KimD schreef:Het probleem zit vooral in het egoïsme van de mens. Als iedereen eens minder egoïstisch was wat betreft hun 'prinsen & prinsesjes' waren er niet zoveel problemen en incidenten.
Bovenstaande kan ook een op een worden toegepast op mensen met kinderen, dat geeft hetzelfde gezever. Kunnen we daar ook een top 5 van maken? Ik word wel woordvoerder.![]()
Ik denk dat het probleem ook te zoeken is in het fokken, iedere idioot mag fokken en honden verkopen, en dan vooral zonder stamboom. Daar gaat het vaak al fout, de nestjes 'voor de leuk', 'oeps', of omdat het lekker goedkoop is.
Mensen hebben geen flauw idee waar ze mee fokken en gooien maar wat bij elkaar. Ik ben absoluut voorstander van verplicht stamboom, zeker bij die rassen. Goede fok is het halve werk, en een goede fokker kiest de nieuwe eigenaren ook zorgvuldig uit en niet de dorpsgek van een straat verder.
Nogmaals, het egoïsme van de mens. Groot probleem.
Zeker eens. We hebben zojuist een Stafford pup aangekocht. We zijn gescreend door de fokkers en hebben een waterdicht koopcontract (hond mag niet herplaatst worden zonder hun toestemming, om maar een voorbeeld te noemen.). Ze willen echt op alle mogelijke manieren ten aller tijde voorkomen dat hun fokproducten in handen van de verkeerde mensen vallen en dat vind ik alleen maar, heel erg goed. Nemen verantwoordelijkheid voor hun dieren - en het ras.