Paardenhooi voor konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floko

Re: Paardenhooi voor konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:35

Konijnen zijn in veel dingen te vergelijken met paarden. Hooi voor paarden kan prima!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:42

Safiy93 schreef:
Voordroog en kuil kan niet, maar wij halen altijd een baaltje hooi bij een boer en dat vinden ze heel erg lekker! Lekker goedkoop 3,50 voor een half jaar hooi i.p.v. al die dure zakjes van de dierenzaak!

Mijn konijnen en cavia's kregen regelmatig periodes wel gewoon (goede) voordroog en daar hadden ze geen last van.

Als ze last krijgen van een gasbuik en/of diaree is het beter om het niet (meer) te voeren.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:21

Safiy93 schreef:
Voordroog en kuil kan niet, maar wij halen altijd een baaltje hooi bij een boer en dat vinden ze heel erg lekker! Lekker goedkoop 3,50 voor een half jaar hooi i.p.v. al die dure zakjes van de dierenzaak!

Wat voor maat baal is dit? Ik doe met een baal van 20 kilo een maand ongeveer voor 4 dwergjes

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:46

Hier krijgen ze hooi uit de Aveve omdat het extreem kieskeurige bolletjes zijn :') Misschien moet ik toch nog eens proberen met paardenhooi. Het is dat dat in een schuur ligt waar het vrij stoffig is.

mazzeltje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:44

Amber_anne schreef:
Safiy93 schreef:

Wat voor maat baal is dit? Ik doe met een baal van 20 kilo een maand ongeveer voor 4 dwergjes

Een maand voor 4 dwergjes met een baal van 20 kilo. Dan eten ze lekker door bij je :):) *\%/*
Ik doe hier 2,5 à 3 weken met een baal van 20 kilo voor 19 konijnen. Uiteraard onbeperkt hooi.
En dan wordt er ook nog wel wat weggegooid omdat ze er erg graag op gaan liggen en vervolgens niet meer opeten.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:55

Amber_anne schreef:
Safiy93 schreef:

Een maand voor 4 dwergjes met een baal van 20 kilo. Dan eten ze lekker door bij je :):) *\%/*
Ik doe hier 2,5 à 3 weken met een baal van 20 kilo voor 19 konijnen. Uiteraard onbeperkt hooi.
En dan wordt er ook nog wel wat weggegooid omdat ze er erg graag op gaan liggen en vervolgens niet meer opeten.[/quote]

Jaa ze eten door hier hoor haha, verspillen ook veel zodra het even op de grond ligt hoeven ze het ook niet meer. Gelukkig een baal goedkoop :')

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:18

Op pagina 1 word gezegd : ent je konijnen goed en correct.
Wat heeft dat nou weer met hooi te maken :') echt helemaal niks.

Overigens bedoelde ik hooi is hooi niet zoals het opgepakt werd.
Tuurlijk zit er verschil in hooi maar het maakt echt niet uit of je het aan je paard, konijn of cavia geeft hoor ;) dat ze voorkeuren hebben.. dat kan zeker

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:39

LukieBradley schreef:

Overigens bedoelde ik hooi is hooi niet zoals het opgepakt werd.
Tuurlijk zit er verschil in hooi maar het maakt echt niet uit of je het aan je paard, konijn of cavia geeft hoor ;) dat ze voorkeuren hebben.. dat kan zeker

Konijnen kunnen RHD krijgen van besmet hooi, dus inenten is dan zeker wel belangrijk!

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:46

Brainless schreef:
Safiy93 schreef:

Mijn konijnen en cavia's kregen regelmatig periodes wel gewoon (goede) voordroog en daar hadden ze geen last van.

Als ze last krijgen van een gasbuik en/of diaree is het beter om het niet (meer) te voeren.

Ik zou het risico op gas en diarree niet willen lopen als je ook gewoon droog hooi kunt gebruiken...
Dierenarts rekening is een stuk duurder...

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:51

Amber_anne schreef:
Safiy93 schreef:

Haha, ze gaan er bij ons ook altijd op zitten. Wisselt een beetje, de ene keer wat langer en de andere keer wat korter. Ik heb ook maar 2 konijntjes En zij krijgen wel onbeperkt hooi..

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:54

LukieBradley schreef:

Booh bij mij op het werk zijn al die RHD2 konijnen voorbij gekomen op de piek van de uitbraak. Geloof me, enten en schietgebedjes is het enige dat je kunt doen. Daarom dat ik dat postte op pagina 1. Doe er mee wat je wil.

Ons eigen bestand is ook een derde van gehemeld door hooi van eigen besmet land. Alle niet geënte konijnen waren niet in contact met wel geënte konijnen gekomen. Alles dat niet geënt was, is gehemeld op eentje na.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:13

Gelukkig zijn de mijne ook 1, 2 en myxamotose of hoe ik het ook schrijf, geënt ;) dus dat doe ik er al mee :')
Maar echt dat het van hooi kan komen isnhet eerste wat ik hoor.
Ik heb de mijne laten enten en werd gezegd dat als het komt het toch wel komt en dat je dus sowieso moet enten.
Geen specifieke oorzaak.