Kwettert/kwaakt jullie kat ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: Kwettert/kwaakt jullie kat ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:49

Mijn 10 maanden oude poes doet het ook, en veel! Maar die is eigenlijk sowieso heel erg verbaal, miauwt de hele dag en geeft ook antwoord :Y)

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:53

Mijn kater kan niet miauwen dus die doet dit ook. Als ik er aan kom lopen dan rent hij al mekkerend mee, iedereen kijkt me ook altijd aan van deugt dat beest wel? :') maar ik vind het wel lief, soms met een heel hoog zacht piepje of mieuwtje erbij

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:56

Mijn kat mekkert trouwens heel stoer naar de vogels als er glas tussen zit, maar als ie in de tuin ligt en ze vliegen laag over z'n kop, dan rent ie naar binnen. Waar hij dan bij mij verhaal komt halen. Kletsmajoor.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:58

Hier ook een die het doet. Bijna elke ochtend komt de ekster police langs en dan is het feest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:40

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 21:43

Anoniem schreef:
https://youtu.be/zomHjG5TVGI

Bij die van mij klinkt het ongeveer zo

Jaa die van mij ook! Misschien iets hoger.
Maar echt geweldig! Ik kan me trouwens ook niet helemaal voorstellen dat hij zo ook maar één beestje gaat vangen... Valt toch op :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:24

Die van mij schreeuwt en blaft als het ware.. miauwen kan ie niet... Maar wat ie nou wel doet... Naja beetje klagelijk schreeuwen, piepen, blaffen... Van alles :+

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:42

Haha die van mij doet dat ook als ze buiten een prooi ziet (alles wat beweegt zeg maar) echt grappig geluid.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:52

Onze maincoons doen het ook, als de 'prooi' uit het zicht is dan maken ze ook beiden een soort van prrrrtt geluidje ( dat geluid maken ze overigens ook als we tegen hun kletsen).

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:59

Dreamybol schreef:
Mijn kat mekkert trouwens heel stoer naar de vogels als er glas tussen zit, maar als ie in de tuin ligt en ze vliegen laag over z'n kop, dan rent ie naar binnen. Waar hij dan bij mij verhaal komt halen. Kletsmajoor.

_O-
Vooral als het eksters zijn! Want die zijn gemeen, die pesten hem de tuin uit. Held op sokken is de mijne.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:06

Koper schreef:
Wanneer ze hier kekkeren zijn ze ook alleen bezig met de vogel (of ander beest) in kwestie. Kijken niet meer waar ze lopen, mieteren dus van krukjes af als dat plotseling ophoudt wanneer ze het prooitje achtervolgen enz.

Dat ja. _O-

Yadah (Sphinx) doet dat ook. Dan gaat ze zo ver op de rand van de bank zitten dat ze er al eens af is gegleden zo gefocust is ze dan. De kruising boskat van mijn schoonouders net zo, die is serieus al van de trap gevallen daardoor. :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:09

En zo had ik eens een voetenbankje nét iets anders neergezet. Wat helemaal geen probleem is als je kijkt waar je je pootjes neerzet. En wél als je dat niet doet, omdat je al kekkerend een vliegbeest achtervolgt.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:32

SweetVanille schreef:
Kekkeren heet dit. Doen katten als ze een prooi zien waar ze niet bij kunnen.

Ook als ze er wel bij kunnen. Mijn katten doen het als ze snachts op 'jacht' zijn in de gang. En de les doet het voor ze moet overgeven. Bah.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 00:49

Century schreef:
Dreamybol schreef:

_O-
Vooral als het eksters zijn! Want die zijn gemeen, die pesten hem de tuin uit. Held op sokken is de mijne.

Eksters zijn echt bruut ja! Die zitten hem gewoon vanaf de schutting uit te lachen.. }:0

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 01:18

Oh ja, ik heb er 1 die het elke avond tijdens het eten doet. Dan ziet hij de glinstering van het bestek tegen de muren en het plafond, helemaal lijp gaat hij daarop. :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 01:40

De kat bij mijn vriend thuis doet dit specifiek bij zwarte vogels. Ik heb het onze katten nog nooit horen doen.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 01:52

Mekkeren blijkt te maken te hebben met opwinding die een kat krijgt als ze een prooi zien. Gaat dan ook vaak gepaard met staart zwiepen.

