melkkliertumor en ze adviseerden ook direct te laten steriliseren. Dit zou dan 350 euro kosten. Alleen nu twijfelen wij heel erg of we alleen de tumor laten verwijderen gezien haar leeftijd (8 jaar, dit jaar 9) of ook dus de sterilisatie er bij doen. Wij vonden 350 al een behoorlijk bedrag, mede omdat ik mijn poes 1,5 jaar terug heb laten steriliseren en dit 160 euro kostte (was overigens bij een andere dierenarts). Lijkt mij niet veel anders dan bij een kleine hond? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Dat is wel een beetje anders, honden zijn een stuk moeilijker te sterilliseren dan katten, bij katten zit alles vrij los en bij honden nogal strak. Dus met een hond ben je vaak langer bezig dan met een kat. Dat scheelt al in kosten
ilsexxx schreef:Wow ik dacht dat het voor onze hond al veel kostte maar 900 euro gaat wel ver.
Charaz schreef:Vandaag zijn we bij dierenarts 2 geweest voor de second opinion; zij voelde behalve het knobbeltje ook wat verdikking in de uitloper van de melkklier en adviseerde de melklijst daar helemaal weg te halen. Ook haar advies was om sterilisatie (baarmoeder en eierstokken weg te laten halen) ze gaf aan dat dit ongeveer een kwartier meer werk was. Ze moest even met de chirurg samen kijken voor een prijsopgave en belt me daar zo nog over terug.