Kat maakt mij wakker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Qerty

Re: Kat maakt mij wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:50

Geen tips hier. De mijne doet een lama dansje boven op mij als hij het tijd vind om op te staan. Als ik dan in beweging kom krijg ik de meest hoopvolle/dankbare blik die hij in zich heeft, maar als ik me nog een keertje omdraai nestelt hij zich weer tegen me aan en snoozed hij vrolijk mee en herhaalt het riedeltje zich een uurtje later opnieuw. (Meestal met meer succes voor hem :) )
*Geeft haar kater nog maar eens een dankbare aai over de bol*

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:02

Misschien kan jouw vriend ze als hij weg gaat al een klein ontbijtje voeren, misschien laat hij jou dan ook wat langer met rust. Net als een andere deurklink. En anders om het patroon door te breken. Slapen met oordopjes in. Dan hoor je hem niet en krijgt hij niet de beloning die hij nu wel krijgt voor zijn gedrag (deze laatste tip heeft wonderen gedaan met mijn vorige kat die zo nu en dan gekke fratsen kreeg :D )

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 16:07

Ik slaap al met oordopjes in :P
En ontbijt geven gaan we niet doen want dan is er kans dat ze dit in het weekend ook gaan doen om hun eten te krijgen.

Hij wordt nu in de woonkamer gezet als mijn partner gaat werken. In plaats van de klink recht te zetten zoals hier al voorgesteld is, zet mijn partner een stoel onder de klink

Mliiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:36

Aprella schreef:
Ik slaap al met oordopjes in :P
En ontbijt geven gaan we niet doen want dan is er kans dat ze dit in het weekend ook gaan doen om hun eten te krijgen.

Hij wordt nu in de woonkamer gezet als mijn partner gaat werken. In plaats van de klink recht te zetten zoals hier al voorgesteld is, zet mijn partner een stoel onder de klink

Je zou als optie op ontbijt geven ook kunnen kijken naar een mogelijkheid voor onbeperkt voer. Wij zijn daarop overgestapt en hebben nu geen zeurende katten om eten meer sochtends en als we thuis komen.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 17:07

Ze krijgen al onbeperkt voer :P maar wel uit een slow feeder

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 23:33

Aprella schreef:
topsylover schreef:
Uh.. Gewoon een mep geven? Of een kussen op zijn hoofd gooien als hij buiten bereik is? Leren ze snel genoeg hun mond nog een uurtje te houden.

Een mep geven -O- Ik ga mijn kat echt geen mep geven omdat hij vervelend doet. Ik vind dit toch verontrustend advies. Geef jij je dieren dan elke keer een mep als ze - volgens jou- vervelend doen? ;(

Ja natuurlijk. Het is een dier, die lossen onderlinge meningsverschillen ook met hun klauwen op. Mijn kat is er echt niet minder om geworden hoor, klom elke avond nog gewoon bij mij in bed. <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 00:43

Nou hier zo'n pipo die steenvast als we een half uurtje op bed liggen keihard klagelijk voor onze slaapkamer deur gaat zitten mouwen.
Dit houd hij gerust een half uur tot een uur vol. En geloof mij, hij doet het erg luid.
Ze hebben eten, drinken, plek genoeg om lekker te gaan slapen.

Eerder was Ozzy hou je kop zeggen door mijn man voldoende dan stopte hij ermee. Maar nu, neuhhhh meneertje gaat vrolijk verder....

Nee hij komt niet buiten, dus is geen kwestie van naar buiten willen. Geen honger, dorst, is niet alleen, heeft een poezen vriendinnetje (die wel stil is).

Iemand tips hiervoor?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:24

Geluiddichte koptelefoon? :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:39

Of je doet een kattenpak aan zonder dat je hem voelt of hoort (bestaat niet) dat je hem niet meer voelt of hoort.. XD

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:43

kiki1976 schreef:
Nou hier zo'n pipo die steenvast als we een half uurtje op bed liggen keihard klagelijk voor onze slaapkamer deur gaat zitten mouwen.
Dit houd hij gerust een half uur tot een uur vol. En geloof mij, hij doet het erg luid.
Ze hebben eten, drinken, plek genoeg om lekker te gaan slapen.

Eerder was Ozzy hou je kop zeggen door mijn man voldoende dan stopte hij ermee. Maar nu, neuhhhh meneertje gaat vrolijk verder....

Nee hij komt niet buiten, dus is geen kwestie van naar buiten willen. Geen honger, dorst, is niet alleen, heeft een poezen vriendinnetje (die wel stil is).

Iemand tips hiervoor?

Ik denk dat hij gewoon bij jullie wil zijn.

Mandje in de slaapkamer? Of een kleedje op bed.