Ik heb nog nooit van Kekkeren gehoord.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 08:50

Mijn vorige katten deden dit niet maar de 2 die we nu hebben dus wel. Vooral door lichtweerkaatsing van bijv mijn telefoon of tablet op de muur of plafond. Dan kunnen ze gerust uren kwetteren. Iks vind het geweldig

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 12:16

Dat die van jullie ook gewoon reageren op weerkaatsingen, prachtig!

Ik vind het nu wel heeeeeeeeeeeeeeel erg stil in huis... Grover is vandaag onder het mes... Ben er gewoon zenuwachtig van :')
Ze vonden haar wel heel klein voor een kat van 8 maanden. "Lijkt meer 4 maanden."
Maar dat schijnt door siamese invloeden te komen. (moeder zit siamees in)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:24

Oh jeetje, beterschap voor Grover. Als er siamees in zit begrijp ik wel dat ze veel kabaal maakt. Siamezen zijn praters.

Mijn poetie is ook altijd klein van stuk gebleven. Haar moeder (htk) was niet groot, en haar vader is een Rus. Bij de praktijk waar mijn zus werkt hebben ze een klant die Russen fokt, en blijkbaar zijn de poezen van dit ras niet zo groot. Kilootje of 2,5 a 3. En dat weegt mijn Majtje ook. Ze is kleiner dan de katertjes (9 maanden oud) van de buren. Overigens is zij met 9 maanden onder het mes gegaan, en toen is ze meteen ook gechipt. Als er toch een chip in moet dan liefst natuurlijk dat ze het niet merkt.

Hopelijk knapt Grover gauw weer op en krijgt ze weer net zo veel praatjes als voorheen.
Laatst bijgewerkt door Koper op 04-03-19 12:27, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:24

Dreamybol schreef:
Eksters zijn echt bruut ja! Die zitten hem gewoon vanaf de schutting uit te lachen.. }:0

Mijn Boris heeft ooit een ekster gevangen :7 8-)

Eksters hier in de buurt zijn een stuk voorzichtiger geworden...

Beterschap voor Grover.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:25

Het schijnt dat eksters en kraaien dat soort dingen aan elkaar doorgeven. In ieder geval weten ze welke mensen ooit eksters en/of kraaien geholpen hebben, en zijn ze daar ook vriendelijk tegen. En worden ze minder aardig tegen mensen die rot doen tegen kraaiachtigen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:26

Koper schreef:
Het schijnt dat eksters en kraaien dat soort dingen aan elkaar doorgeven. In ieder geval weten ze welke mensen ooit eksters en/of kraaien geholpen hebben, en zijn ze daar ook vriendelijk tegen. En worden ze minder aardig tegen mensen die rot doen tegen kraaiachtigen.

Dat geloof ik direct.

Ze zijn echt heel slim.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 12:28

Gewoon sterilisatie hoor Koper :P
Maar dan nog :') Ik vind ut spannnund... :')

Buurvrouw (daar komt Grover vandaan) zei al dat ze veel zou gaan kletsen. Ik vind het heerlijk! Alleen moeilijk te onderscheiden of ze nu al voor het eerst krols is. En aangezien ze graaaag buiten komt, moet het maar zo snel mogelijk gebeuren :D

Oooh Eksters zijn piece of cake... Bij mijn ouders hadden we ooit een kat, Ugly, die heeft een muskusrat gevangen... -O-
Maar goed, die had geen praatjes, die maakte alles gewoon meteen waar.
Kwamen we thuis van vakantie, lager er keurig 4 muizenlijkjes naast elkaar. Niet helemaal duidelijk voor wie dit was, buurman of voor ons als welkom thuis cadeau...
Laten deed Ugly lijkbezorging van muizen bij de buurman als wij op vakantie waren. Heeeerlijk beest.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 12:29

Koper schreef:

Wat tof zeg!

Ik zag laatst ook een supergaaf filmpje van een Kraai/Kauw, ik weet niet wat het was... Die toonde ook echt de intelligentie van die beesten. Niet normaal!