Welke fietskar voor hondjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Re: Welke fietskar voor hondjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:00

Ik trek gewoon zo'n lang kabelslot tussen het frame van de kar door en dan aan het frame van de fiets. Dan moet een eventuele dief al een betonschaar meenemen, en dat gaat opvallen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:03

Daar ga ik eens naar kijken :)*

Dieven met betonscharen houd je inderdaad toch niet tegen (al valt het wel op), die zijn echt voorbereid. Het gaat mij meer om gelegenheidsdieven die het meenemen puur omdat het makkelijk kan als het niet op slot staat, en dan zou zoiets wel moeten werken ja :j

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:04

Ik heb een lang kabelslot wat ik door de wielen en het frame van de kar haal. Hij zit dan dus niet aan de fiets vast, maar je loopt er ook niet zo makkelijk mee weg. Bij voorkeur doe ik dat slot wel ook nog om een paaltje ofzo. Maar je kan ook een langer slot kopen wat je door het achterwiel van de fiets haalt, daar is mijn slot niet lang genoeg voor.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:12

Een dun staalkabeltje? En dan net zo bevestigen als het veiligheidstouwtje waarmee je de kar aan je fiets vastmaakt maar dan met een slotje ipv een haakje?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:46

Ik heb een kettingslot die ik door het frame van de fietskar en vervolgens door het achterwiel van mijn fiets haal. Gewoon een simpele van de Action, maar werkt prima