Wat voor vogel is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wat voor vogel is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:50

Gelukkig zit hij hoog en droog!
Hij is wel erg vroeg geboren dan, maar er zijn duivensoorten die in januari al nestelen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:52

Het is een jonge (stads)duif inderdaad en deze kan zichzelf waarschijnlijk al best prima redden zonder ouders. Zou me niet teveel zorgen maken als hij de kracht nog heeft om weg te vliegen of te hupsen.

Wellicht zit hij al langer op de grond en is gevoerd door mensen waardoor hij ook niet erg schuw is (jonge duiven leren héél snel dat mens=eten in dat geval) ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:59

Cayenne schreef:
Hij is wel erg vroeg geboren dan, maar er zijn duivensoorten die in januari al nestelen.

Ik had gister ook 2 jonge duiven (werk als vrijwilliger op de dierenambulance) van hetzelfde formaat.
Ook zo'n snavel en de staartveren waren nog niet helemaal uitgevouwen. Ze zaten veilig in een binnen tuin dus verder niks mee gedaan. Met een paar dagen zullen ze weg vliegen.

Een nest hebben duiven niet echt. Het zijn een paar takjes en daar leggen ze de eieren op.
Eigenlijk zijn het maar domme beesten...heb ze al vaak genoeg uit benarde situaties gehaald :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:31

Cowgirl schreef:
Cayenne schreef:

Ik had gister ook 2 jonge duiven (werk als vrijwilliger op de dierenambulance) van hetzelfde formaat.
Ook zo'n snavel en de staartveren waren nog niet helemaal uitgevouwen. Ze zaten veilig in een binnen tuin dus verder niks mee gedaan. Met een paar dagen zullen ze weg vliegen.

Een nest hebben duiven niet echt. Het zijn een paar takjes en daar leggen ze de eieren op.
Eigenlijk zijn het maar domme beesten...heb ze al vaak genoeg uit benarde situaties gehaald :D

Of toch best wel slim,
https://www.youtube.com/watch?v=9WP7Y4PDwFY

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:34

Een Dodo absoluut

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:48

En heb je hem vandaag nog gezien?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 12:19

Dat filmpje :')

Ik heb hem gisteren nog gezien, afwisselend op die zelfde muur en een dakje achter die muur, vandaag niet gezien, hoop dat het goed met hem gaat, maar dat verwacht ik eigenlijk wel. Stel me voor dat hij aan het leren vliegen is/was en een beetje moe was

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:34

Jonge vogels zijn vaak helemaal niet bang voor mensen.
Komt vast goed hoor, kan zomaar zijn dat hij inmiddels beter kan vliegen.