Rare torretjes in huis wat zijn het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Re: Rare torretjes in huis wat zijn het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 03:01

Vandaag 1 gespot op de gang en eerder ookal een keer. Ook deventer.
Vind het maar nare vieze beestjes

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 03:07

Krijg nu opnieuw de kriebels bleugh.

Moet/ga zo proberen te slapen.
Niet handig dat ik dit topic dan weer ga bekijken. :+

Hier stinken ze overigens niet bij leven en ook niet bij dood (zolang je ze maar niet plet).

Heel stom en onlogisch: voor muizen en ratten en kikkers/padden ben ik niet bang.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 06:03

JoyCiej007 schreef:
Britt schreef:
Maar waarom zou je ze doodmaken? Ze doen toch helemaal niets?

Ik vind ze eng.

En mijn eerste kennismaking was dat ik ging slapen, op stond (slaapproblemen), en toen ik terug in bed kwam voelde ik iets kriebelen.
(Heb al hekel aan dat iets of iemand ongevraagd aan mij zit).

En zag ik zo'n beest op m'n kussens lopen.

Is echt niet tof.

En ik check altijd al hele huis op spinnen en ongedierte.

Die heule grote huisspinnen in herfst en winter wordt ik ook echt niet blij van.

Haha precies hetzelfde hier. Ik controleer mijn hele huis ook, want ik heb echt een angst voor spinnen en ongewenst ongedierte.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 06:11

JoyCiej007 schreef:
En mijn eerste kennismaking was dat ik ging slapen, op stond (slaapproblemen), en toen ik terug in bed kwam voelde ik iets kriebelen.

Is echt niet tof.

Ugh nee! Lekkere eerste kennismaking _O-

Overgens stinken ze niet zolang ze nog leven
Maar zodra ik ze vermoord komt er wel een geur vanaf. En eigenlijk vind ik ze zo op de foto best schattig..

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:14

Geen wantsen gespot hier. Wel hebben we normaliter ieder najaar en ieder voorjaar de spinnenmars. Van die grote golfballen op pootjes die in het najaar het huis binnen wandelen en in het voorjaar weer eruit. Maar ik heb ze afgelopen najaar niet gezien. Misschien vinden ze de aanwezigheid van onze hond niet fijn. :+

Ze overwinteren dan meestal in de kruipruimte van het huis of op andere onzichtbare plekken. De zichtbare plekken zijn verboden. ;)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:19

Hier kan je het een regelrechte plaag noemen. In september had ik op sommige dagen 40+ wantsen in mijn kamer. Vooral op zonnige dagen zijn ze actief.
Je moet ervoor zorgen dat ze zich niet bedreigd voelen, anders gaan ze stinken. Dus, of in een keer goed doodmeppen of heel voorzichtig naar buiten doen. Die geur schijnt nieuwe beestjes aan te trekken. En soms laten ze een ietwat roodbruine afscheiding achter.
Hier hebben we een middeltje gehaald en wordt het minder :wave:

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:55

JoyCiej007 schreef:
Britt schreef:

Ik vind ze eng.

Is echt niet tof.

En ik check altijd al hele huis op spinnen en ongedierte.

Die heule grote huisspinnen in herfst en winter wordt ik ook echt niet blij van.

Kussen optillen, raam open, uitschudden: weg wants.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:01

Uh waarom niet simpelweg vangen (glas erover, karton eronder en tadaa gevangen..) en buiten zetten? Die diertjes zijn hartstikke nuttig

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:14

troi schreef:
Uh waarom niet simpelweg vangen (glas erover, karton eronder en tadaa gevangen..) en buiten zetten? Die diertjes zijn hartstikke nuttig

Ben het in grote lijnen met je eens hoor, maar in sommige regio's is het een regelrechte plaag aan het worden. Zelfs fruitboeren schijnen er last van te hebben, las ik afgelopen zomer in de krant. Hier valt het mee, dus ik zet ze ook gewoon weer buiten. Maar wie ze toch liever helemaal kwijt dan rijk is, niet pletten, maar even in een emmertje sop gooien en dan door de wc spoelen. Dan weet je zeker dat ze niet gaan stinken.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:31

Oh dat was het dus. Van de week was er een gigantisch hard tegen de ramen aan het knallen tot ik er gek van werd.
Heb 'm ook geplet maar niet echt geroken(nu ben ik nog deels verkouden dus wellicht is dat mijn geluk geweest lol).

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:35

alle kleine beestjes helpen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:46

Britt schreef:

Huh, de gaten zitten in mijn clematis want die beesten kunnen aardig wat wegvreten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:31

Nabster schreef:
Kussen optillen, raam open, uitschudden: weg wants.

Tegen de tijd dat m'n Luxaflex omhoog heb, het raam van de kiepstand af en helemaal open, en de hor die er in zit eruit heb, is menig beestje al weer weg gekropen :+

Mystic_Dawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:42

Ugh, zulke beestjes heb ik ook, zitten in de badkamer (lekker warm), maar daar hebben we ook regelmatig lijkjes van die beesten liggen, als ze natuurlijk sterven stinken ze niet. Vraag me wel af waardoor ze dan in de badkamer doodgaan. De badkamer is de enige plek waar ik ze zie liggen, terwijl ze soms ook op andere plekken zitten.

Ik heb wel een keer de fout gemaakt om er eentje te pletten (ik heb een schuifje boven m'n raam, die deed ik open, en toen kwam er zo'n beest uitvallen, ik schrok me dood), maar dat doe ik nooit meer, ze laten zo'n viezige roodbruine vloeistof achter :r . Rook er overigens niks van maar m'n raam stond open (schuifje was weer dicht lol) en ik was verkouden, maar weet nu dat ik ze voortaan door de wc ga spoelen :+

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 12:49

Heel Bokt straks een torenhoge waterrekening omdat ze voor een beestje de wc telkens doorspoelen _O-

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:51

claudiadvx schreef:
Heel Bokt straks een torenhoge waterrekening omdat ze voor een beestje de wc telkens doorspoelen _O-

:') Hopelijk krijgen we dan niet zo'n droge zomer als vorig jaar.

Als ze een natuurlijke dood zijn gestorven, zuig ik ze gewoon op. Levend opzuigen zorgt ervoor dat de hele stofzuiger naar die wantsen gaat stinken

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:28

Domi_94 schreef:
claudiadvx schreef:

:') Hopelijk krijgen we dan niet zo'n droge zomer als vorig jaar.

Als ze een natuurlijke dood zijn gestorven, zuig ik ze gewoon op. Levend opzuigen zorgt ervoor dat de hele stofzuiger naar die wantsen gaat stinken

Jezus ik dacht eerst dat je ze zelf ging opzuigen. werd spontaan misselijk. :') :') :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:43

Ik heb standaard zo'n speciaal geurstaafje in de zak van de stofzuiger zitten. Ruikt erg lekker als je stofzuigt, verspreid dan ook die frisse geur.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:40

hé verdorie; ik zag ze al een tijdje niet meer hier.

maar ja hoor; net 1 op de muur in de gang.
>;) _-:(

ik WIL geen beestjes in m'n huis. -:(-

En ik woon alleen, dus heb ook niemand die zomaar ff enge spinnen of ander gespuis voor mij weg kan halen/dood kan maken. ;(