Waves schreef:pinkie87 schreef:moet er toch even hier op inslaan. maar weet je hoe gruwelijk vervelend dit dus is voor vele hondeneigenaren?? juist hierdoor wordt jou hond veel eerder x gepakt als je een x niet oplet. en kleine honden bijten grote honden ook veel te vaak alleen die richten dan stuk minder schade aan...
als ik iemand zijn hond zie optillen voor de mijne til ik de mijne van 30kg ook op.
Waarom vindt je dat vervelend? Na heel wat slechte ervaringen met ‘dat doet ie anders nooit’ honden, til ik mijn bejaarde, kleine hondje ook op als er weer eens een grote, jonge bulldozer op hem af komt stormen. Roepen of iemand de hond aan wil lijnen helpt namelijk niet.
Als je dat als eigenaar van de andere hond ziet dan lijkt me dat er een lichtje bij je moet gaan branden dat de eigenaar van het kleine hondje dus BANG is voor jouw hond of een andere REDEN zal hebben dat men niet wil dat de twee honden contact hebben. Dan roep je je hond dus terug en lijn je hem aan.
Waarom is dat zo gruwelijk vervelend voor je?
O dat herken ik. Als ik met mijn (bijter) loop en er stormt een hond op hem af dan roep ik altijd dat mijn hond aanvalt. Vaak antwoorden ze "oooo dat merkt mijn hond dan vanzelf" of " geloof dat het wel meevalt"
Ik vind dat enorm vervelend... Ik loop al in gebieden waar ze vast moeten en als ik in losloop gebied loop roep ik mijn hond altijd ruim optijd bij me.