Kat wil heel heel heel graag de slaapkamer in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:58

Ze zijn zo slim hè! Met het lekkere weer hebben wij ze naar de schuur verhuisd, maar omdat het 's nachts niet kouder is dan 8 graden hebben we ze lekker laten zitten.

Mijn vriend wilde ze een nacht naar binnen halen toen het stormde, katten naar binnen, nog geen uur later jengelen en zeuren dat ze weer terug wilde.

Katten weer terug gezet, gejengel en gezeur voorbij. :')

Echt, katten...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:07

Hier doen ze het gelukkig niet, ze staan gewoon netjes met 4 voor de deur te wachten met grote puss in boots ogen.

Maar heb wel katten gehad die aan de deur stonden te jengelen en krabben.
De wildemanstrategie werkt idd best goed. Meestal negeerde ik het maar als het te gortig werkt idd als een hysterische neanderthaler deur openen en een welgemikte pantoffel de gang in slingeren (3m naast betreffende kat, mijn miktalenten zijn niet zo geweldig).
Waren ze wel even genezen van het gejengel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:12

Hof_Arcadia schreef:
Nog een optie is natuurlijk katten wegdoen. Hier in huis mogen ze gewoon overal komen ook in de slaapkamer. Als ik dat niet zou willen en al die verschrikkelijk dingen als met dingen gooien, schreeuwen en dat al moest doen, heb je ze eigenlijk niet meer voor je lol. Gewoon ander huisje zoeken

Wat een, uhm, interessant advies. Dus jij verkoopt je paard ook als je 'm een keer moet corrigeren en op z'n plek moet zetten? Want als je een keer een brul moet geven omdat-ie in je ruimte komt 'dan heb je 'm niet meer voor je plezier'?
Boeiende redenering... :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:22

Deur open, plens water erover. :=

Wel van te voren een handdoek voor de deur leggen. :))

Annick75

Re: Kat wil heel heel heel graag de slaapkamer in

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:30

Er bestaat zoiets al keep off spray, dat vinden katten niet lekker ruiken. Het kan gebruikt worden om te voorkomen dat katten op bepaalde meubels gaan zitten of er aan krabben, maar wellicht kun je het ook bij de slaapkamerdeur spuiten, eventueel op een oude handdoek ofzo.

En ik meen dat die luchtsprays er ook zijn met water er in, dat meneer een straaltje water voor zijn kiezen krijgt. Of toch zelf opstaan en door een kiertje met een plantenspuit en dan niet een waternevel, maar echt een straaltje. Bij mijn katten was het al vrij snel genoeg om even flink met de plantenspuit te schudden als ze lopen te klieren.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:20

Ibbel schreef:
Hof_Arcadia schreef:
Nog een optie is natuurlijk katten wegdoen. Hier in huis mogen ze gewoon overal komen ook in de slaapkamer. Als ik dat niet zou willen en al die verschrikkelijk dingen als met dingen gooien, schreeuwen en dat al moest doen, heb je ze eigenlijk niet meer voor je lol. Gewoon ander huisje zoeken

Wat een, uhm, interessant advies. Dus jij verkoopt je paard ook als je 'm een keer moet corrigeren en op z'n plek moet zetten? Want als je een keer een brul moet geven omdat-ie in je ruimte komt 'dan heb je 'm niet meer voor je plezier'?
Boeiende redenering... :+

Hihi ik dacht precies zo maar dan over kinderen. Die ook maar gelijk ter adoptie aanbieden als ze af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen :')

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:42

Cayenne schreef:
Stofzuiger vlak buiten de slaapkamer zetten en het snoer onder de deur met stopcontact in jouw slaapkamer.
Op het moment dat ze aan de deur krabbelen de stekker in het stopcontact zodat de stofzuiger vlak voor hun neus aanspringt.

Dit!

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:09

Hof_Arcadia schreef:

Mijn kat weet met geluid of anders met zijn tanden ook duidelijk te maken als hij een actie van mij niet weet te waarderen. Ik schroom dus ook niet hem af en toe met iets minder fluwelen handschoentjes te behandelen. Krijgen ze niets van hoor. Zo lang je maar duidelijk en consequent blijft.
Laatst bijgewerkt door Qerty op 10-03-19 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:35

Hier geen ervaring met katten in huis, maar wel een idee:
Ervoor zorgen dat het gedrag niets positiefs oplevert. Dus als een neandertealer bulderen en pantoffels gooien. Daarna negeren en dat steeds herhalen als ze krabben of miauwen. en hopelijk hebben ze het met een paar keer door :)

Stofzuigeridee vind ik ook slim!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 02:21

J0anieke schreef:
dat van die dreurklinken is bij ons ook heel erg, we hebben nu alle klinken omhoog staan en die deuren krijgen ze niet meer open. :')

Hier ging de kat aan de deurklink hangen en kreeg de deur zo alsnog open. :+
Deurklink naar beneden werkt wel, is alleen ff wennen met openen en sluiten.

Had/heb hier hetzelfde gedoe gehad als TS.
Wat voor mij hielp was de kat opsluiten in een ruimte die niet direct aansluit op mijn slaapkamer.
Voorheen was dat de kattenkamer, nu is dat de woonkamer en grote slaapkamer.
Ivm allergie moest ik een oplossing zoeken waarbij ze niet bij mijn bed kan, de hond 's nachts gewoon de tuin in kan maar hij tegelijk mij niet wakker houdt omdat de kat uitbreekpogingen doet.
Ik ben ooit begonnen met slaapkamerdeur sluiten maar dan bleef ze de hele nacht schreeuwen, aan de deur krabben en zich tegen de deur aangooien. :+
Nu hoor ik het niet meer omdat er 5m tussen zit ipv 1m en ze het een beetje heeft opgegeven.
Maar ik moet haar overdag wel uitgebreid aandacht geven, anders is het 's nachts weer bingo.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 02:26

Cayenne schreef:
Stofzuiger vlak buiten de slaapkamer zetten en het snoer onder de deur met stopcontact in jouw slaapkamer.
Op het moment dat ze aan de deur krabbelen de stekker in het stopcontact zodat de stofzuiger vlak voor hun neus aanspringt.

*\o/* wel graag met een camera erop gericht!